MissH

Baby-spark...

10 indlæg i dette emne

Siden d. 5. maj har min kæreste kunnet mærke 'udvendigt' liv, altså dvs. nu er det ikke kun mig, der kan mærke vores lille pige sparke inde i maven, men også omverdenen kan mærke det nu. Det er en helt igennem utrolig og underlig følelse.

Jeg er i dag præcis 21+1 uger henne. Vi har mærket hende sparke hver dag siden d. 5. maj og det er nogle kraftfulde spark..

Tror I, at vi for eftertiden vil mærke liv hver dag indtil hun kommer til verden? :) <3   

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I skal fra nu af gerne mærke hende hver dag, dog vil det hen mod slutningen når der bliver mindre plads blive mindre at mærke uden på, ligesom det også afhænger af hvordan hun lige ligger i maven pr, om hun sparker udaf eller ind mod ryggen.

 

Men det er sådan en dejlig fornennemlse at mærke dem, ih hvor jeg glæder mig til det igen er mig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ret sikker på, at det først er fra uge 24 du skal mærke liv hverdag :) Medmindre det er lavet om siden 2012 ;) Jeg var i uge 23 før jeg mærkede vores datter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er altid spændende..

Jordemoderen har også sagt, at det er fra uge 24 vi skal mærke hende hver dag. Men vi mærker hende allerede hver dag nu, så det er lid tidligt, men en god fornemmelse og det er jo ikke fordi man ikke må mærke hende endnu :) Hehe..  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overhovedet ikke, ville bare sige det, så du ikke panikker, hvis du ikke mærker noget lige pludselig, det var såmænd blot det jeg mente :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overhovedet ikke, ville bare sige det, så du ikke panikker, hvis du ikke mærker noget lige pludselig, det var såmænd blot det jeg mente :)

Min JM denne gang siger så at man først skal mærke liv hver dag fra uge 28 og mener også, at jeg har læst det et par steder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes godt nok det lyder meget sent med uge 28... Kunne måske forstå det hvis man har foranliggende moderkage, men ellers ikke. Jeg er selv 21-22 uger henne nu og har mærket min dreng i flere uger nu. Det samme med min første. Jeg ville godt nok blive bekymret hvis jeg ikke mærkede noget før uge 28.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg synes også at det lyder sent og da jeg ventede Maja fik jeg at vide, at man helst skulle mærke liv hver dag fra uge 25...

 

Men her http://www.baby.dk/videnom/4p312/graviditet-fosterbevaegelser.aspxstår der også at man først SKAL mærke liv hver dag fra omkring uge 28

 

Her står der fra 28. uge http://www.vest.rm.dk/afdelinger/gyn%C3%A6kologisk-obstetrisk+afdeling/patienter+-c12-+p%C3%A5r%C3%B8rende/graviditet,+f%C3%B8dsel+og+barsel/graviditet/at+m%C3%A6rke+liv

 

og andre steder kan jeg se at de siger fra uge 24, det afhænger vist af hvem man spørger....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min jordemoder siger også, at vi skal mærke liv fra uge 24. Men har mærket liv siden uge 16-17 stykker, tror jeg.
Jeg har endda foranliggende moderkage, så det er vist meget forskelligt, hvornår og hvordan man mærker liv. Men vi har mærket liv hver dag siden d. 5. maj og gør det stadig :-)  ....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærkede liv første gang i uge 17, og derfra hver dag resten af graviditeten. De 2 andre gange har jeg mærket liv fra uge 15+0 og resten af graviditeten, selvom den ene af gangene var med e foranliggede moderkage.

 

Jeg tror det er MEGET forskelligt :) Nogen er meget "fintfølende" overfor deres krop end andre, og hvis moderkagen ligger foran, så kan de gå ret længe før man mærker noget til babyen. For mig betød det at jeg aldrig mærkede liv midt på min mave, kun ude i siderne og for neden og oven (da babyen blev lidt større). I starten var det små prik langt nede ved starten af bækkenet. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER