Twiga.dk

Astmatisk bronkitis

5 indlæg i dette emne

Hej

 

Min søn har haft astmatisk bronkitis siden han var en måned gammel, og nu er han snart et halvt år. 

Han er på spacer og har også været indlagt på børneafdeling i 24 timer i Ålborg.

Har tager det rigtig flot, men han har aldrig haft fri vejrtrækning, der har altid været lidt rallen, og nogle gange anfald med voldsom hosten især om natten.

Det går nogenlunde nu, han er ikke syg men har lidt rallen, han får sin medicin fast.

 

Det der er mit problem, er at lille Marco skal i dagpleje 1. juni. Jeg er lidt nervøs for at han bare vil være syg hele tiden, for jeg er selvstændig med Twiga.dk og har ikke råd til for mange sygedage, hvad har I af erfaringer? Han er heller ikke særlig glad for grød og jeg ammer fuldt ud.

 

Vh.

Eva Linnea

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder sørme ikke sjovt! Stakkels lille dreng... Jeg her desværre absolut ingen erfaringer med astmatisk bronkitis, men vil bare give et lille kram... Kan godt forstå hvis du er nervøs for at sende ham afsted i dp, det er nervepirrende uanset...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stakkels lille pus da.

Umiddelbart i forhold til det med sygedagene er det jo umuligt at gisne om. Men dagpleje hvor han møder en familie og 3 fremmede børns bakterier må alt andet lige være væsentligt bedre end en hel vuggestue.

Hvad angår grød så kommer det helt sikkert i løbet af en måned eller to. Hans kal bare lige vænne sig til det og finde ud af at det mætter ham langt bedre. Måske han også bare har sine favoritter som min datter havde i øllebrød.

Hvad med din mand? Kan han ikke også tage barns første sygedag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores datter har astmatisk bronkitis og vi har lige været på Randers sygehus hvor hun fik den rigtige dosis medicin.

Hun startede i dp 1/2 og hun har været meget syg, men det tror jeg er meget normalt de er i starten.

En sagde til mig at man skulle forvente 54 sygedage i alt det første halve år. altså sådan ca.

Men de er jo lidt hårdere ramt når de har astmatisk bronkitis og vi oplver at en forkølelse og hoste sidder længere end hvis det var et barn uden astmatisk bronkitis.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felix havde AB da han var mindre. Han var meget syg da han startede op i vs. Ikke for at skræmme dig men det var han. Lægen sagde at når der allerede sad noget på bronkierne var det nemmere at tage noget til sig. Fik også at vide at det første år i pasning skal de små poder i snit have 15 infektioner hvoraf ca halvdelen er med feber. Nogen færre og nogle flere og Felix hørte desværre unde flere. Det var piv hårdt og jeg var faktisk glad for jeg var ledig på det tidspunkt.

Det var vores historie. Håber Marco klare det til ug :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER