Mistel

Giftige planter/blomster og baby?

4 indlæg i dette emne

Her forleden havde mor tilladt sig at gå på toilettet og lade møgungen passe sig selv kortvarigt. Men havde måske ikke tænkt på, at VItus er blevet så mobil nu, at han faktisk kommer rundt i hele stuen. Og da jeg så kom tilbage lå han henne ved vores Clivia og havde tørre blade i hånden - OG viste det sig et tørret frø på størrelse med en olivensten i munden!(!!!!!!!!!!!!!!)  :blink Og når man googler Clivia kan man læse, at den er moderat giftig, så jo, jeg har nu haft min debut hos Giftlinjen! De er i øvrigt rigtig flinke. Oplyste at den kunne provokere opkast og diarre, men at man ikke kendte til alvorlige forgiftninger hos mennesker. Og adspurgt om jeg så skulle reagere, hvis han begyndte at kaste op. - Nej da! Det går jo over! Godt så!

Cliviaen bliver nu sendt på ferieophold hos bedsteforældrene indtil Vitus er så gammel, at han ikke putter alting i munden. (Jeg vil nødig helt af med den. Den er ældgammel. Har tilhørt min farmor - som døde i 1978. Så jeg har altså lidt veneration for den :))

 

Nå, så kiggede jeg mig lidt rundt i stuen, og der står også en nerie, som vi har fået i bryllupsgave. Og den er jo giftig giftig - og taber nemt blomster og blade. Så den skal også på ferieophold.

 

Så kom jeg til at tænke på haven, hvor der er nogle (ikke mange) liljekonval f.eks., forskellige anemoner og sikkert meget andet, som også er giftigt. Hvad tænker I om det? Har jer der har have fjernet giftige planter og blomster? Jeg ved ikke helt, hvad jeg synes. Jeg er selv vokset op i en have med alskens liljer, guldregn og meget andet godt og lever jo som bekendt i bedste velgående... What to do?

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har haven fuld af liljekonvaller og har ikke gjort noget ved det, men Anna har heller aldrig været sådan en der puttede alting i munden - ikke efter det første år i hvert fald.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg i sin tid blev ansat som DP, blev min have studeret for giftige planter.... Har så senere fundet ud af at Akeleje (staves?) vist nok er giftig, og dem har vi rigtig mange af. Dog ved jeg ikke om det er alle slags der er giftige og om det i så fald er den vil har.... Men de er ikke til at komme til livs! Lorte blomst! :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså rigtig mange haveplanter er giftige, så hvis man vil alle til livs er det svært. Det vigtigste er at fjerne planter som er giftige og tillokkende for børn at spise fx taks, guldregn og liljekonval. Jeg har haft både taks og liljekonvaller men det tør jeg ikke længere pga deres fine og meget giftige bær

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER