Ema

Græder altid inden søvn - opdatering i #14

31 indlæg i dette emne

Der har været mange gode forslag i tråden indtil nu.

Jeg vil blot forsigtigt fortælle hvad der løste det hos os, så kan du jo se om det kan bruges til noget.

Vores datter begyndte at eskalere i gråd om aftenen. Hun var ved at skvatte hen og så mæt og tilfreds ud som hun lå og havde lige sluppet brystet, men vågnede så op med arm og benspjæt. Jeg ammede og hun var i trivsel i følge vægtkurven. Det stod på hen over 2-3 timer. Og pludselig var det to gange om dagen.

Men det blev bare værre og det viste sig at da jeg i et frustreret øjeblik bare greb en flaske til hende, at hun var virkeligt sulten. Trods masser af amning og mælk. Åbenbart er det en skrøne at alle kan lave nok mælk.

Så nu gør vi begge dele. Først til brystet og så til flasken. (Og det har hun accepteret i en uge nu. Mam flaskerne er super til det da forskellen er så lille at hun kan skifte fra det ene til det andet).

Hvis alt andet ikke virker er det da et forsøg.

Hmm, ved ikke rigtig om jeg tror det er fordi hun er sulten. Jeg har masser af mælk, faktisk så meget at jeg er nødt til at amme hende på samme bryst 2 gange i træk for at "komme i bund" og jeg tjekker altid at der kommer mælk når hun er færdig med et bryst for anden gang. Er jeg i tvivl tilbydes hun det andet bryst, men hun har indtil nu altid afvist dette.

Så hun burde vel ikke være sulten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm, ved ikke rigtig om jeg tror det er fordi hun er sulten. Jeg har masser af mælk, faktisk så meget at jeg er nødt til at amme hende på samme bryst 2 gange i træk for at "komme i bund" og jeg tjekker altid at der kommer mælk når hun er færdig med et bryst for anden gang. Er jeg i tvivl tilbydes hun det andet bryst, men hun har indtil nu altid afvist dette.

Så hun burde vel ikke være sulten?

Nej det har du nok ret i. Men jeg må indrømme at det chokerede mig at der ikke var mælk nok. Jeg havde slet ikke den oplevelse selv :-)

Hvad med at ligge på maven på armen af jer? Eller måske at stimulere lidt mere tidligere på dagen med at ligge på maven fx så noget af overskudsenergien damper af før aften?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun ligger allerede rigtig meget på maven, men egentlig er det i løbet af dagen problemet er størst, så tror ikke vi kan afhjælpe så meget der.

 

Men faktisk har vi haft en rigtig god dag i dag. Hun har sovet, omend lidt uroligt, men vi har ikke haft nogen af de store skrigeture. Og vi har gået en lang tur med barnevognen, hvor hun godt nok ikke faldt i søvn, men bare lå og kiggede og pludrede

 

Måske er det bare mig, der læser for meget ind i det, men syntes faktisk hun virker til at slappe rigtig godt af når jeg vikler hende ind i et meget løsstrikket tæppe (det er ikke stort nok til at svøbe rigtigt) så det fortsætter vi med de næste par dage og ser hvad der sker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan slet ikke få armene ned lige nu :yay :yay :yay :yay

 

Freja er lige faldet i søvn ved siden af mig på sofaen uden anden hjælp end at jeg lige har haft en hånd på hendes ben og arme en gang i mellem, når jeg kunne se hun var på vej til at spjætte.

 

Hun er ikke faldet i søvn uden at blive ammet eller gået med på armen siden hun var 2-3 uger gammel :yay :yay :yay :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay :yay Det er bare så fedt når det går den rigtige vej :yay :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min SP forklarede en af de andre tvillingemødrer det der med overskudsenergien, der skulle skriges ud inden søvnen. Måske der er noget om det.

 

Det hvade Noah hver eneste aften i alderen 3-6 mdr, naar jeg puttede ham. Det var en lettelse at faa at vide, for det er til stoooor frustration at sidde/gaa og vugge et skrigende og modkaempende barn i soevn! 

 

Det voksede han fra efter de 6 mdr og tigerspringet, der stopper samme tidspunkt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER