Krone

Kvalme

12 indlæg i dette emne

Hej

Jeg er omkring uge 7 nu (terminen kan ikke helt fastsættes endnu, da jeg har en enormt forvirrende cyklus) og kvalmen er for alvor begyndt at drille. Er der nogen af jer herinde, der har et super råd til, om ikke andet, så mindste denne forfærdelige kvalme?? Jeg er en meget spinkel pige, så jeg har ikke lyst at tabe mig, pga. kvalmen. Håber der er en med et godt råd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg døjer selv med den onde kvalme, og her er den bedste kur for mig:

I sengen, inden jeg rejser mig om morgenen får jeg (serveret) et stykke groft sandwichbrød med pålæg, og et glas appelsinjuice, sammen med mine vitaminer.

Her tager jeg også mine seaband armbånd på.

Inden for den første halve time efter jeg er stået op, tager jeg det samme igen, undtaget vitaminerne.

Herefter spiser jeg en smule ca hver time dagen igennem, også selv om jeg ikke er sulten. Og imellem spiser jeg saltlakrids pastiller, lakrisal eller andet lignende. Og husker at drikke masser af vand (gerne med citron)

Og ellers prøver jeg at forkæle mig selv med det der måtte falde mig ind (hvilket desværre ikke er særlig meget) at spise. Og hvile så meget som overhovedet muligt!

Og trøster mig med at det forhåbentlig ikke varer så længe før det bliver bedre :rolleyes

Måske noget af det kan hjælpe dig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg døjer også rigtig meget med kvalme. Det eneste, der virker for mig er desværre kvalmestillende medicin. Det holder opkastningerne nede på en 2-3 stykker i løbet af dagen.

Har prøvet akupunktur, men det har ikke haft den vilde effekt. Har også prøvet det med at spise små portioner ofte, men det gør det bare værre for mit vedkommende.

Håber, du finder en løsning.

Jeg er forresten 9+1 og har haft kvalme i 3 uger nu. Håber på det letter snart!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej, det samme her. Havde kvalme de første 3 timer på arbejdet :-(

Jeg ved at ingefær er kvalmestillende. Det bruges i fx. transportsyge piller. Jeg overveje at prøve med lidt ingefær i er glas vand om morgenen sammen med lidt citron.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for gode råd;) Jeg må bare prøve mig frem. Et råd til nogle af jer, kunne måske være mariekiks? Min mor siger at det skulle være super godt, men det virker altså bare ikke på mig. Øv øv :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Køb nogle bolcher der hedder Preggy Pop Drops. Tror man kan få dem på apoteket, hvis ikke kan de købes på nettet. De er økologiske og virker fantastisk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Køb nogle bolcher der hedder Preggy Pop Drops. Tror man kan få dem på apoteket, hvis ikke kan de købes på nettet. De er økologiske og virker fantastisk

Ved du hvor på nettet? Kan ikke rigtigt finde dem i DK....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved du hvor på nettet? Kan ikke rigtigt finde dem i DK....

De kan köbes på amazon. De er lidt dyre, men til gængæld virker de. Min mand havde vild kvalme efter en laaang bryllupsfest, havde et bolche i tasken så den fik han, 2 min efter havde han ikke kvalme mere. Så de virker ikke kun på morgenkvalme ;).

http://www.amazon.co.uk/Three-Lollies-Preggie-assorted-flavors/dp/B000EILPQG/ref=pd_sim_d_7?ie=UTF8&refRID=0FW5AKFZ7SYQD3GY3NZX

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er der i de der bolcher? Altså kan man være sikker på at de er sikre at bruge? Det lyder da interessant, i hvert fald.

Edit: nå, det er ingefær, kan jeg se. Så behøver jeg ikke prøve dem, det virker nemlig ikke på mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er der i de der bolcher? Altså kan man være sikker på at de er sikre at bruge? Det lyder da interessant, i hvert fald.

Edit: nå, det er ingefær, kan jeg se. Så behøver jeg ikke prøve dem, det virker nemlig ikke på mig.

Ingefær?? Det kan jeg godt nok ikke se der er i den pakke jeg har som er med forskelig smag.... Ingredienser: Tranebær juice, brun ris-sirup, citron syre, naturlig smag fra frugt olier og naturlig farve. Så ingen ingefær dér, ellers havde jeg ikke köbt dem. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå okay, det var der bare i dem, jeg fandt på nettet. Men de findes åbenbart i flere varianter så.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde konstant kvalme indtil uge 17/18 ca.

 

Det eneste der virkede på mig, var at spise en lille smule hele tiden. Jeg havde konstant grønsager, knækbrød, bolcher, rugbrød og diverse, med mig når jeg skulle nogle steder. Rigtige måltider, indtog jeg ca 6 gange om dagen, og der måtte absolut ikke gå mere end en time uden at jeg havde stoppet noget i munden. 

 

Og så er det ellers med at prøve sig frem. Noget virker på nogle, hvor noget andet virker på andre. Selv var jeg stor fan af mariekiks, og havde dem stående ved siden af min seng, så jeg kunne spise som det sidste og første på dagen. Lakridser siges også at hjælpe på mange :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER