Mor_til_J&C

vil ikke i bad

8 indlæg i dette emne

Jeg har en dattet på snart 14 mdr. Den sidste uge, har hun ikke ville i bad. Hun er meget interesseret i selve badet, og løber nærmest også ud på badeværelset når vi siger ordet bad - men når badekarret står klar og hun kommer op i det bliver hun virklig ked af det. Hun nægter at sætte sig ned, og gør bare tegn til at ville op igen. Jeg husker ikke det er sket nogle dårlige oplevelser omkring badet.

Hvordan takler jeg det, og hvordan hjælper jeg min lille badenymfe videre, som altid tidligere har elsket at komme i bad??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har en dattet på snart 14 mdr. Den sidste uge, har hun ikke ville i bad. Hun er meget interesseret i selve badet, og løber nærmest også ud på badeværelset når vi siger ordet bad - men når badekarret står klar og hun kommer op i det bliver hun virklig ked af det. Hun nægter at sætte sig ned, og gør bare tegn til at ville op igen. Jeg husker ikke det er sket nogle dårlige oplevelser omkring badet.

Hvordan takler jeg det, og hvordan hjælper jeg min lille badenymfe videre, som altid tidligere har elsket at komme i bad??

Min Theodor på snart 18 måneder havde for noget tid siden en lignende periode.

Han ville dog godt stå i badekarret, så det gjorde han, og efter nogle uger ville han godt sidde ned igen. Så han blev bare vasket stående så længe det varede.

Det var monster frustrerende, men vi gav det tid og der er ingen problemer nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min Theodor på snart 18 måneder havde for noget tid siden en lignende periode.

Han ville dog godt stå i badekarret, så det gjorde han, og efter nogle uger ville han godt sidde ned igen. Så han blev bare vasket stående så længe det varede.

Det var monster frustrerende, men vi gav det tid og der er ingen problemer nu.

J vil også gerne stå i badekarret, så måske man bare skulle acceptere det. For det er da virkelig frustrerende ikke at kunne få hende i bad..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige pt synes min søn det er suuuuuper sjovt at blive 'kildet' med bruseren. Jeg tænder den så det mest af alt bare 'regner', og så 'regner' det først på maven af ham mens vi griner, så på armene, så på maven igen, så ryggen osv. Når så han er våd, vasker jeg ham, mens han har bruseren som han så leger med. Derefter låner jeg den igen til at 'kilde' og så får han lov til at lege med den igen indtil han vil op / jeg siger han skal op.

Vi prøvede at bruse hende idag, men dét ville hun bestemt heller ikke. :/ så det blev kun lige til en hurtig klud over kroppen, og så kom hun op på min arm igen.

Kan blive helt ked, når jeg ved hvor glad hun har været for vand, og til en vis grad stadig er - så længe hun ikke skal op i det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi prøvede at bruse hende idag, men dét ville hun bestemt heller ikke. :/ så det blev kun lige til en hurtig klud over kroppen, og så kom hun op på min arm igen.

Kan blive helt ked, når jeg ved hvor glad hun har været for vand, og til en vis grad stadig er - så længe hun ikke skal op i det.

Hvad med en kop - Mie havde også en periode omkring den alder, men min mand tog så en kop og klud og en MASSE legetøj og så vaskede han Mie ved at hælde vand over hende ned koppen mens han afledte med legetøj - det gik over igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en dattet på snart 14 mdr. Den sidste uge, har hun ikke ville i bad. Hun er meget interesseret i selve badet, og løber nærmest også ud på badeværelset når vi siger ordet bad - men når badekarret står klar og hun kommer op i det bliver hun virklig ked af det. Hun nægter at sætte sig ned, og gør bare tegn til at ville op igen. Jeg husker ikke det er sket nogle dårlige oplevelser omkring badet.

Hvordan takler jeg det, og hvordan hjælper jeg min lille badenymfe videre, som altid tidligere har elsket at komme i bad??

Min datter havde en periode på omkring den samme alder som din, hvor hun begyndte at græde helt vildt, når hun skulle i bad - og hun har som din altid været vild med vand! Det kom lige pludselig og uden at der har været nogen dårlig oplevelse til grund for det.

Vi tog det stille og roligt og i en periode blev hun kun vasket med klud. Så prøvede vi os ellers forsigtigt frem, lod badekarret stå tomt på gulvet og lod hende lege i det med noget legetøj. Da hun var ok med at sidde i et tomt badekar, gav vi hende så nogle kopper/bægre med vand, som hun selv kunne sidde og plaske med nede i badekarret. Vi prøvede også at lade hende sidde med bruserhovedet. Til at starte med var hun ikke begejstret for bruseren, men vi lod hende lege med den uden den var tændt og forsøgte så langsomt at tænde en lille smule for den. Så længe hun selv kunne styre den gik det fint, og når hun så legede med den nede i badekarret, blev det langsomt fyldt.

Vi gik også over til altid at tage noget legetøj med i bad og lade hende vælge selv hvad hun skulle have med (fra en kasse udelukkende med badelegetøj og små kopper/bægre). 

Vi tog hende også med i svømmehallen og så gik det ligesom over af sig selv efter et stykke tid og vi fik vores vandhund tilbage :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for de gode råd piger! :) det er dejligt at høre det forhåbentlig kun er en fase. Vi må prøve os lidt frem og se hvad der virker på Johanne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med at bade sammen med hende en periode, hvor hun så sidder på arm og så gør hende mere og mere tryg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER