Forunderligt

Det bedste legetøj til 2årig

40 indlæg i dette emne

Hvad er jeres 2 (1½-3) åriges yndlingslegetøj? Hvad er det bedste køb/den bedste gave, og evt hvor fra?

 

Inspirer mig!  :babystol

 

Lilly elsker at se film og nusse rundt med den ene eller anden bamse, og at vælte alle sine legesager ud på gulvet og så hun kan sidde i legetøjskassen. Hun kan også lægge puslespil eller tegne, men så skal jeg helst være med. Jeg syns ikke vi har så meget legetøj så hun ønsker sig helt klart noget til sin fødselsdag om lidt. Men hvad...?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En af Carl Emils ynglingsting har i en periode været hans disko kys. En lille håndholdt lygte/lampe som laver diskolys når man tænder den. Købt i Tiger til 20 kr. De har dem stadig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia elsker sin boxmadras på gulvet og de nye River Stones balance-ting (bruges både ude og inde) hun har fået. Derudover bruger hun meget tid på LEGO, bolde, puslespil og bøger. Og udeleg.

M20sftK.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har tænkt mig blandt andet at ønske:

Byg-selv is fra duplo

Mere Brio (glemte jeg at sige)

Lille Storm spil

Mere sandleg, biler, legemad og service

Tilbehør til legekøkkenet i træ; fx håndmixer, lagkage

Bøger

Larsen puslespil

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valdemar kan bruge laaaaang tid med duplo (blandt andet isene ;))! Derudover er han meget glad for brio tog, hans støvsuger, hans håndmixer, dukken og dens klapvogn og udklædningstøj.

Vi ønsker os traktorer, busser, fugle (han elsker fugle :D), lægesæt og flere "husholdningsting".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius er rigtig glad for sit Duplo og den store plade til at bygge med. Derudover sine biler, lastbiler, traktorer mv.

 

Han ønsker sig Duplo klodser at bygge med. Løbecykel, puslespil mv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En af Felix bedste gaver fra han blev to er helt klart løbecyklen og bruder maskiner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt med så mange gode svar  :loveshower

 

Louisevibe: Mere Brio, mener du togbane? De river stones ser vildt flotte ud, er det "bare" hård plast til at træde på eller kan de noget mere?

 

Barbamama: Duplo IS dem havde jeg slet ikke set - dem skal vi da helt sikkert ha!

 

Ville ønske vi havde plads til en springmadras for hun er heeeelt vild med at hoppe for tiden  :D

Løbecykel - det var faktisk ikke noget jeg havde tænkt vi skal ha, er den så meget bedre end plastik scooteren og den trehjulede cykel, som hun allerede har? Overbevis mig lige  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PS den store plade til at bygge duplo på skal vist også på ønskesedlen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Legetøjsopbevaring - kan I anbefale en kasse, gerne med låg?

 

Overvejer om hun skal ha sådan et bord og bænk sæt hvor der kan være legetøj i bænken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maja elsker sin dukkelise og sit legeløkken med køkkenredskaber og legetøjsmad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er i sådan noget hård plast, lidt ru/skridsikker i det. Man kan også save nogle træstammer i forskellige højder/størrelser til haven (har Silke Elia' dagplejer), men disse er fine inde også. Og ikke vildt dyre.

Ja jeg mener mere togbane :D Hun er rigtig glad for at bygge, så skal helt sikkert have flere skinner.

Hov ja, Silke Elia ønsker sig også en løbecykel. De er rigtig gode til at øve børnenes balance og hjælper til at kunne køre på en rigtig cykel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Legetøjsopbevaring - kan I anbefale en kasse, gerne med låg?

Overvejer om hun skal ha sådan et bord og bænk sæt hvor der kan være legetøj i bænken.

Vi har disse fra IKEA (en på hendes værelse også). Synes det er smart hun selv kan tage kasserne ud, hvis hun fx vil lege med LEGO men også bare lige kan rykke dem lidt ud. Så har vi det lille bord med LEGO plade på og en bobles hun bruger som stol :)

24HnUYi.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt med så mange gode svar  :loveshower

 

Louisevibe: Mere Brio, mener du togbane? De river stones ser vildt flotte ud, er det "bare" hård plast til at træde på eller kan de noget mere?

 

Barbamama: Duplo IS dem havde jeg slet ikke set - dem skal vi da helt sikkert ha!

 

Ville ønske vi havde plads til en springmadras for hun er heeeelt vild med at hoppe for tiden  :D

Løbecykel - det var faktisk ikke noget jeg havde tænkt vi skal ha, er den så meget bedre end plastik scooteren og den trehjulede cykel, som hun allerede har? Overbevis mig lige  :)

 

Hvis du bor i nærhedden af en Føtex, så har føtex til og med i morgen duplo-issættet på tilbud til 80 kr.

 

Simon leget også stadig rigtig meget med sit legekøken og sin legemad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du bor i nærhedden af en Føtex, så har føtex til og med i morgen duplo-issættet på tilbud til 80 kr.

Tak for Info :D

Simon leget også stadig rigtig meget med sit legekøken og sin legemad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har disse fra IKEA (en på hendes værelse også). Synes det er smart hun selv kan tage kasserne ud, hvis hun fx vil lege med LEGO men også bare lige kan rykke dem lidt ud. Så har vi det lille bord med LEGO plade på og en bobles hun bruger som stol :)

24HnUYi.jpg

Vi har samme kasser fra IKEA, synes de er rigtig smarte :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bilka har også is-sættet fra dublo til 80 kr lige nu.. det har vi lige købt til lucas i fødselsdagsgave..  men ellers er lego og legekøkkenet indenfor et hit, og udenfor er det løbecyklen, den trehjulede(kan ikke træde pedalerne endnu dog) og gyngen et kæmpe hit..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også kigget på den her:

post-3655-0-47401400-1405069346_thumb.jp

De har den store i vuggestuen og jeg har set hende bruge den, plus hun har leget rigtig meget med en balje her hjemme, men den gider ikke rigtig "Din-dang" som hun prøver.

 

Ellers må jeg indrømme at vi ser en del film på dvd, Lilly elsker det, bl.a Frozen som hun synger hittet fra ("Let it go" - selv om det lyder som "A goooooo", men med store armbevægelser) Så har overvejet at købe noget merchandise legetøj, faldt fx over denne som jeg bare syns er så kær:

post-3655-0-15608400-1405069521_thumb.jp

 

Hendes far syns hun har legetøj nok  :blink no way! Tror jeg skal ha pakket babytingene væk så han kan se hvor lidt alderssvarende, udfordrende og sjovt legetøj hun har.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Duplo is er på tilbud i Bilka i denne uge til 80kr.

Jeg har lige købt aquadoodle til vores dreng som bliver 2 år i næste uge.

Sådan en har de to store også haft, og det var en kæmpe succes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah leger rigtig meget med sit Duplo og har netop faaet en traktor med vogn og saa en gul gravko/traktor(som han ogsaa gerne sover med) og saa den store groenne plade. Jeg skal da vist se efter den Duplo is :)

 

Ellers tegner og maler han og er vild med modellervoks! Jeg var en tur i askeladen, da vi var i DK. 

 

:kuller sin trehjulede og scooteren. 

 

Han har netop faaet en Automoblox bil i gave, som er ret fantastisk og god til boern, der dimser med ting. Det er en bil, som kan splittes ad i flere dele og med menneskefigurer i. Har man flere, saa kan de kombineres. Og saa kan den selvfoelgelig koere og den er robust i det. Det er ikke alt, han kan finde ud af at dimse med endnu, f.eks. tage daek af hjulene, men han kan tage hjulene af, saa den virker til at vokse med ham De har dem i Askeladen. 

 

Ellers er vi jo meget udenfor lige nu, saa sandsaet & co er meget stort for ham ;)

 

EDIT: Naa ja, og legekoekkenet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie har lige fået en tegne tavle her til ferien. Du ved sådan en hvor der er noget metal splinter inde i og en magnetisk pind til at tegne. Det er KÆMPE hit.

Hama maxi perler hvis hun kan lide at nørkle.

Mie skal have løbecykel ( fantastisk til at øve balance, meget bedre end den 3 hjulede, den 3 hjulede er OGSÅ god til at lære dem teknikken, mens løbecyklen lærer dem hvordan fart og balance hænger sammen. På mit arbejde ser vi hvordan 3 årige kan cykle uden støttehjul fordi de har haft løbecykler. Nogle forældre har fortalt at det børnene tog 3-4 dage at lære at cykle - jeg er VARM fortaler) og cykelhjelm af os.

Mht kendte figurer fra film så kan jeg kun give dig thumps up. Mie ELSKER genkendeligheden, om det er noget hun har hun ser i fjernsynet, eller noget fra fjernsynet hun får/har er underordnet. Fx: Mie ELSKER smølferne, både tegnefilm, film og iPad apps. Hun har fået alle mine gamle smølfe figurer og hun leger og leger og leger med dem. Hun har en tigerdyrs bamse og ser hun noget med tigerdyr finder hun den og leger og leger og leger med den.

Udklædning er også fedt!

Mie har et legetelt med en tunel - hun elsker at få frem, så spiser hun madpakke derinde og får bøger og puder med derind. Efter 3-5 dage pakker vi den ned og så efter 14 dage er den fantastisk at få frem igen.

En plastik rutchebane - vi har desværre ikke pladsen og ingen have men det vil stå øverst på listen hvis vi havde.

En folde madras er også et hit! Fylder ikke det samme som en box madras og kan købes i alle mulige fine designs.

Alt "rollelegs" legetøj - det der ligner det vi bruger. Telefon, nøgler, taske, legemad, kost, klud, "dankort", hårbørste osv...

Dukker. Ikke mit valg men hun fik en af sin bedstemor og så har hun senere fået mine gamle dukker og hun elsker at lege med dem og alt det tilbehør jeg kan fremskaffe :p

Bøger, børne film, puslespil og putkasse kan også altid bruges.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har tænkt mig blandt andet at ønske:

Byg-selv is fra duplo

Mere Brio (glemte jeg at sige)

Lille Storm spil

Mere sandleg, biler, legemad og service

Tilbehør til legekøkkenet i træ; fx håndmixer, lagkage

Bøger

Larsen puslespil

De der lille storm spil. Hvad er det for noget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De der lille storm spil. Hvad er det for noget?

Det er et bræt spil hvor man skal samle nogle brikker til en plade. Brikkerne er lige som memory. Hvert spil har et tema f.eks. madpakker. Det tager 10)15 min at spille et spil og det passer godt med koncentrationen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er et bræt spil hvor man skal samle nogle brikker til en plade. Brikkerne er lige som memory. Hvert spil har et tema f.eks. madpakker. Det tager 10)15 min at spille et spil og det passer godt med koncentrationen.

Nemlig. Har faktisk ikke prøvet dem, men kun hørt rigtig positivt om dem og at de godt kan begynde på dem omkring 2-års alderen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille ELSKER lille Storm spillene, og hun kan sagtens få meget tid til at gå med dem :)

Hun har en med årstidens tøj... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER