Guest

mistet vielsesring - FUNDET :-)

31 indlæg i dette emne

Jeg mistede desværre min vielsesring under fødslen af Liv på Hvidovre hospital :boo Jeg havde den da vi kom men tog ringen af under fødslen da den drillede. Jonas lagde den endten i sin trøjelomme eller i pusletasken men da vi kom hjem var den væk :( vi tror den er faldet ud da vi har taget noget op af tasken eller trøjen uden vi har opdaget det.

Vi har snakket med hospitalet og de har den ikke og jeg tror desværre ikke længere på den dukker op :boo

Vi har snakket om at jeg skal have en ny men jeg ved ikke om det kan lade sig gøre. Jeg har skrevet til det sted vi købte dem for 5 år siden men ved ikke om de kan skaffe den igen. Og hvis de kan om det så egentlig er det jeg vil :unsure

Jeg har også tænkt på ikke at gøre noget overhovedet, men også tænkt på om en helt ny anden ring ville være det rigtige :unsure jeg er virkelig i tvivl men en ting jeg ved er at der mangler noget på min finger.

Hvad ville du gøre hvis du mistede din vielsesring?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Først :kram

Jeg mistede min vielsesring i februar da der var masser af sne. Jeg har tabt den på en forholdsvis kort strækning, hvor jeg 2 gange havde stop og vanterne af, for at hjælpe M. Men den er ikke dukket op, og jeg har også mistet håbet for at se den igen. Manden driller med, at han i øjeblikket er gift og jeg forlovet, jeg har nemlig taget min forlovelsesring i brug ;)

Vi har været ude at kigge på nye vielsesringe til os begge, men er ikke faldet for nogen endnu :( Vi blev enige om, at vi begge skulle have nye, når det ikke kunne være anderledes. Planen er at gemme mandens, hvis min pludselig dukker op, så har vi dem i hvert fald stadig.

Det er bare øv, for jeg ved heller ikke om det vil "føles som det samme", men jeg håber når vi begge får nye :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh jeg føler med dig :kram (åbenbart ret meget, for havde mareridt om at min vielsesring var gået i stykker, efter at have læst din tråd igår som det sidste inden jeg faldt i søvn :lolhit)

Var din vielsesring speciel i design eller var det "bare" en glat guldring?

Min er en glat guldring, total magen til min mands, dog med sten. Så den ville være let at lave en kopi af - og så ville jeg gøre det.

Hvis det er sværere at få lavet en, der er magen til den gamle/passer til din mands, så ville jeg nok købe et nyt sæt, hvor der både var til manden og mig :)

Og nej det ville måske ikke være 100% det samme med en ny ring. Men så alligevel... Jeg kigger ikke på vores ringe og tænker "dem fik vi på vores bryllupsdag", jeg tænker nærmere "Vi hører sammen - og viser det til verden". Så i den forstand synes jeg at ringen kan være akkurat lige så symbolsk og vigtig, selvom den bliver udskiftet :)

Der er jo også nogen, der først køber ringe senere, fx på bryllupsrejsen :)

Ellers kunne I måske lave en lille mikro-ring-ceremoni bare jer to, en aften hvor børnene sover - give hinanden ringene på, love fortsat kærlighed og troskab, og skåle i et glas cider? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor uheldigt :kram Jeg ville være ret så ked af det.

Men jeg ville få lavet en ny. Det betyder mere for mig at have noget symbolsk for vores ægteskab end at det er DEN ring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare ærgerligt! :(

havde skrevet et svar, som vist ikke rigtig er kommet med, så jeg prøver lige igen. I kunne få lavet et nyt sæt, hvor I smelter mandens ring om. Så kunne noget af guldet fra de gamle ringe indgå i de nye?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en ret almindelig lettere kedelig vielsesring, som jeg meget gerne vil have skiftet ud, med en med lidt sten i. Så jeg ville nok se det som en kærkommen lejlighed til at få den ring jeg rigtig gerne vil have.

For mig handler det ikke lige om at det skal være den ring, men mere en ring som viser jeg er splejset sammen med min mand :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville få lavet en magen til. For det er jo pga symbolet, man går med sin ring.

Min veninde mistede sin, og hendes mand overraskede hende en dag med et frieri, hvor hun så fik sin nye ring. Total romantisk :blush

Så nu har hun sin ring som symbolet på deres ægteskab, men også en ring fra en fantastisk oplevelse/overraskelse, som hendes mand gav hende. :)

:kram fordi den er væk :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, hvor træls... :(

Well, min far har smidt sin vielsesring væk flere gange (flot du gamle - de er røget i gyllebeholdere og jeg ved ikke hvad..), og han fik simpelthen lavet en ny magen til den gamle hver gang.

Min er fra en guldsmed, som jeg er ret sikker på at godt ville kunne lave mig en ny magen til - jeg ville være ked af det, men symbolet er jo det samme, uanset om det er ringen fra brylluppet eller ej. Min ring er også forsynet med nogle sten, som min mand fik sat i den, da vi fik vores søn - det tror jeg næsten, at ville være det værste ved, hvis min ring forsvandt...

Hvis det skete om ti år, kan det godt være, at jeg ville gribe chancen for at få lavet nye ringe til os begge, men lige nu er jeg glad for vores ringe, som de er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

 

kan godt forstå at du er ærgerlig! Min mand smed sin ring væk i efteråret og vi har snakket om at han skal have en ny magen til, men det er da ikke blevet til noget endnu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan der forresten ikke være chance for at man har noget forsikring, der dækker den økonomiske side af det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar :) jeg kan godt se det med symbol værdien med at høre sammen og det måske ikke er så vigtigt det lige netop er den ring jeg fik på selve dagen. Sådan havde jeg ikke lige tænkt :)

Jeg ved ikke om forsikringen dækker - det tror jeg ikke når det er os selv der har gjort det og udover det var det ikke en dyr ring så selvrisikoen ville nok være højere alligevel ;)

Det var ikke en speciel lavet ring så jeg tror godt de kan lave en kopi et eller andet sted. Den havde to bånd - et af sølv og et af titanium så meget enkel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan der forresten ikke være chance for at man har noget forsikring, der dækker den økonomiske side af det?

Vores indbo dækker smykker op til en hvis værdi men kan ikke lige vilkårene og selvrisikoen.

Jeg ville tage til vores guldsmed og få lavet en ny. Vores er special lavet. Jeg vandt et gavekort til ringe på bryllupsklar og vi fik derfor noget helt andet end hvad vi havde forestillet os og jeg er så glade for dem. Vil tro de ville kunne lave en kopi. Men økonomisk vil det være svært for os hvis vi mistede en ring. Vores er lavet af en tråd af palladium og bukket hver sin vej så de er spejlvendte af hinanden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville købe mig en ny ring. Ikke en kopi af den gamle men noget helt andet. Hvad med a få en ring, hvor der er noget ny symbolik fx hvor dine børn indgår på en måde som 2 små sten eller andet.

 

Men jeg er heller ikke selv specielt knyttet til min egen vielsesring, den har ikke så stor begtydning for mig, det er bare en ring.

Jeg kunne sagtens finde på helt at droppe den og købe en anden på et tidspunkt, som jeg synes, er pænere.

Jeg har jo stadig Martin :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv. Hvor surt!

Jeg ville - ligesom Ki - vælge noget helt nyt. Gå ind i en smykkebutik og købe en ring, som bare var lige i øjet, og som ikke var en kopi eller nødvendigvis mindede om. Men nu er min vielsesring også "bare" en pandora-ring (jeg elsker den), og jeg tror jeg ville se det som en mulighed for at få en ny ring, som jeg ville gå og kigge på med glæde hver dag. Jeg går ellers ikke rigtigt med smykker, så det er da rart at have et smykke på som bare er fedt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oev  :kiss

 

Jeg talte netop med en amerikaner om det emne forleden. Ham og hans hustru har begge mistet deres vielsesringe nogle gange hver, saa de har koebt en ny vielsesring til den, der har mistet. Ikke "den samme", men en, der passer til. 

 

M og jeg har begge tabt og genfundet og vi vil ikke faa levet et saet, men netop en ny til den, der har mistet. Jeg synes ogsaa, det er en dejlig tanke Ki har :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig sød tanke omkring det med noget der også symboliserer børnene. Den må jeg vist lige vende med manden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare ærgerligt! :(

havde skrevet et svar, som vist ikke rigtig er kommet med, så jeg prøver lige igen. I kunne få lavet et nyt sæt, hvor I smelter mandens ring om. Så kunne noget af guldet fra de gamle ringe indgå i de nye?

Det synes jeg er en rigtig, rigtig god ide. Så har de begge noget nyt af samme stof, og begge noget gammelt fra det, de allerede har haft sammen. Smukt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vielsesringen er fundet :glad :yay :wee :glad

Det vidste sig den lå i den trøje Jonas havde på og som vi begge mente han havde lagt den i. Vi har begge kigget den trøje igennem flere gange men den må have forputtet sig helt inde i et hjørne af lommen.

Det var heldigt vi fandt den i dag for så sent som i torsdags fandt jeg flere steder på nettet hvor jeg faktisk kunne købe den samme ring og det eneste jeg manglede var at finde det billigste sted og finde ud af om der skulle sten i.

Nu ringen er fundet prøver jeg så stadig lige at overtale manden til om jeg så ikke skal få sat to sten i den i stedet for den idé er jeg blevet rimelig hug på ;) :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det fantastisk :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt!! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt.... :Loveshower Og vildt at den havde gemt sig så godt!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay Det var godt :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay ej hvor godt :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor godt I fandt den!! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER