Lovely Lady

Nu vi snakker navne

16 indlæg i dette emne

Jeg er ikke engang gravid endnu...0:-)

Men i positiv forhåbning om, at det kommer inden for længe, såeh...

Vi har gode bud på pigenavne, men drengenavne er lidt svært - og det skal jo i givet fald passe på vores søns navn:-)

Hvad siger I, hvad passer godt til Kristian???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Frederik?  :D

 

Jeg syns ikke det er svært at finde navne som passer til Kristian, måske du kan sige lidt mere om hvad slags navne I er til? Måske afsløre hvilke pigenavne I overvejer?

Jeg tænker på "gode gamle danske" navne som:

 

Anders

Marius

Andreas

Laurits

Jens

Morten

Rasmus

Peter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valdemar

Lasse

Magnus

Mads

Mathias

Tobias

Carl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frederik? :D

Jeg syns ikke det er svært at finde navne som passer til Kristian, måske du kan sige lidt mere om hvad slags navne I er til? Måske afsløre hvilke pigenavne I overvejer?

Jeg tænker på "gode gamle danske" navne som:

Anders

Marius

Andreas

Laurits

Jens

Morten

Rasmus

Peter

Hehe, vi har også tøhø'et af Frederik - og talt lidt om Rasmus:-)

Jeg kan lide Johan, men det kan manden ikke - han kan lide Anton, som jeg så ikke kan lide;-)

Jeg kan også godt lide Laurits, men gemalen er skeptisk..

Vi tænker også, at det i givet fald skal være solidt dansk uden store falbalader:)

Af pigenavne har vi primært talt Charlotte, Elisabeth eller Ellen:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valdemar

Lasse

Magnus

Mads

Mathias

Tobias

Carl

Lasse er egentlig et fint bud:-)

Valdemar fortsætter lidt i kongerække;-)

Carl er ret sødt - men vi er mere til at bruge K end C i navne, og så bliver det lidt pudsigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med de pigenavne, I har, synes jeg at Valdemar er oplagt (men jeg er jo nok ikke helt neutral med det navn ;)). Det fortsætter det royale (ligesom Elisabeth gør), men er ikke helt så åbenlyst royalt som Frederik. Det har IMO også samme "gamle charme" som Ellen.

Men jeg er generelt enig med de andre i stilen :) Jeg synes måske at Anton falder en smule udenfor, det bliver IMO for "nuttet" i forhold til de mere royale/gamle/seriøse navne. Hvis det giver mening :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes måske at Anton falder en smule udenfor, det bliver IMO for "nuttet" i forhold til de mere royale/gamle/seriøse navne. Hvis det giver mening :rolleyes

TAK!!!! Også for resten - men det her skal jeg vise min mand - my point excactly bare bedre formuleret!:-))))))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en veninde som har en søn som hedder Kristian og en som hedder Kristoffer, så det synes jeg er et godt bud :) Kristoffer er også royalt, uden at være sådan helt vildt. I den familie skal navne nemlig starte med K og være kongelige.

 

Eller er jeg nogenlunde enige med de andre i stilen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal lige skynde mig at sige, at Kristian er valgt ud fra kriterierne dansk, solidt, gammeldags - men i øvrigt primært fordi han er opkaldt efter min afdøde far. Det royale smiler vi lidt af, og det er ok, men det er ikke et mål i sig selv (selvom Valdemar-tanken alligevel får mig til at smile lidt ekstra for mig selv:-).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en veninde som har en søn som hedder Kristian og en som hedder Kristoffer, så det synes jeg er et godt bud :) Kristoffer er også royalt, uden at være sådan helt vildt. I den familie skal navne nemlig starte med K og være kongelige.

 

Eller er jeg nogenlunde enige med de andre i stilen.

Det er også et fint navn - det tro jeg dog ikke, at min mand æder, for jeg hold engang meget af en Kristoffer...;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også et fint navn - det tro jeg dog ikke, at min mand æder, for jeg hold engang meget af en Kristoffer...;-)

Hvis ikke Kristoffer, hvad så med Kasper? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frederik

Alexander

Jacob

Jonathan

Kasper

Valdemar

Nicolaj

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Kasper er ret fint - men også min stedbrors navn, såeh...

Mikkel er sødt - og tæt på faderens navn:-)

Jakob har vi også en af tæt på.

Nikolaj kunne måske være ret fint:-)

Ih hvor er det hyggeligt at drømme lidt...:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hans? Dansk, solidt, gammeldags, (kongeligt). Jeg tror vi har en vinder! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Benjamin! Hvis ikke min kæreste hed det, skulle vores måske søn hedde det! Eller Sebastian, men det hedder hans bror

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER