MissH

Hyppige, regelmæssige plukkeveer

20 indlæg i dette emne

I går aftes, da jeg lå i sengen fik jeg pludseligt plukkeveer (de plejer kun at opstå, når jeg har anstrengt mig eller lavet noget fysisk hårdt). Jeg havde regelmæssige plukkeveer ca. hvert femte minut fra kl. 21:45 til midnat ca. Og det spændte så meget, at jeg ikke kunne abstrahere fra det eller falde i søvn, så jeg lå jo faktisk og blev ret nervøs.. Nogle forslag til, hvad I tror det skyldes?
Personligt var jeg selv bange for, at jeg skulle til at begynde at få rigtige veer og derved føde alt, alt for tidligt :/ Men spændingerne/plukkeveerne stilnede ligeså stille af efter midnat og endelig kunne jeg få ro... Er kun 26+3.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved ikke hvad det kan være men jeg ville ringe til fødegangen og snakke med dem hvis det kommer igen. Plukveer bør ikke spænde og gøre ondt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, tak for dit svar. Det var også tæt på, at jeg ringede til Skejby, men så ville de helt sikkert have bedt mig, om at komme ud til dem og jeg kan bare ikke lige kapere, at jeg skal til at indlægges nu.. Og heldigvis gik det over, men jeg har dog ofte plukveer.. Har du også det? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft plukveer siden uge 24 eller 25 så vidt jeg husker. Men de går over igen når jeg hviler og de gør ikke ondt. De spænder bare meget og gør maven helt hård.

Jeg er 35+4 i dag så det er ved at være noget tid jeg har haft dem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg døjer også meget med plukveer, det har jeg gjort i alle mine graviditeter.

 

Prøv at sidde/ ligge forskelligt. De kan jo udløses af lidt af hvert.

 

Godt du fik ro på igen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde mange plukveer tidligt i begge graviditeter. De kunne som med dig gøre rigtig ondt og var regelmæssige.

Jeg blev tidligt sygemeldt og hvile var for mig det eneste der hjalp. Plukveerne gjorde heldigvis ingen skade og børnene meldte ikke deres ankomst for tidligt.

Blærebetændelse kan udløse plukveer så måske det var en idé at blive tjekket for det. Bliver det ved, vil jeg ihvertfald anbefale dig at kontakte din læge. Nogle plukveer er ok, men de må ikke gøre ondt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for jeres svar. Kunne godt være, at jeg lige skulle have tjekket om der kunne ligge en blærebetændelse og ulme ;)

Uanset hvordan jeg sad, lå eller stod stoppede de ikke, men jeg har ikke haft regelmæssige plukveer siden, så det er vidst et godt tegn.  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var ved lægen fredag eftermiddag og fik at vide, at jeg har en kraftig blærebetændelse. Så nu er jeg i behandling. Det var godt, at jeg lige fik urinen tjekket så :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt du fik det undersøgt og er kommet i behandling :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var godt du kom til lægen. Jeg havde ekstrem mange blærebetændelser i min første graviditet, og JM mener det var med til jeg fødte før tid. Ikke for at gøre dig nervøs, men så du får tjekket op på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps, mange tak. Har allerede nu en fornemmelse af, at jeg kommer til at føde før tid, men aner det jo ikke :) Det er bare en fornemmelse... Men ja, det var godt, at jeg kom til doktoren og kom i behandling :)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps, mange tak. Har allerede nu en fornemmelse af, at jeg kommer til at føde før tid, men aner det jo ikke :) Det er bare en fornemmelse... Men ja, det var godt, at jeg kom til doktoren og kom i behandling :)

Den fornemmelse havde jeg også i min første graviditet, og det holdte jo stik ;) Min JM siger det er uforklarligt, men tit har gravide en god intuition.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har helt sikkert ret, Caddie :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En anden gang så skal du reagerer med det samme :knus Man har bedre chancer for at stoppe fødslen jo tidligere den gravide kommer ind, og det er virkelig i alles interesse indtil du har passeret min 32, og gerne 34 uger.

 

Men godt at det kun var en blærebetændelse! Jeg prøvede noget lignende i uge 35 med den første hvor jeg faktisk troede at fødslen var i gang. Det var også bare en kraftig blærebnetændelse, og jeg endte med at føde 40+3 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er så lige kommet svar på urindyrkningen og alt var fint, ergo har jeg IKKE haft blærebetændelse O_ô Mærkeligt..
Så jeg har taget antibiotika uden grund, desværre. Så spurgte jeg selvfølgelig om, hvad de hyppige plukveer så skyldtes. Det havde de ikke noget svar på.. Nå ,okay.. Hmm... Tak ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du fået tjekket længden på din livmoderhals for nyligt?
Jeg ville nok lige runde fødeafdelingen og få det gjort for en sikkerheds skyld. Hvis den er forkortet, så risikerer du at gå i for tidlig fødsel og så vil de holde lidt øje med dig - hvis ikke, så kan du slappe af og tænke at det nok bare var en engangsforstilling :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er faktisk med i projektet på Skejby som netop måler livmoderhalsen og den var over 4 cm, hvilket den helst skal være :)
Indtil videre er det også kun den ene aften, at jeg har oplevet de regelmæssige og hyppige plukveer, så tror bare, at det var en engangsforestilling som du skriver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"Sjovt" nok har jeg netop oplevede præcis det samme... Fredag nat startede plukveerne helt af sig selv, kom regelmæssigt med c 2-3 min mellemrum og varede faktisk 9-10 timer non-stop.... Sad på det tidspunkt i Spanien og var ligesom sig meget angst for at fødslen ville sætte i gang :s... Har haft plukveer før, men slet ikke som disse som trak nedad og spændte rigtig meget.... I flyet på vej til DK fik plukveerne heldigvis på retur. Kontaktede fødevarer da vi landede men jordemoderen virkede slet ikke urolig, nærmest tværtimod... Så jeg skulle ikke tjekkes eller noget selvom det nu havde gjort mig lidt tryg. Har selv tænkt om det mon kunne være en blærebetændelse men har ingen symptomer på det.. Bar haft RIGTIG mange blærebetændelse så ved hvordan symptomerne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En graviditet kan skjule en blærebetændelse.

Jeg lider vildt meget at blærebetændelse, og jeg kan mærke den inden lægerne kan måle den. Altså lige bortset fra da jeg blev gravid. Var noget overrasket over jeg havde en blærebetændelse.

Bare lige til info, så det er altså en idé at få en prøve sendt til dyrkning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En graviditet kan skjule en blærebetændelse.

Jeg lider vildt meget at blærebetændelse, og jeg kan mærke den inden lægerne kan måle den. Altså lige bortset fra da jeg blev gravid. Var noget overrasket over jeg havde en blærebetændelse.

Bare lige til info, så det er altså en idé at få en prøve sendt til dyrkning :)

Har godt hørt at symptomerne kan være mere "skjult" når men er gravid.. Skal dog heldigvis til jordemoder i morgen så kan jeg stixe urinen der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER