Nea

Minimale boligforhold...

13 indlæg i dette emne

Hej piger

Ville høre lidt omkring jeres boliger og indretning - eller mangel på samme - af "børneværelset". Vi bor nemlig i en lejlighed med bare ét soveværelset. Vi kommer derfor til at dele værelse med vores lille ny i hvem ved hvor lang tid. Gode råd/ erfaringer/ tanker omkring dette modtager jeg med kyshånd.

Vi er ret sikre på at det nok skal gå med baby på værelset et års tid, men hvad så? Hvor længe var jeres lille bebs, eller hvor længe har I tænkt Jer at baby skal/ kan sove på samme værelse?

Nea

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min tanke er at de første tre år vil det sagtens kunne lade sig gøre med et værelse. Erica på snart 3 år vil i hvert fald ikke have savnet sit værelse, hvis hun ikke havde haft et. Det bliver primært brugt til at pusle og sove i - leg foregår i stuen og hun har ikke behov for at trække sig tilbage endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor pt i en lille lejlighed med ét soveværelse. Det fungere rigtig fint, vores søn har indtil nu haft brug for at være tæt om natten..

Vi har pt hans tremmeseng til at stå helt op ad vores, fordi vi i en periode har haft taget siden af tremmesengen, så han har ligger i "sidevogn"

Han er 10 mdr nu, og vi begynder alle tre at trænge til at få ham ud af soveværelset.

Vi flytter i vores hus 1 august, og der skal han stille og roligt på sit eget værelse. I håb om at vi "undgår" at havde 2 børn i soveværelset..

Men mest af alt skyldes det at han sover ret uroligt om natten, og vågner mange gange.. Hvilket sagtens kunne skylde div lyde fra faren ;)

Men selvfølgelig kan det lade sig gøre på en god måde, og de første mange måneder er det også helt helt naturligt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for Jeres svar!

Jeg er selvfølgelig godt klar over at børn er forskellige, men håber virkelig det kan lade sig gøre at have baby hos os min et år. Vi skal nemlig sælge før vi kan købe større, og vi er bare super glade for vores lejlighed!!:)

Nea

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores dreng sov inde hos os til 5 mdr, men kun ne godt have sovet derinde til 10 mdr. Der begyndte han at sove uroligt og vaere vaagen i timer, hvis vi sov i samme rum. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar Camilla.

Det lyder som om vi må vente og se tiden an:)

Men håber virkelig vi kan sove sammen alle tre et godt stykke tid - ellers må vi jo rykke ind i stuen så vores lille engel kan sove på vores værelse:)

Nea

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min tanke er at de første tre år vil det sagtens kunne lade sig gøre med et værelse. Erica på snart 3 år vil i hvert fald ikke have savnet sit værelse, hvis hun ikke havde haft et. Det bliver primært brugt til at pusle og sove i - leg foregår i stuen og hun har ikke behov for at trække sig tilbage endnu.

 

Jeg vil gerne lige tilføje at mit svar gik på at barnet sagtens kunne undvære et værelse indtil 3 års alderen. Om forældrene kan undvære deres eget soveværelse er hel klart en anden sag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak tiaK det var også sådan jeg forstod det:) Både jeg og manden vil rigtig gerne dele med baby:) Men hvis vores lyde/snorken kommer til at genere den lille, så må vi jo omrokere sådan at vi får et værelse hver:) Men der måde være andre i vores situation - altså uden børneværelse:)

Nea

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores store sov hos os til han var 1½ år, derefter vågnede han hver gang vi gik i seng, og så kom han ind til sig selv. Vores datter sover - stadig - hos os og hun er snart 3½. Hun var over 2 år før hun sov igennem om natten, og hun har derfor sovet inde hos os, fordi jeg ikke vågner alt for meget når jeg kunne give hende en sut fra sengen, eller lige have en hånd på hende. Nu er hun hos os, fordi vi er ved at bygge om, så hendes værelse skal lige være færdigt, men modsat storebror så reagere hun overhovedet ikke på at vi kommer i seng eller at fjernsynet tændes eller vi snakker osv. Så der er stor forskel på børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar kahog. Dejligt at høre det rent faktisk kan lade sig gøre for nogle. Så håber jeg det vil fungere for os også:) Men du har selvfølgelig helt ret i at alle børn og familier for den sags skyld, er forskellige!!:)

Nea

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi samsover med vores datter på snart 2½år... Vi har delt soveværelset op i to med reoler og kommoder, men hun blev ved med at vågne og komme over til os, så vi har rykket sengen så den står klods op af vores, og nu sover vi bedre... faktisk kan vi ikke sove når hun bliver passet ude, fordi vi mangler hendes sovelyde... plus farmand er vant til at hun kravler over til ham for at ligge i ske hvis hun vågner og har brug for at putte  :kuller

 

Det er ikke så godt for sexlivet, men heldigvis kan man jo gå ind i stuen... hæhæ  :bed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak tiaK det var også sådan jeg forstod det:) Både jeg og manden vil rigtig gerne dele med baby:) Men hvis vores lyde/snorken kommer til at genere den lille, så må vi jo omrokere sådan at vi får et værelse hver:) Men der måde være andre i vores situation - altså uden børneværelse:)

Nea

Vi har aldrig delt værelse med Simon. Vi har en 2,5 værelses lejlighed og hans tremmeseng står i hjørnet af spisestuen, og vi har så det lille kammer som soveværelse og det sidste som stue/ legerum, her står Simons kommode også.

Når den lille ny kommer må h*n så starte i soveværelset med os, og så skal vi have noget større.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for svar til alle. Det er rart at høre hvad der fungerer for andre og hvad der ikke gør:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER