Guest

Hvilke borde m.m.

22 indlæg i dette emne

Jeg DRØMMER om nye spisebordet, begge borde vi ejer er tusse gamle, det ene bord vel 30 år, det andet et discount bor mindst 20 år gammel. Stolene er yngre men TRÆNGER til udskiftning- det er dog ikke en post jeg har råd til at kaste meget ind i, manden GIDER ikke beskæftige sig med noget "så ligegyldigt"

Jeg tænker derfor at IKEA er et ok bud på nye møbler!

Kriterier for borde er at bordbenene SKAL sidde i hjørnerne, ingen tvær bjælker eller lign.

Bordet i køkkenet skal kunne rumme 4 personer, men ikke være voldsom stor (ca 130 cm) dog gerne plader til, men ikke et must. Stolene skal være uden stof. Farve: gerne træ eller hvid. Max pris 1000 kr inkl. Stole. Men altså kan det gøres billigere så :super

Spisestue møblerne må gerne være træ/brun noget "levende" der bryder de kedelige klinisk hvide møbler vi har. Bordet det skal erstatte er 180 cm. Igen skal stolene være uden stof.

Max pris 3000 kr. Inkl 6 stole.

Kan IKEA byde på noget godt?

Leder også efter et stue møbel/vitrine skab til rimelige penge - discount møbler er fint. Igen gerne træ/brun

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et sortbrunt spisebord fra ikea, som dog nu er gemt væk fordi vi ikke har plads det nye sted, men det har vi været rigtig glade for. Det er det felixmor linker til først, dog med andre stole. Det findes i flere størrelser, og har 2 tillægsplader, så det kan blive ret stort. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det der Bjursta bord fra IKEA har min søster. Det blev godt nok hurtigt grimt! Sådan noget træfiner duer, i mine øjne, ikke som spisebord. Det er simpelthen ikke hårdfør nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det der Bjursta bord fra IKEA har min søster. Det blev godt nok hurtigt grimt! Sådan noget træfiner duer, i mine øjne, ikke som spisebord. Det er simpelthen ikke hårdfør nok.

Vi spiser kun ved det når vi har gæster (og så kommer der dug på) eller særlige lejligheder hvor vi skal "hygge" ekstra så det vil tage lang tid at slide på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har ikke overvejet at finde et spisebord m. stole i en genbrug eller på auktion? Teak er ret hot lige nu, og du kan nok få et godt sæt til en god pris.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi spiser kun ved det når vi har gæster (og så kommer der dug på) eller særlige lejligheder hvor vi skal "hygge" ekstra så det vil tage lang tid at slide på.

Super. For som bordet man bruger flere gange dagligt duer det hvertfald ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers kig ind på Jysks hjemmeside. De har også meget forskelligt til forskellige priser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har ikke overvejet at finde et spisebord m. stole i en genbrug eller på auktion? Teak er ret hot lige nu, og du kan nok få et godt sæt til en god pris.

Vi er ikke teak fan :p min mand har "ældre" forældre og han er vokset op i et teak hjem :p altså på den der gammeldags måde hvor alt er brunt og orange og grønt hvis man er "kæk"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super. For som bordet man bruger flere gange dagligt duer det hvertfald ikke :)

Det vil det aldrig blive :) men rart at vide!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers kig ind på Jysks hjemmeside. De har også meget forskelligt til forskellige priser.

Det vil jeg prøve og tusind tak for link til IKEA jeg vil lige kigge lidt mere. Bordet er i hvert fald sådan noget jeg leder efter!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vil jeg prøve og tusind tak for link til IKEA jeg vil lige kigge lidt mere. Bordet er i hvert fald sådan noget jeg leder efter!

Ok altså vores venner spiser ved det dagligt og det er nu stadig pænt. Men en voksdug kan jo gøre meget hvis det er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ville kigge på lauritz.com, der fik jeg mit spisebord til okay penge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ville kigge på lauritz.com, der fik jeg mit spisebord til okay penge

Nå ja :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det der Bjursta bord fra IKEA har min søster. Det blev godt nok hurtigt grimt! Sådan noget træfiner duer, i mine øjne, ikke som spisebord. Det er simpelthen ikke hårdfør nok.

 

Vores var stadig pænt efter 5 år, så det er nok forskelligt. Vi havde voksdug på efter Karla kom, men havde da 3 år, hvor vi brugte det hver dag uden dug. Selvfølgelig kan der komme hakker og ridser i, og så er det ærgerligt at træet ikke er gennemfarvet. Men de få skrammer det fik var så bittesmå, at vi kunne "tegne" det lyse træ inden under med en sortbrun tush og så kunne man ikke se det :p Selvfølgelig er det lækrere med et solidt træbord, men jeg synes faktisk det er godt til prisen. Man får ikke mange solide træborde til den pris :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er blevet enige om at beholde vores 8 "Martin" stole fra IKEA indtil videre, lige friske op med noget maling og smide de 2 af dem (dem der alligevel står stablet i hjørnet) ud i køkkenet og lade 6 stå i stuen. Så kan de 3 oldgamle fra køkkenet komme på ud på lossepladsen.

Så er vi blevet enige om de 2 borde fra de sæt Britta linker til, men den til stuen i denne farve: http://m.ikea.com/dk/da/catalog/products/art/80116266/

Så må jeg se om jeg kan finde noget fedt at fikse lidt mere op med når nu vi alligevel er i IKEA ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er blevet enige om at beholde vores 8 "Martin" stole fra IKEA indtil videre, lige friske op med noget maling og smide de 2 af dem (dem der alligevel står stablet i hjørnet) ud i køkkenet og lade 6 stå i stuen. Så kan de 3 oldgamle fra køkkenet komme på ud på lossepladsen.

Så er vi blevet enige om de 2 borde fra de sæt Britta linker til, men den til stuen i denne farve: http://m.ikea.com/dk/da/catalog/products/art/80116266/

Så må jeg se om jeg kan finde noget fedt at fikse lidt mere op med når nu vi alligevel er i IKEA ;)

Fint bord. Kan godt lide at I skifter dele ad gangen. Så kan I om nogle år få de helt rette stole hvis det ønskes udskiftes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fint bord. Kan godt lide at I skifter dele ad gangen. Så kan I om nogle år få de helt rette stole hvis det ønskes udskiftes :)

Præcis! Vi surfede lidt rundt på nettet og der var bare ikke rigtig nogen stole vi begge var vilde med og dem vi kunne blive nogenlunde enige om er ret dyre især når man skal have 6-8 stykker. Med så stor en post skal vi altså være RET sikre på at det er dem vi vil have, at man sidder godt i dem osv. Før vi vil kaste penge i dem. Så nu venter vi lige.

Vitrine skabe kan jeg fint finde nogen jeg syntes er pæne, men vi snakkede lidt om at ommøblere i stedet, flytte de store møbler rundt og se. Om det gør "nok" for stuen. Sofa gruppen + fjernsyn + tv bord er vi glade for står hvor det gør. Akvariet er så uflytbart ;) det er simpelthen for tungt! Og det står fint hvor det står :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er blevet enige om at beholde vores 8 "Martin" stole fra IKEA indtil videre, lige friske op med noget maling og smide de 2 af dem (dem der alligevel står stablet i hjørnet) ud i køkkenet og lade 6 stå i stuen. Så kan de 3 oldgamle fra køkkenet komme på ud på lossepladsen.

Så er vi blevet enige om de 2 borde fra de sæt Britta linker til, men den til stuen i denne farve: http://m.ikea.com/dk/da/catalog/products/art/80116266/

Så må jeg se om jeg kan finde noget fedt at fikse lidt mere op med når nu vi alligevel er i IKEA ;)

Lige præcis dét bord har vi (dog i sort). Jeg synes det er rigtig pænt, og passer rigtig godt til vores stue, men ikke særlig praktisk! Når man smider plader i det, kommer der ikke "hele" ekstra pladser ud af det - eller jo, for enderne. Jeg synes ellers at man får ekstra pladser på på siden af andre borde, når man putter plader i, men på det her, er det stykke der kommer ved siden af bordbenene meget kort. Man kan godt sidde 8 mennesker ved bordet, men det er meget snævert, og der er næsten ikke plads til at have noget stående på bordet, ud over tallerkner, glas og bestik.

Jeg vil ikke anbefale bordet, i den størrelse, til nogen som helst. Til gengæld kunne jeg godt finde på at købe det i en af de lidt større udgaver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis dét bord har vi (dog i sort). Jeg synes det er rigtig pænt, og passer rigtig godt til vores stue, men ikke særlig praktisk! Når man smider plader i det, kommer der ikke "hele" ekstra pladser ud af det - eller jo, for enderne. Jeg synes ellers at man får ekstra pladser på på siden af andre borde, når man putter plader i, men på det her, er det stykke der kommer ved siden af bordbenene meget kort. Man kan godt sidde 8 mennesker ved bordet, men det er meget snævert, og der er næsten ikke plads til at have noget stående på bordet, ud over tallerkner, glas og bestik.

Jeg vil ikke anbefale bordet, i den størrelse, til nogen som helst. Til gengæld kunne jeg godt finde på at købe det i en af de lidt større udgaver :)

Heller ikke hvis man kommer 2 plader i? men er problemet ikke det samme i størrelsen større?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heller ikke hvis man kommer 2 plader i? men er problemet ikke det samme i størrelsen større?

Nej, heller ikke ved to plader :(

Jeg har prøvet at sætte mig ved de andre borde, da jeg var i IKEA, og de havde ikke problemet. Så hvis I har plads til nummeret større, vil jeg klart anbefale det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, heller ikke ved to plader :(

Jeg har prøvet at sætte mig ved de andre borde, da jeg var i IKEA, og de havde ikke problemet. Så hvis I har plads til nummeret større, vil jeg klart anbefale det.

Ok og tak :super for input det er jo ret væsentlige detaljer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER