Nitzen1987

En generation uden forældrekompetencer

56 indlæg i dette emne

Jeg læste så OVERHOVEDET ikke det I andre læser :p jeg læste godt nok samme artikel i morges men det JEG fik ud af den var at hun mener samfundet skal indrettes anderledes så HVIS man har lyst/behov for st gå hjemme, så gør man det/andre muligheder for mere tid med børnene fx nedsat tid mv.

Jeg så SLET ikke problematikken omkring dårlige forældre. Jeg så problematikken omkring de usikre forældre - de findes i HØJ grad, men SÅ udbredt er det altså heller ikke! Jeg opfattede det bare som et argument der skulle understøtte hendes pointe: bedre mulighed for forældre til at være sammen med deres børn i dagtimerne mens de er små!

Og i eksemplet med faren blev jeg ret harm på DPerne der ikke ville fortælle om børnenes dag OMG :prik håber de ryger i næste fyrings runde!!! Jeg troede pointen gik på at DPerne ikke var specielt gode og forældre ikke kunne stole på at bare fordi man kan dryppe øjne på et barn så er man mere kompetent end forældrene.

Nu kan jeg så godt se den udlægning i kommer med her.

Nå men der kan man bare se - budskabet kommer VIRKELIG an på øjnene der ser!

Jeg har ingen dårlig samvittighed over at sende en datter afsted i DP når hun står og tripper hver dag for at komme af sted + hun RÅhygger når jeg henter! Men nu er hun også kun afsted fra 7.30 og så til mellem 15 og 16.15 og hun kommer først i seng kl 20 så vi har mellem 4 og 5 timer sammen i hverdagene plus tiden om morgenen så det er vel tæt på 50/50 (vågne timer) og så har vi weekenderne også. Hvis jeg ikke havde det privilegie så ville jeg nok have det værre. Men i mit fag findes der stort set ikke fuldtidsstillinger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg læste så OVERHOVEDET ikke det I andre læser :p jeg læste godt nok samme artikel i morges men det JEG fik ud af den var at hun mener samfundet skal indrettes anderledes så HVIS man har lyst/behov for st gå hjemme, så gør man det/andre muligheder for mere tid med børnene fx nedsat tid mv.

Jeg så SLET ikke problematikken omkring dårlige forældre. Jeg så problematikken omkring de usikre forældre - de findes i HØJ grad, men SÅ udbredt er det altså heller ikke! Jeg opfattede det bare som et argument der skulle understøtte hendes pointe: bedre mulighed for forældre til at være sammen med deres børn i dagtimerne mens de er små!

Og i eksemplet med faren blev jeg ret harm på DPerne der ikke ville fortælle om børnenes dag OMG :prik håber de ryger i næste fyrings runde!!! Jeg troede pointen gik på at DPerne ikke var specielt gode og forældre ikke kunne stole på at bare fordi man kan dryppe øjne på et barn så er man mere kompetent end forældrene.

Nu kan jeg så godt se den udlægning i kommer med her.

Nå men der kan man bare se - budskabet kommer VIRKELIG an på øjnene der ser!

Jeg har ingen dårlig samvittighed over at sende en datter afsted i DP når hun står og tripper hver dag for at komme af sted + hun RÅhygger når jeg henter! Men nu er hun også kun afsted fra 7.30 og så til mellem 15 og 16.15 og hun kommer først i seng kl 20 så vi har mellem 4 og 5 timer sammen i hverdagene plus tiden om morgenen så det er vel tæt på 50/50 (vågne timer) og så har vi weekenderne også. Hvis jeg ikke havde det privilegie så ville jeg nok have det værre. Men i mit fag findes der stort set ikke fuldtidsstillinger.

Tænkte også over det med at dp'erne ikke ville give besked om børnenes dag og synes de lød som nogle knap så gode dp'er ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det med dp'erne studsede jeg også over. :blink Det tror jeg aldrig, at jeg har hørt om før, jeg synes da, det er det mest naturlige i verden, at man lige bruger 5-10 minutter på at fortælle/høre om dagen. Og det kan da gøres mens junior får sko på osv, så det tager da ikke engang nødvendigvis ekstra tid (medmindre der er sket noget særligt og så TAGER man sig da tiden). :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det med dp'erne studsede jeg også over. :blink Det tror jeg aldrig, at jeg har hørt om før, jeg synes da, det er det mest naturlige i verden, at man lige bruger 5-10 minutter på at fortælle/høre om dagen. Og det kan da gøres mens junior får sko på osv, så det tager da ikke engang nødvendigvis ekstra tid (medmindre der er sket noget særligt og så TAGER man sig da tiden). :huh

Præcis! Jeg tror hun skrev netop det eksempel for at "ramme" DPer - de fratager jo forældre deres autoritet/muligheder ved ikke at samarbejde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Majs, det havde jeg slet ikke overvejet, men det kunne jeg godt være tilbøjelig til også at tro, nu hvor du siger det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det mangler helt sikkert fleksibilitet iht. Dem der gerne vil passe deres børn hjemme har mulighed for det, samt de modsatte tilfælde.

Jeg synes ikke det er fair at stille hverken den ene eller anden leveform op som den forkerte, det vil altid være den rigtige for den familie, og det forældrepar der har taget beslutningerne.

Jeg er selv et meget asocialt menneske og kommer bestemt ikke så meget ud som jeg nok burde, og var jeg hjemmegående husmor ville det i den grad gå ud over mine poder. De ville kede sig, og jeg ville ikke være i stand eller have lyst til at aktivere dem så meget at det ikke var tilfældet.

Dérfor er vores løsning med mange institutions timer den bedste for os og vores børn. Vi har en fantastisk dagplejer til den mindste, og sfo'en har gennem tiden gjort et kæmpe godt arbejde med den ældste, hun går dog ud af sfo'en efter sommerferien.

Jeg synes ikke debatten kan nuanceres op i sort og hvid. Der er så mange grå nuancer imellem. Det kan sgu godt tænkes at det ikke er godt/sundt at sende sine børn afsted i så mange timer væk hjemmefra, men i mit tilfælde synes jeg det ville være skadeligt ikke at gøre det. Derfor er jeg glad for at vi har muligheden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER