Elisamus

Mit livs dilemma

36 indlæg i dette emne

Jeg ville nok også vælge at komme af med dyrene fremfor en abort.

Jeg har en hund og ville bestemt også spise pasta for at beholde ham - men jeg har et barn, og hun er vigtigere også er det bare IKKE muligt at leve a pasta en måned ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg vil ikke låne hestene ud fordi det før er gået grueligt glat og jeg ender med en skadet hest... men hvad er reglerne med kommunen selvom der er gensidig forøgelses pligt, skal de ikke hjælpe hvis der er et barn på vej.
min mand tjener ikke så meget så han kan forsøge os alle sammen

og nej jeg har ingen heste som er mere end 5.000 værd (den ene er 20 år gammel spring hest med lidt hoste tildens, den er en 12 årig hest med ryg problemer som ikke kan andet end hygge og så en gadekryds af en islænder på 2 år)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte lige det samme :)

Hvordan står I stillet selv om der ikke var barn på vej og du ingen job får?

Hvad er løsningen der?

Jeg vil allerede nu søge alt hvad der er af mulige job emner, får du så det rigtige job, så kan man altid takke nej til de andre bud.

Men spil på flere heste allerede nu :)

Jeg er slet ikke inde i de der a-kasse regler. Men da jeg blev færdig og ikke kunne finde job, røg jeg direkte på dagpenge fordi jeg havde været medlem det sidste år af min uddannelse, det lyder til du også har været?

Jeg vil evt stille et møde op med dem istedet for på skrift. Det er noget nemmere at forhandle, evt forhandel en karantæne? Så burde du kunne få en dimitentsats.

 

 altså vi kan klare os på smal kost i 3 måneder, og derefter så kan vi ikke mere. så skal enten få et job eller håbe på at a-kassen vil ændre deres mening.

jamen jeg søger alt hvad jeg kan fra butik til mit eget fag og inden for mit eget fag søger jeg i en radius der er 1,5 time hver vej i bil til og fra arbejdspladsen. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Din mand har såvidt jeg har forstået forsørgerpligt så snart han tjener mere end hvad der svarer til to gange kontanthjælp. Der er i hvert fald en eller anden grænse. Så hvis han ikke tjener ret meget, så kan du måske få kontanthjælp alligevel.

MEN der er jo nogle regler omkring, hvor meget man må eje af værdi, hvis man skal have kontanthjælp, og der kunne jeg desværre godt forestille mig, at hestene kunne blive en hindring :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, man må kun eje for 10000kr, hvis man er gift er beløbet jo så 20000kr.. Men der går alt af større værdi ind over jo.. Bil, hund, heste osv..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Din mand har såvidt jeg har forstået forsørgerpligt så snart han tjener mere end hvad der svarer til to gange kontanthjælp. Der er i hvert fald en eller anden grænse. Så hvis han ikke tjener ret meget, så kan du måske få kontanthjælp alligevel.

MEN der er jo nogle regler omkring, hvor meget man må eje af værdi, hvis man skal have kontanthjælp, og der kunne jeg desværre godt forestille mig, at hestene kunne blive en hindring :unsure

De nye regler fra 1/1 siger at han kun må tjene hvad der svarer til hvad han kunne få hvis han var på KH. Og så er der noget med at man kan trække 25kr fra x antal timer. Og resten bliver trukket i partnerens KH.

Man må kun have hvad der svarer til 2x KH ellers bliver man trukket.

Og man må have værdi for 10.000 alene og dobbelt op hvis man er gift eller bare samlevende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte lige det samme :)

Hvordan står I stillet selv om der ikke var barn på vej og du ingen job får?

Hvad er løsningen der?

Jeg vil allerede nu søge alt hvad der er af mulige job emner, får du så det rigtige job, så kan man altid takke nej til de andre bud.

Men spil på flere heste allerede nu :)

Jeg er slet ikke inde i de der a-kasse regler. Men da jeg blev færdig og ikke kunne finde job, røg jeg direkte på dagpenge fordi jeg havde været medlem det sidste år af min uddannelse, det lyder til du også har været?

Jeg vil evt stille et møde op med dem istedet for på skrift. Det er noget nemmere at forhandle, evt forhandel en karantæne? Så burde du kunne få en dimitentsats.

Jeg arbejder i en a-kasse og kan selvfølgelig ikke sige om de har overholdt deres vejledningspligt mm.. Men selvom du har været medlem af a-kassen i et år forinden så hjælper det ikke idet du ikke har haft nogle arbejdstimer.. Går ud fra at det ikke er en erhvervsudannelse du har..

Så skulle du have valgt og dimittere og der er reglerne altså bare ret strikse.. Man har 14 dage til og søge om at blive optaget på baggrund af sin uddannelse og derved gøre brug af sine dimittendrettigheder.. Og så kunne du have fået dagpenge fra dag 1, hvis du havde været medlem et år forinden.. Men hvis ikke du har tilkendegivet det overfor a-kassen så er lovgivningen desværre sådan..

Og hvis a-kassen har vejledt dig om det i et brev tror jeg desværre ikke at du får medhold :(

Men vi vil altid anbefalde og klage for måske styrelsen ser anderledes på det.. Så vil jeg nok gøre brug af noget af det med at du havde oplyst om slutdato mm.. Måske.. For a-kassen til og hjælpe med at skrive klagen evt.. Eller fagforeningen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder også i en a-kasse, og er helt enig med Linomus...

Hvis du ikke har gjort brug af dine dimittendrettigheder, så bliver den nok svær at hente hjem, og et personligt møde vil formentlig ikke hjælpe, for vi er jo underlagt en lovgivning, som man ikke bare kan se gennem fingre med

Jeg synes også du skal klage, det kan ikke skade dig.. Men husk endelig 4 ugers fristen for indsendelse af klagen, ellers bliver den afvist....

Håber på det bedste

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du kommet nærmere i, hvad du vil og gør? :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nej det er jeg ikke, jeg ved endnu ikke hvordan vi står økonomisk men jeg har sendt en mail til en advokat omkring min klage til a-kassen og håber han kan hjælpe (bare rolig advokaten vil min mor betale).

ansøgningfristen på det arbejde jeg søger er først på søndag så jeg ved ikke helt hvad fremtiden bringer men må tage en dag af gangen. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder i en a-kasse og kan selvfølgelig ikke sige om de har overholdt deres vejledningspligt mm.. Men selvom du har været medlem af a-kassen i et år forinden så hjælper det ikke idet du ikke har haft nogle arbejdstimer.. Går ud fra at det ikke er en erhvervsudannelse du har..

Så skulle du have valgt og dimittere og der er reglerne altså bare ret strikse.. Man har 14 dage til og søge om at blive optaget på baggrund af sin uddannelse og derved gøre brug af sine dimittendrettigheder.. Og så kunne du have fået dagpenge fra dag 1, hvis du havde været medlem et år forinden.. Men hvis ikke du har tilkendegivet det overfor a-kassen så er lovgivningen desværre sådan..

Og hvis a-kassen har vejledt dig om det i et brev tror jeg desværre ikke at du får medhold :(

Men vi vil altid anbefalde og klage for måske styrelsen ser anderledes på det.. Så vil jeg nok gøre brug af noget af det med at du havde oplyst om slutdato mm.. Måske.. For a-kassen til og hjælpe med at skrive klagen evt.. Eller fagforeningen..

 

nu har jeg haft arbejdstimer men bare ikke nok (desværre tæller de 5 måneder ikke ret meget i denne sammenhæng, jov hvis jeg lige får 7 mdr arbejde mere, hvilket ikke er nemt når der er ansættelses stop på de nordjyske sygehuse....) 

jeg mener ikke at a-kassen har oplyst mig korrekt og det går min klage os på men jeg har sendt sagen viddere til min advokat og krydser fingre for at han kan hjælpe....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER