MissH

Hvornår pakker man baby-tasken?

19 indlæg i dette emne

Jeg er 31+3 uger henne i dag.

Som overskriften lyder, så er jeg så småt begyndt at tænke på, hvornår mon jeg skal pakke en baby-taske til når det sker... :)
Hvornår gør/gjorde I det? :)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg pakkede i uge 34-35 stykker, tror jeg.. Der stod det hele klar i et hjørne af stuen, og det der ikke kunne pakkes allerede blev skrevet på en seddel der lå ved siden af.. Jeg fødte 41+1 :P :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg pakkede så snart jeg havde fået en pusletaske - efterhånden sim jeg fik hentet babypakker og købt udstyr kom det bare direkte i. Og til mig selv tror jeg det stod klar fra uge 30 måske 32 og ellers havde jeg en seddel til de sidste ting til at ligge. Det var dog så udramatisk for jeg blev sat i gang så ingen grund til plastik til sædet. Men der sker jo ikke noget ved at være i god tid. At pakke mellem veer er i hvert fald ikke sjovt, så gem så lidt som muligt til sidste øjeblik!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ca uge 37 pakkede jeg, pakkede den så om i weekenden :p jeg er nu 39+3, der ligger en seddel ved tasken med det der ikke lige kan pakkes på forhånd, den er skrevet i dag :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min blev faktisk først pakket om morgen den dag Ida er født. Så 40+3.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg pakkede tasken omkring en måned før termin og da jeg fødte 3 uger før tid var det en rigtig god idé :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min blev faktisk først pakket om morgen den dag Ida er født. Så 40+3.

Næsten :ditto Jeg pakkede det meste dagen før, udelukkende fordi vi skulle til igangsættelsessamtale den følgende dag :) Vandet gik så om natten, så den blev pakket 41+2 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den her gang blev den pakket 39+1 - om morgenen den dag jeg fødte.

Sidste gang blev det hele vist pakket omkring uge 37.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay.. Tak :)
Kan fornemme, at jeg ikke er forhastet, hvis jeg snart begynder at pakke..
Gode råd til indholdet i tasken? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay.. Tak :)

Kan fornemme, at jeg ikke er forhastet, hvis jeg snart begynder at pakke..

Gode råd til indholdet i tasken? ;)

Horsens sygehus hvor jeg skal føde har de en huskeliste man kan hente på nettet. Måske dit fødested også har det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay.. Tak :)

Kan fornemme, at jeg ikke er forhastet, hvis jeg snart begynder at pakke..

Gode råd til indholdet i tasken? ;)

Det jo meget forskelligt fra sygehus til sygehus hvad man skal medbringe selv, så prøv at tjekke dem på nettet :)

Der hvor jeg skal føde er der en liste på nettet, den har jeg fulgt, og tænker at vi har alligevel ikke længere end at så må kæresten ud og køre hvis vi kommer til at mangle noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes bare ikke at Skejbys liste er særlig god..
Men heldigvis bor vi heller ikke så langt fra Skejby, så må kæresten jo køre hjem, hvis vi kommer til at mangle et eller andet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos mig var det vigtigste

Kamera + lader

Telefon + lader

Vandrejournal

Skiftetøj til alle

Babydyne + et rent betræk

Lidt sukker til kampen

Nogle steder skal manden selv have mad med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pakkede min taske da jeg var sidst i uge 37 og blev indlagt 38+2 så det var meget heldigt.

Nu var jeg så i indlagt i 5 dage inden hun blev født, så nåede at få opdateret indholdet et par gange, specielt snacksne.

Nu fik jeg så ikke brug for alle mine snacks under fødslen, men vi havde fået besked på at det vat vigtigt med sukkerholdige drikke og hurtig energi, altså mysli bar og chokolade fx, da man oftest ikke kan overskue at spise store mængder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er smartest at pakke den lidt tidligt - for går vandet lige pludselig i uge 37 så er man list lost hvis man ikke har pakket eller har andet klar.
Nu føder jeg selv langt over tid (går altid til 41+), så jeg er ikke så pernitten, men da jeg skulle føde første gang havde jeg tasken klar fra uge 37.

 

Man overlever nok - men man kan ligeså godt have den klar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep, det er jo altid rart at være klar.. Er også godt i gang med listeskrivning over de ting jeg vil have pakket :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan anbefale at pakke nogle sugerør :) dem var jeg virkelig glad for under fødslen! Så kunne min mand bare holde et glas saftevand hen til mig mens jeg lå der på sengen imellem presseveerne og så kunne jeg bare suge til mig. Havde på ingen måde overskud til at sætte mig lidt op og drikke rigtigt af et glas.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan anbefale at pakke nogle sugerør :) dem var jeg virkelig glad for under fødslen! Så kunne min mand bare holde et glas saftevand hen til mig mens jeg lå der på sengen imellem presseveerne og så kunne jeg bare suge til mig. Havde på ingen måde overskud til at sætte mig lidt op og drikke rigtigt af et glas.

Det havde vi også med men de havde dem ved saftevandet!

Prøv at søge på "tasken til sygehuset" der er vist en del tråde med gode bud. Jeg er ikke lige på fra computeren men ved min liste stadig er gemt! En god ide er at tage vielses ringe af. Man kan godt få brug for at klemme ret hårdt i sin mands hånd og det kan gøre NAS! Hvis ringene ligger derhjemme er de i sikkerhed.

Og en god ide til manden er nogle gode praktiske sko - ikke alle fødsler går hurtigt og efter 26 timer på fødestuen var min mands fødder total smadret i de sko han havde på!

Nat bind! I stakkevis. Jeg var ikke fan af de der bleer de havde og havde ikke fået nok bind med - jeg løb hurtig tør (man bløder virkelig meget) og selvom de havde på stuen så var det bare alm bind uden vinger eller noget!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, tak..
Da min mor arbejder på et lokalcenter har hun skaffet 'små' bleer/store bind til mig til efter fødslen ;) Så jeg har hele 2 pakker bleer med ret mange i hver, hvilket jeg regner med er nok. Hehe ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER