Tumlepigen

Barnevogn når man bor i lejlighed

9 indlæg i dette emne

Hej tøser!

Vi er i fuld gang med at kigge barnevogn til lillepigen (bliver altså stadig helt ekstatisk over at skrive det :blush ).

Jeg er nu begyndt at tænke over, hvad andre gør mht. hvor babyen skal sove, når man bor i lejlighed. Vi bor på 2. sal, så vi kommer helt sikkert ikke til at slæbe vognen op og ned. Det vil sige, at den vil blive brugt til ture mv. Vi har en altan (lukket) som det kunne være fint for babyen at sove på, når det er vejr til det. Men skal jeg så have en altan-barnevogn til det? Eller kan hun den første tid "bare" ligge i liften på gulvet?

Hvad gør I andre, der bor i lejlighed? Har to barnevogne eller sover baby bare inde?

Glæder mig til at høre jeres svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Genialt emne du tager op her Rikke!

Jeg kunne have skrevet det oplæg - Sidder i fuldstændig samme situation!

Vi har overvejet enten at købe en brugt barnevogn til altanen, måske en krybbe..? Jeg tænker også at en lift ville kunne gå i starten, men der skal ikke være meget efterår, før at der skal være noget mere isolering, og her frygter jeg krybben heller ikke er god nok, at en barnevogn er det bedste.

Barnevognen fylder bare så meget! Og synes det kunne være lidt hyggeligt med en trækrybbe, som liften jo bare kunne sættes ned i.

Bum bum, aner det ikke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en altan barnevogn til begge mine piger , en lift på gulvet vil desværre blive alt for koldt, op igennem bunden og siderne er meget tynde.

man kan ofte finde en gammel brugt vogn for 500 kr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte en kombivogn til når vi skulle gå ture. Klapvogn og barnevogn på en gang. Da han voksede ud af barnevognskassen, var han klar til klapvognen. Vi har været rigtig glade for denne løsning.

Til altanen købte vi en brugt vogn. Vi har dog ikke rigtig brugt den. Det første stykke tid fordi han ikke var så stor vægtmæssigt og så havde han vænnet sig til at sove inde. Og så var det rigtig koldt den vinter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bor på 1. sal uden elevator og har derfor 2 vogne.

Vores gamle vogn fra Lili står på altanen og vi har en gå tur vogn der står nede i opgangen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en den billigst, men ret store barnevogn fra babysam på altanen og en Bugaboo til gåture.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til vores første barn havde vi en ny Odder vi brugte til ture osv. Til altanen havde vi en brugt barnevogn (vi fik den af min søster som ikke skulle bruge den mere). Vi brugte vores altanbarnevogn utrolig meget! Han sov altid middagslur i den når vi var hjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres bidrag!

Indtil videre har vi vist besluttet, at vi har en barnevogn til ture mv. (er bestilt), og at hun sover indenfor, for altanen vender mod vest, så der kan blive meget varmt om sommeren... Så må vi se, om vi investerer i en altanvogn til efteråret - selv om hun så har vænnet sig til at sove indenfor...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor på 3. sal uden altan. Sandra har aldrig sovet ude fordi jeg for det første ikke orkede at løbe fra 3. sal til gården hver gang hun græd og for det andet var for bekymret for at lade hende stå alene så langt væk.

Vi gjorde det, at hun lå i sin lift i vores soveværelse med vinduet åbent og det fungerede perfekt. Hun fik luft og mor var tryg :)

Havde vi haft en altan havde vi nok købt en brugt vogn til at stå fast derude.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER