TroldeMor

Smalltalk - Marts termin

1,368 indlæg i dette emne

Øv med muggen jordmoder.... Jeg ringede til jordmødrene i uge 24, og der var de rigtig søde. (ringede egentlig til min læge som sendte mig videre)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv hvor træls!.. Håber det går hurtig væk!

Er der nogen herinde der har prøvet og have bækkenløsning? Hvordan føles det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også fat i dem i sidste weekend, og der var ingen problemer.

Jeg har bækkenløsning. Jeg har smerter henover lænden, i siderne (altså omkring hoften) og ved symfysen. Smerterne fra symfysen føles oftest som om jeg bliver stukket med en kniv hele vejen op igennem .. ja I ved .. :P

jeg har været ved egen læge, som trykkede forskellige steder på bækkenet og derved kunne konstatere at det var bækkenløsning og han har så sendt mig videre til fysioterapeut.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har igår aftes måtte sygemelde mig fra job som du jo ved.. Pga jeg havde ondt i lænden og hofterne. Det gik så over ved hvile, og jeg var egentlig parat til at raskmelde mig i dag. Lige indtil nu her, jeg skulle lave sovs til maden, og har stået op en del tid hvor jeg skiftevis har stået stille og gået rundt i huset i et rolig tempo. Da jeg så satte mig i sofaen for at spise med manden,

Så kom det tifold igen! Så meget at jeg var på grådeNs rand. Hele vejen fra den ene hofte, hen over lænden og ud i venstre hofte. Jeg lagde mig ned i sofaen og hver gang jeg bevægede et ben gjorde det bare endnu mere ondt. Føltes som en kniv der blev stukket ind i hoften. Ingen stilling kunne tage smerterne. Bad manden lægge en pude under mine knæ, og nu har jeg ligget i en times tid og det går bedre nu, men gør stadig meget ondt. Men kan holde det ud nu. Jeg ved bare ikke om det er "alm" overbelastning eller bækkenløsning?? .. Tænker måske bare jeg bør kontakte lægen i morgen og spørge om jeg skal raskmelde mig eller hvad..

Synes i hvert fald det er tåbeligt at jeg raskmelder

Mig på jobbet, for at jeg måske får smerter igen i morgen aften på job. Det dummeste sted at få smerter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv har lige været på toilettet, hvor der var frisk blod på papiret og efterfølgende kom der lidt blodigt udflåd :(

Ringede til fødegangen og fik den mest usympatiske jordemoder i røret.. øv altså.. fik at vide, at jeg skulle lægge mig ned og hvile mig, og så ringe igen hvis det bliver værre. Og forøvrigt var det slet ikke dem, men lægevagten, jeg skulle ringe til, når det er før uge 27. Flot, min egen jordemoder har sagt efter uge 24.

Øv, føler mig slet ikke tryg :(

Ej, øv, en forskrækkelse! Hvad er status nu??

Og sikke da en JM.!! Jeg troede kun der fandtes over-søde jordemødre - har selv kun stødt på nogle, hvor jeg tænkte "slap nu af, så sød kan man ikke altid være" ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marmik: det kunne umiddelbart godt lyde som det. Synes helt bestemt at du skal kontakte din læge i morgen :)

Kami: har lige været på toilettet igen, og der var der heldigvis ingenting. Der var en smule i det bind, jeg havde taget på, men intet nyt heldigvis.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, forstår godt, du er forskrækket :(. Meeeen synes heldigvis ikke det lyder alarmerende. Min jordemoder sagde, man styrtbløder ved en abort. Småblod skyldes oftest et bristet blodkar i underlivet og er ikke farligt. Det er hvad hun siger, jeg skal ikke gøre mig klog, men det kan være det kan berolige lidt.

 

Hvorfor mon sådan nogle jordemødre nogle gange er så krampe-agtige? Hun skulle da skamme sig at være sådan en nar, når du ringer og er bange. Øv!

 

Hvad gør du nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke blødt siden. Og ja, jeg ved også godt med min fornuft, at der jo skal være en del mere blod, før det er noget at bekymre sig om.. men det er ikke altid at fornuften vinder..

Jeg gik i seng og har næsten ikke sovet i nat..

Skal til læge i dag alligevel for at udfylde nogle papirer, så nævner det lige for ham.. synes mine smerter er blevet anderledes henover natten, og det ved jeg ikke rigtig, hvordan jeg skal tolke :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke blødt siden. Og ja, jeg ved også godt med min fornuft, at der jo skal være en del mere blod, før det er noget at bekymre sig om.. men det er ikke altid at fornuften vinder..

Jeg gik i seng og har næsten ikke sovet i nat..

Skal til læge i dag alligevel for at udfylde nogle papirer, så nævner det lige for ham.. synes mine smerter er blevet anderledes henover natten, og det ved jeg ikke rigtig, hvordan jeg skal tolke :/

Hvis det var mig ville jeg også uden tvivl gå i panik! Og sikken dum JDM! Håber lægen kan give dig noget sikkerhed..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det var mig ville jeg også uden tvivl gå i panik! Og sikken dum JDM! Håber lægen kan give dig noget sikkerhed..

lægen trykkede mig på maven og lyttede efter hjertelyd. Han synes at min mave var spændt og mener at det er fordi at der er godt med fostervand. Han sagde ikke om det gjorde noget, blot at det nok er derfor at jeg har ondt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, her til aften har jeg lidt brunligt udflåd (sorry for detalje) og er nu helt sikker på at mine smerter er værre end i går. Har også fået sådan en murrende fornemmelse henover lænden..

Kan man få underlivsbetændelse som gravid?

Må nok hellere ringe til lægen i morgen tidlig og høre ad.. bare lige for en sikkerheds skyld..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Træls Emilie.. Jeg vil helt sikkert give lægen et kald..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv øv øv jeg er blevet forkølet :( har haft nogle ret presset dage både i sidste uge og henover weekenden.. Det her er helt sikkert straffen.. ;(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, her til aften har jeg lidt brunligt udflåd (sorry for detalje) og er nu helt sikker på at mine smerter er værre end i går. Har også fået sådan en murrende fornemmelse henover lænden..

Kan man få underlivsbetændelse som gravid?

Må nok hellere ringe til lægen i morgen tidlig og høre ad.. bare lige for en sikkerheds skyld..

Få fat på lægen! 

Jeps, du kan blive syg med alle de samme ting, som du plejer.. Oveni det er dit immunforsvar nedsat som gravid, så du kan nemmere rage sygdom til dig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ringede til lægen, som mente det var en opgave for en jordemoder. Så jeg ringede til vagthavende jordemoder, som gerne ville se mig på fødegangen.

Der har jeg så lige været og er blevet undersøgt i alle ender og kanter, og alt ser heldigvis normalt ud. :) så kan jeg slappe lidt af igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ringede til lægen, som mente det var en opgave for en jordemoder. Så jeg ringede til vagthavende jordemoder, som gerne ville se mig på fødegangen.

Der har jeg så lige været og er blevet undersøgt i alle ender og kanter, og alt ser heldigvis normalt ud. :) så kan jeg slappe lidt af igen.

Dejligt at der bliver tjekket op på dig og at alt bare er i orden så du kan få lidt fred igen :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er virkelig dejligt :)

Hun anbefalede, at jeg slappede ekstra godt af. Ved næsten ikke hvordan jeg skal bære mig ad med det. Laver jo stort set intet.. men dropper cykleturene for en stund og har også droppet en tur op i byen, og bliver nu "passet" hos min mormor.. så holder hun lidt øje med, at jeg ikke laver alt muligt :P

Men nu kan jeg da få lidt ro i hovedet,.for hold da op, der kører hurtigt mange tanker rundt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er virkelig dejligt :)

Hun anbefalede, at jeg slappede ekstra godt af. Ved næsten ikke hvordan jeg skal bære mig ad med det. Laver jo stort set intet.. men dropper cykleturene for en stund og har også droppet en tur op i byen, og bliver nu "passet" hos min mormor.. så holder hun lidt øje med, at jeg ikke laver alt muligt :P

Men nu kan jeg da få lidt ro i hovedet,.for hold da op, der kører hurtigt mange tanker rundt..

 

Skønt, at du er blevet tjekket. Hellere en gang for meget, end en gang for lidt  :)  Og så betyder det garanteret også noget for den lille, at du nu kan være helt rolig  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt, at du er blevet tjekket. Hellere en gang for meget, end en gang for lidt :) Og så betyder det garanteret også noget for den lille, at du nu kan være helt rolig :)

Det tror jeg helt sikkert også :) det er jo ikke sundt at gå og stresse op :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der mon nogen af jer der ved..

Altså jeg er fastansat, men ikke på fuld tid.. Har det mon nogen betydning for barselsdagpengene? Beløbsmæssigt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der mon nogen af jer der ved..

Altså jeg er fastansat, men ikke på fuld tid.. Har det mon nogen betydning for barselsdagpengene? Beløbsmæssigt..

Hvor mange timer er du ansat på? Jeg selv er ansat på 34 timer og får derfor kun barselsdagpenge for 34 timer selvom jeg reelt er på arbejde 36.5 fordi jeg selv betaler min frokost.. er så utilfreds med det!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange timer er du ansat på? Jeg selv er ansat på 34 timer og får derfor kun barselsdagpenge for 34 timer selvom jeg reelt er på arbejde 36.5 fordi jeg selv betaler min frokost.. er så utilfreds med det!!

Det er lidt indviklet. Jeg er fastansat i lille Aftenvagt som er på 20,13 time om ugen.

Men lige pt er jeg samtidig ansat samme sted, men i et vikariat som varer til sommer 2015, som er på 24,5 time om ugen, imens er der en vikar inde i min den lille stilling. En alm Aftenvagt er på 28 timer om ugen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der mon nogen af jer der ved..

Altså jeg er fastansat, men ikke på fuld tid.. Har det mon nogen betydning for barselsdagpengene? Beløbsmæssigt..

Uden at jeg ved noget om det, er der så ik et eller andet med hvor mange timer man arbejder de sidste tre måneder op til barsel? Og så regner de udfra det.?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

https://www.borger.dk/Sider/Barsel-loenmodtagere.aspx

Jeg fandt lige den side. Der står under "hvor meget kan jeg få" hvordan man udregner det. Jeg prøvede at sætte 24 timer ind istedet for der hvor der er et eksempel på 32 timer, og så min timeløn. Det giver 3185,- .. (X4 = 12740,- om mdr før skat?)

Det lyder til at passe meget godt, men det er lidt akavet at regne ud når man er i Aftenvagt. For vi har tillæg osv, men det går jeg ikke udfra man skal medregne..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo der står inde på siden at man skal have arbejdet de sidste 13 uger inden, og minimum have 120 timer. Og det har jeg :-) jeg har 318,5 time på de 13 uger inden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER