Elisamus

fået stød, er det skadeligt

15 indlæg i dette emne

hej 

jeg har lige fået et chok af den anden verden. 

Jeg stod og gav hestene nogle gulerødder min svigermor havde givet os (de var blevet lidt for store så de smagte ikke så godt) og hele sommeren har vi ikke haft strøm i hegnet, så tænkte min mand ej nu skal den unge lige lære hvor hegnet går til og har så tændt for strømen men glemt at sige det til mig.

den ene hest taber sin gulerod og jeg vil samle den op og får så et stød af den anden verden, fuck det gjorde ondt, men det jeg sef. tænker på nu kan det påvirke mig til at abortere, jeg er i 7+1 i dag... ?

Tja næste gang jeg vil kæle med hestene så skal jeg nok lige huske at tjekke om strømmen er slået til først. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg aner det ikke, men et :kram får du lige. Det lyder ikke rart!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg fik da os bare lige jorden største chok, når man forventer at strømmen var slukket og så den ikke var aligevel...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aner det ikke, men jeg ville nok spørge lægen :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man bør altid blive tjekket efter et stød, da ens hjerterytme kan ændre sig. Det er sjældent det sker og de færreste der får det tjekket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror simpelthen ikke det betyder noget. Elektriske hegn er netop lavet sådan, at de giver et ordentligt rap over nallerne, men ikke er farligt - øh høj volt, lav ampere - eller er det omvendt? Lige meget - jeg har selv som barn fået stød på elektriske hegn sådan nogenlunde ca. en milion gange. Det gør ondt, men der er ingen fare.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal faktisk til observation i 24 timer (det skulle man hvertfald FØR alle besparelser)...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg nægter at ringe til lægevagten med sådan et lille problem som dette, han vil aligevel sige " se tiden an og kontakt igen hvis du begynder og bløde" og heldigvis er jeg ikke det... jeg blev så bekymret fordi jeg menstruations ligende smerter, men dem har jeg næsten hverdag uden at der er mere idet, men når man har tabt 1 gang før så bliver man bare hurtigt bekymret.... jeg spurgte en ældre veninde som har 3 børn selv om der kunne ske noget ved et, og strakt kommer hun sådan rigtigt belærende, at det er der vist aldrig nogen der er taget skade af før. Det gør mig faktisk lidt ked af det for sådan har jeg oplevet hende flere gange på det sidste sådan lidt belænrende, dobbelt moralsk, at det burde jeg da vide....  men sef. det kan jo være mig der begynder og blive mere sensitiv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Strømmen i et elektrisk hegn er ikke nok til at kunne kategorisere det som en elulykke - tænk på alle de landmænd der risikerer et rap over nallerne hver dag - de kunne ikke lave andet end at rende på hospitalet, til observation :) Et elhegn er nemlig høj volt, lav ampere som en skrev, og dermed ikke farligt for ens kredsløb :) det er mere hvis du får strømmen fra en stikkontakt eller lign..

Jeg tror din bebs er helt OK, men jeg tror jeg havde panikket mindst lige så meget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Strømmen i et elektrisk hegn er ikke nok til at kunne kategorisere det som en elulykke - tænk på alle de landmænd der risikerer et rap over nallerne hver dag - de kunne ikke lave andet end at rende på hospitalet, til observation :) Et elhegn er nemlig høj volt, lav ampere som en skrev, og dermed ikke farligt for ens kredsløb :) det er mere hvis du får strømmen fra en stikkontakt eller lign..

Jeg tror din bebs er helt OK, men jeg tror jeg havde panikket mindst lige så meget

Ej hvor det rart at høre at jeg ikke er den eneste der går lidt i panik...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Strømmen i et elektrisk hegn er ikke nok til at kunne kategorisere det som en elulykke - tænk på alle de landmænd der risikerer et rap over nallerne hver dag - de kunne ikke lave andet end at rende på hospitalet, til observation :) Et elhegn er nemlig høj volt, lav ampere som en skrev, og dermed ikke farligt for ens kredsløb :) det er mere hvis du får strømmen fra en stikkontakt eller lign..

Jeg tror din bebs er helt OK, men jeg tror jeg havde panikket mindst lige så meget

Ok, det har jeg så ikke forstand på... :) vidste bare man skulle tjekkes ved strøm fra stikkontakt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey :balloons

Jeg tror bestemt ikke, du behøver være bekymret - hverken for dig selv eller barnet. Ikke medmindre du selv har hjerteproblemer. Jeg har selv fået hundredevis af rap over fingrene fra el-hegn, og hvis man ellers er ved godt helbred, gør det slet ingen skade.

 

Jeg læste en artikel for et par uger siden om en dame, som blev ramt af lynet, da hun var højgravid. Barnet blev hvor det var, men kom ud med strithår :-) Så måske du skal købe en ekstra kam :-)

 

Hvis du er bekymret, så bestil en tid hos doktoren. Bare for at få ro i sindet. Men tror som sagt slet ikke, du behøver bekymre dig!

 

:loveshower

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey :balloons

Jeg tror bestemt ikke, du behøver være bekymret - hverken for dig selv eller barnet. Ikke medmindre du selv har hjerteproblemer. Jeg har selv fået hundredevis af rap over fingrene fra el-hegn, og hvis man ellers er ved godt helbred, gør det slet ingen skade.

 

Jeg læste en artikel for et par uger siden om en dame, som blev ramt af lynet, da hun var højgravid. Barnet blev hvor det var, men kom ud med strithår :-) Så måske du skal købe en ekstra kam :-)

 

Hvis du er bekymret, så bestil en tid hos doktoren. Bare for at få ro i sindet. Men tror som sagt slet ikke, du behøver bekymre dig!

 

:loveshower

Hahaha ej hvor sødt at den havde strit hår.

Jeg har det fint og bebs virker os til at have det godt, men når man har aborteret en gang så sidder frygten stadig meget i en. Så hellere spørge engang for meget end en for lidt. Jeg skal til lægen i uge 34 til første læge besøg om fredagen og har bestilt tid til en tide,og scanning om mandagen i den uge så det bliver rigtig spændene....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Typisk med de stødhegn !! Jeg skulle give min mule grime på forleden, og kravler bare lige mellem den øverste og nederste tråd - ingen problem. Men da jeg skal ud igen, får jeg sådan en rap - og nej, det var skutte over nallerne - men mellem benene....... Jikes, jeg kom hurtig ud af folden.. Av av.. Men jeg blev ikke tjekket, og har kun tænkt flygtigt over hvad det eventuelt kunne have af konsekvenser - og mere har jeg faktisk ikke gjort. Jeg tror ikke der er sket noget :-) Men som andre skriver, ring til lægen hvis du er tvivl, eller hvis det kan berolige dig at snakke med en professionel. Det er et eller andet sted, det vi betaler nogen skattekroner til! Så op i revyen om de vil tage en seriøst eller ej :-) Det er DIN baby! dit liv <3 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER