Guest Kiala

Autostol uden ISOFix, er lidt fortabt! 9-18 kg

11 indlæg i dette emne

Ih, vil I være mig behjælpelig? Nu har jeg brugt en del tid på at søge uden held, og bliver i tvivl om de forskellige stole jeg har set på overhovedet dur til vores bil.

 

Har netop set at nogle af stolene med ISOFix ikke duer il en gammel bil der ikke har det, og at de ikke kan monteres med sele!

 

Jer, der monterer med sele - vil I fortælle hvilken stol I har?

 

(Jeg har ikke særlig meget tid til internet søgning, og slet ikke til at tage i butik og spørge, så tusind tak på forhånd)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har isofix, så kan ikke hjælpe dig med præcis hvilken model du skal vælge. Men, på autostol.dk er der en oversigt over stole i klassen 9-18 kg, og de skriver at Römer King Plus er den mest populære uden isofix - om det så også er den mest sikre må du læse dig til. Jeg ved dog at Römer laver gode autostole.

http://www.autostol.dk/autostol-ca-9-mdr-4-ar-eller-9-18-kg/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Maxi Cosi Tobi. Vores bil er så gammel at isofix ikke var tænkt på da den blev født ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HTS Besafe izi Plus, ret ny stol, bagudvendt og med sele. Kan varmt anbefales. Kan bruges til 25kg.

Den monteres med 'ben' bagtil og sele rundt om forsædet, så når den er monteret korrekt er den mindst lige så sikker på isofix. Det er også okay nemt at gøre.

Og jeg er nok ret stor fan af bagudvendte så lang tid som muligt, men det er der forskellige holdninger til :) Den fylder dog en del, men ikke mere end den kan være i vores Opel Corsa fra 08 og jeg samtidig kan sidde på forsædet foran.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HTS Besafe izi Plus, ret ny stol, bagudvendt og med sele. Kan varmt anbefales. Kan bruges til 25kg.

Den monteres med 'ben' bagtil og sele rundt om forsædet, så når den er monteret korrekt er den mindst lige så sikker på isofix. Det er også okay nemt at gøre.

Og jeg er nok ret stor fan af bagudvendte så lang tid som muligt, men det er der forskellige holdninger til :) Den fylder dog en del, men ikke mere end den kan være i vores Opel Corsa fra 08 og jeg samtidig kan sidde på forsædet foran.

Ditto!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HTS Besafe izi Plus, ret ny stol, bagudvendt og med sele. Kan varmt anbefales. Kan bruges til 25kg.

Den monteres med 'ben' bagtil og sele rundt om forsædet, så når den er monteret korrekt er den mindst lige så sikker på isofix. Det er også okay nemt at gøre.

Og jeg er nok ret stor fan af bagudvendte så lang tid som muligt, men det er der forskellige holdninger til :) Den fylder dog en del, men ikke mere end den kan være i vores Opel Corsa fra 08 og jeg samtidig kan sidde på forsædet foran.

Ditto, vi har dog en britax maxway (også til 25 kg), men i vores gamle bil uden isofix var det det sikreste valg for os :)

I det hele taget er de SUPER venlige på autostol.dk (tror jeg de hedder), men der kan du stille spørgsmål til Lene, besøge dem og prøve deres stole, læse test, se beskrivelser af de forskellige mærker og modeller :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ditto, vi har dog en britax maxway (også til 25 kg), men i vores gamle bil uden isofix var det det sikreste valg for os :)

I det hele taget er de SUPER venlige på autostol.dk (tror jeg de hedder), men der kan du stille spørgsmål til Lene, besøge dem og prøve deres stole, læse test, se beskrivelser af de forskellige mærker og modeller :)

Enig. Rådførte mig også hos Lena :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har rømer duo plus, den fungerer både med isofix og med sele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Römer safefix plus, og den kan monteres både med sele og isofix. Den er forudvent og har støtteben, som forhindrer at den vipper forover ved sammenstød, og så står den mere stabilt. Den er super nem at montere, både med sele og isofix. 

Hvis man monterer den med sele, sidder der en klemme, der holder fast på selen. Der kan være ret stor sikkerhedsmæssig forskel på om selen er "låst" i autostolen eller kan rykke sig. 

 

Det er en model de har kørt med i en del år efterhånden (og forbedret løbende selvfølgelig) og den ligger altid øverst eller i toppen af testene. Men den er vist ret dyr (vi fik den i dåbsgave, så kender ikke den præcise pris)

 

Hvis i ved, at i ikke kommer til at bruge isofix fx i andre biler, så er Römer King også et godt bud. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Römer King Plus og er meget tilfreds! Men Be Safe var i tæt kapløb da den også er toplækker ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TUSIND mange tak for Jeres input! Jeg har så lidt tid til at læse herinde, min dreng sover ikke meget :(

Så håber snart at få nærlæst jeres gode erfaringer og indkøbt den rigtige autostol. Tak igen! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER