Missa

Aprilbørn 2015 <3 Terminsdato

62 indlæg i dette emne

Uff. Scanningen sagde den 21/4.. Så jeg blev lige sat 2 uger tilbage!

Hold da op! Det var alligevel noget af et ryk :) Jeg blev også sat 1 uge tilbage sidst, men det var så tidligt, så er spændt på hvad de siger næste gang :) Hvor langt er du så i dag ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er jeg 7+1 i dag... Jeg kunne kun huske at jeg havde menses omkring min datters fødselsdag 5 juli.. Men pludselig bliver jeg i tvivl om den så kom lige efter, og ikke lige før som jeg troede... Ved bare det var lige omkring der...

Men alt så fint ud, og hjertet slog fint..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg 7+1 i dag... Jeg kunne kun huske at jeg havde menses omkring min datters fødselsdag 5 juli.. Men pludselig bliver jeg i tvivl om den så kom lige efter, og ikke lige før som jeg troede... Ved bare det var lige omkring der...

Men alt så fint ud, og hjertet slog fint..

Dejligt at høre alt er som det skal være med spiren :loveshower Men hold da op et spring i terminen... :) Jeg er selv spændt på hvad NF siger til den tid... kæresten er så stadig og vil absolut ikke overveje en tidlig scanning ØV!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor spændende... Det kunne jeg også godt tænke mig men kæresten siger han vil vente til at betale for en ekstra scanning efter NF... Øv der er bare lang tid til det

God fornøjelse på torsdag.

 

Tusind tak :) Det koster 400 kr, hvilket jeg ikke synes er så galt, jeg kan i hvert fald mærke at jeg har brug for ro i sindet....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak :) Det koster 400 kr, hvilket jeg ikke synes er så galt, jeg kan i hvert fald mærke at jeg har brug for ro i sindet....

Ja, det er jo det... har også set det kun koster 300 kr nogle steder... jeg må arbejde hårdt på at overtale kæresten. Sagen er den at jeg først skal på første lægebesøg den 23/9 og der ville jeg være 8+6 iflg. hovedregningen... Og da NF kan falde ca 3 uger efter det, vil han hellere vente til efter NF og så betale ekstra for en scanning senere og at se spiren igen inden termin.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså nu er det 2. Gang jeg er gravid, og jeg ville ikke selv betale for en tidlig scanning.. Men det er også nemt at sige når jeg er blevet scannet nu selvfølgelig..

I dag kunne man kun se hjerteblink, og det eneste det gjorde for mig var faktisk at minde mig om første gang jeg mistede, hvor jeg mistede efter at have set hjerteblink... :( så føler mig faktisk ikke mere sikker..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså nu er det 2. Gang jeg er gravid, og jeg ville ikke selv betale for en tidlig scanning.. Men det er også nemt at sige når jeg er blevet scannet nu selvfølgelig..

I dag kunne man kun se hjerteblink, og det eneste det gjorde for mig var faktisk at minde mig om første gang jeg mistede, hvor jeg mistede efter at have set hjerteblink... :( så føler mig faktisk ikke mere sikker..

Øv, jeg er ked af at høre du har mistet :( og at den nu tidlig scanning vækker dårlige minder. :( Det er også 2. gang jeg er gravid... første gang vidste jeg slet ikke at der var noget der hedder "tidlig scanning" men det frister nu meget når man læser om det herinde og ser livsbekræftende billeder af det. Jeg kan sagtens vente ligesom første gang :rolleyes eller kan jeg? :D Godt min kæreste er stadig? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så det fineste bankende hjerte! Scanningsdamen mente dog ikke jeg var længere end 5+6 idag selvom jeg ifølge 28 dages cyklus ville være 6+4. Jeg har altid haft længere cykli så det skal nok passe- selv regner jeg med 6+2 indtil videre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så det fineste bankende hjerte! Scanningsdamen mente dog ikke jeg var længere end 5+6 idag selvom jeg ifølge 28 dages cyklus ville være 6+4. Jeg har altid haft længere cykli så det skal nok passe- selv regner jeg med 6+2 indtil videre :)

Dejligt at høre det gik som det skal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej. Jeg har termin d. 21-04-2015. Min kæreste og jeg venter vores første barn - og vi glæder os, selvom det ikke er en så spændende fase her i starten med kvalme, opkast og enormt træthed, næsten udmattelse nogle dage..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej. Jeg har termin d. 21-04-2015. Min kæreste og jeg venter vores første barn - og vi glæder os, selvom det ikke er en så spændende fase her i starten med kvalme, opkast og enormt træthed, næsten udmattelse nogle dage..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har termin 1 april 2015 med barn nummer 4

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

barn nr. 4 - wow :D 

 

jeg fik kæresten overtalt til tidlig scanning, han synes det var fjollet at betale for når vi skal til NF om en måned.. men synes det er uudholdeligt at gå uden at vide om det lille hjerte slår som det skal! specielt fordi alle har fået det at vide efterhånden.. kunne høre på min kæreste han synes det er fjollet fordi han ikke aner hvor stor risikoen reelt er for at miste.. han regner med at alting er i den skønneste orden ... synes det er svært han ikke forstår det ikke er sikkert! det er jo hårdt nok i forvejen hvis man ikke kan finde hjerteblink.. men hvis man bare regner med alt er som det skal være må det være ekstra hårdt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Risikoen er jo lige stor scanning eller ej. Scanning er jo heller ikke noget man bare skal hele tiden, tænker jeg. Det er jo trods alt lydbølger, der bliver sendt ind.

Så ja jeg forstår det heller ikke. Jeg ventede til NF scanningen og det var helt fantastisk. Scanningen er jo ikke en sikkerhed for noget, blot at der lige i det øjeblik er alt godt.

Undskyld hvis jeg har en meget anden holdning end mange herinde.

Dem der vil betale for en scanningen synes jeg skal have lov til det. Jeg forstår det bare heller ikke :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man lige som jeg har prøvet at stå til nakkefoldsscanning og fået at vide at fosteret var død seks uger forinden inde i mig betyder det alverden at man har mulighed for at tilkøbe en tryghedsscanning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

barn nr. 4 - wow :D

 

jeg fik kæresten overtalt til tidlig scanning, han synes det var fjollet at betale for når vi skal til NF om en måned.. men synes det er uudholdeligt at gå uden at vide om det lille hjerte slår som det skal! specielt fordi alle har fået det at vide efterhånden.. kunne høre på min kæreste han synes det er fjollet fordi han ikke aner hvor stor risikoen reelt er for at miste.. han regner med at alting er i den skønneste orden ... synes det er svært han ikke forstår det ikke er sikkert! det er jo hårdt nok i forvejen hvis man ikke kan finde hjerteblink.. men hvis man bare regner med alt er som det skal være må det være ekstra hårdt!

Hehe ja nummer 4 :D

 

vi har bestilt en scanning her i uge 15 fordi jeg ikke gider vente så længe imellem scanningerne. 

syntes ikke det er fjollet du gerne vil se det lille hjerte :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ELSKER scanninger og syntes da at det er en fantastisk måde at følge graviditeten på! Der er jo intet belæg for at det skulle påvirke fostret, tværtimod… Jeg syntes at det er skønt at få et kig indtil baby, og for mig så er 300,- billigt. Det kunne vi have brugt på en tur i biffen eller andet, men syntes de er meget bedre brugt på denne måde. Vi har fået scanning i uge 6, 10, nakkefold uge 13, kønsscanning uge 15, og så MD ;) 

 

Min mand har ikke brug for scanningerne som sådan, men syntes at det er hyggeligt, og bliver rørt når han vi er afsted. 

 

Det er jo helt forskellig om man benytter det eller ej, og er jo i sidste ende bare en smags og prioriteringssag :) Men jeg kan ihvertfald godt forstå dem der gerne vil have et kig ind :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig :-)

Det er en god mulighed der er kommet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til 1.lægebesøge eller mere besøg hos sygeplejersken i dag... Det viser sig nu at min egen beregninger om termin ikke var præcis da min cyklus var på 31 dage og ikke 28, så skulle terminen hedde den 1 - 6 maj og ikke den 29 april som jeg fik det til, men det var jo tæt på. Jeg har her til aften lavet ny beregninger baseret på de 31 dage og den siger 2. maj 2015.

Det kan være jeg så hører i maj gruppen istedfor men venter og ser hvad NF siger.

Der blev dog ikke skrevet noget termin på vandrejournalen endnu da det bliver NF der har den endelig termin.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har termin d. 14-04-2015

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været til nakkefoldsscanning i dag, og er blevet rykket en dag frem til d. 16. april i stedet for d. 17. Jeg ville ellers gerne have været lidt den anden vej, så det kom tættere på at passe med fødsel på min egen fødselsdag d. 27. Men sådan blev det ikke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger, jeg havde en tidlig scanning hvor jeg blev rykket 2 dage, og i går var jeg til NF og blev rykket igen... Så nu hedder min termin 12/4

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa piger og kommende mødre :)

Jeg synes det kan være fedt at se hvornår vi forskellige har termin ca.

I er velkomne til at skrive lidt om jer selv ;)

TERMIN APRIL 2015

Den Uperfekte 03.04.15. 1. Barn

Julieklokholm. 04.04.15

Clara Sofie 06.04.15

Amberg 12.04.15

Påskesen 12.04.15

Missa 17.04.15 3. Barn

Capall 17.04.15

vimsfims. 18.04.15

Carinablicher 19.04.15

Sabrina_k. 21.04.15

NannaG1991. 22.04.15

Sensommerbaby. 28.04.15

Babyønske. 29.04.15

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også været til NF og har nu termin d. 14/4  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa piger og kommende mødre :)

Jeg synes det kan være fedt at se hvornår vi forskellige har termin ca.

I er velkomne til at skrive lidt om jer selv ;)

TERMIN APRIL 2015

Den Uperfekte 03.04.15. 1. Barn

Julieklokholm. 04.04.15

Clara Sofie 06.04.15

Amberg 12.04.15

Påskesen 12.04.15

Missa 17.04.15 3. Barn

Capall 17.04.15

vimsfims. 18.04.15

Carinablicher 19.04.15

Sabrina_k. 21.04.15

NannaG1991. 22.04.15

Sensommerbaby. 28.04.15

Babyønske. 29.04.15[/quote

Hej jeg har termin den 22.04.15

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER