Guest Felixmor

2. lægebesøg

14 indlæg i dette emne

Sikke da en gang spild af tid. Synes ikke han gad bruge tid på at høre, hvad jeg havde at sige.

Målte blodtryk - ok

Stiks urin - ok

hjertelyd - ok

ødemer - ok

Symfysemål - 25 cm

Vægt - for høj

Bækkenløsning hørte han ikke på. Det var pga. vægten, hvilket jeg langt fra er enige i. Følte mig virkelig fed og uduelig, da jeg gik derfra.

Kvalmen ja den skulle vi heller ikke snakke mere om.

Blev sendt ud til sekretæren om at få lavet en tid efter 25+0 til blodprøvetagning da jeg er rhesus negativ.

Slut prut for det besøg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan du ikke snakke med din JM om bækkenløsningen? Det var min JM der sendte mig til fys på sygehuset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du ikke snakke med din JM om bækkenløsningen? Det var min JM der sendte mig til fys på sygehuset.

Jo jeg håber da hun har tid til at snakke med mig når jeg skal derind igen 9/7.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er spændt på hvad min læge siger i morgen. Har samlet nogle spørgsmål efterhånden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

-

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvad spørger i lægen om? Jeg er altid helt blank når jeg bliver spurgt om jeg har spørgsmål...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvad spørger i lægen om? Jeg er altid helt blank når jeg bliver spurgt om jeg har spørgsmål...

Jamen for mit vedkommende er det ikke specifikt på baby, men mere diabetes relateret, og der udover en henvisning til en psyk. Efter samtale med Riget synes oversygeplejersken det var en god ide for at forebygge en fødselsdepression idet jeg har haft en længerevarende én af slagsen for en del år siden...

Jaaaah ud over det er jeg også blank på spørgsmål når jeg bliver spurgt om jeg har nogle ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev ikke spurgt til spørgsmål.

Det eneste jeg spurgte til var mht blodtype. Hvis man selv er rhesus negativ er det vigtigt at få undersøgt om babyen er rhesus positiv for så skal man lige forbi fødegangen og have en anti d sprøjte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er en laaaaaang arbejdsdag endelig overstået med tilbageblik på blandt andet 2. lægebesøg :)

Temmelig meget spild af tid, omend det da altid er hyggeligt hos min læge (har haft hele mit liv)...

Konklusion af lægebesøg: jeg er fortsat gravid :yay spøg til side... Hørte hjertelyd :kuller :7himmel

Og talte med ham om henvisning til psykolog, hvilket han desværre ikke kunne give mig, da der ikke findes en kategori for "forebyggende psykologhjælp mod fødselsdepression", men han vidste at der er tilknyttet en psykolog til Riget, så jeg skal tale med min JM :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 12/6/2014 at 9:43 PM, evita said:

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv haft en depression og går derfor i et team for sårbare gravide for at forebygge fødselsdepression. Det fungerer ligesom normalt, bare jeg får lidt ekstra tilbud såsom lidt længere jordemoderkonsultationer, rundvisning på fødegangen og besøg af sundhedsplejerske allerede før baby er født. Jeg bor så i Århus, men tænker der må være noget tilsvarende hos dig?

Har du selv spurgt til det, eller hvorhenne fandt du ud af dette?

Jeg vil da klart undersøge det... Tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

-

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er en laaaaaang arbejdsdag endelig overstået med tilbageblik på blandt andet 2. lægebesøg :)

Temmelig meget spild af tid, omend det da altid er hyggeligt hos min læge (har haft hele mit liv)...

Konklusion af lægebesøg: jeg er fortsat gravid :yay spøg til side... Hørte hjertelyd :kuller :7himmel

Og talte med ham om henvisning til psykolog, hvilket han desværre ikke kunne give mig, da der ikke findes en kategori for "forebyggende psykologhjælp mod fødselsdepression", men han vidste at der er tilknyttet en psykolog til Riget, så jeg skal tale med min JM :)

Jeg hører også under "ekstra følsom" kategorien og har fået tilbud om kontakt med sundhedsplejeske før fødsel plus at vi kan blive på barselsgangen i op til 5 dage efter fødslen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ret sikker på at alle må få et tilbud om et graviditetsbesøg af sundhedsplejersken . Det snakkede min jordemoder om (Horsens kommune).

Jeg skal også have et besøg af sp efter sommerferien da jeg havde en fødselsdepression med Felix og ikke kan få samme sp denne gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER