tazdiginez

Hjælp til børneværelse

10 indlæg i dette emne

Vi skal snart igang med at indrette børneværelse til børnene.

Det er en svær opgave pga. Værelsets udformning. Derfor søger jeg hjælp herinde.

jLncHhc.jpg

Bredden er 2 m. 50 cm.

Længden efter skabet er 4 m. 40 cm.

Og skabet går fra døren og 1 m. 13 cm. Ind i rummet (som illustreret).

Døren ud til altanen er 1 m. 31 cm. Bred. Resten er vindue med radiator under.

Vi overvejer at bruge værelset ved siden af køkkenet istedet, men det er med enormt tynde vægge, så børnene vil høre ALT inde fra stuen og køkkenet efter putning.

Men kan i hjælpe? Værelset skal rumme 2 børn + legetøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vil en højseng fra IKEA være for høj? Hvis man nu selv bygger en form for trappe dertil :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

http://m.ikea.com/dk/da/catalog/products/art/70242086/

Tænkte på noget i den stil og så selv bygge en trappe dertil..

Den ser umiddelbart meget høj ud :unsure

Var tanken at Logans seng skulle stå under? Eller som lege"hule" til Maliva?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den ser umiddelbart meget høj ud :unsure

Var tanken at Logans seng skulle stå under? Eller som lege"hule" til Maliva?

Logans seng skal kunne stå under ja, ellers vil der simpelthen ikke kunne være plads og jeg tror ikke på at de kan sove sammen - det er/vil Maliva være for voldsom til... tror jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Logans seng skal kunne stå under ja, ellers vil der simpelthen ikke kunne være plads og jeg tror ikke på at de kan sove sammen - det er/vil Maliva være for voldsom til... tror jeg.

vil en trappe ikke komme til at fylde helt ekstremt? Der er jo stige med til, kan hun ikke lære at gå op/ned af den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vil en trappe ikke komme til at fylde helt ekstremt? Der er jo stige med til, kan hun ikke lære at gå op/ned af den?

Havde en tanke på at bygge en trappe med "skuffer/rum" i, så legetøj kan gemmes deri + en bænk med plads i, under sengen i trappeenden som hænger sammen med trappen.

J har en ven der kan bygge sådan noget for os, så tænker at det kunne være en ide istedet for en stige. Og så ville det jo løse et plads problem. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde en tanke på at bygge en trappe med "skuffer/rum" i, så legetøj kan gemmes deri + en bænk med plads i, under sengen i trappeenden som hænger sammen med trappen.

J har en ven der kan bygge sådan noget for os, så tænker at det kunne være en ide istedet for en stige. Og så ville det jo løse et plads problem. :)

Ahh det lyder smart!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God ide med sengen :)

Min veninde bor i en tilsvarende lejlighed, og hendes dreng på 3 år, har det op med køkken :)

Faktisk, har jeg selv boet i den type lejlighed, hvor min lillesøster havde det værelse.. Det er intet problem :)

Ideen med at lave en slags trappe/reol, er super!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart tænker jeg, om i kan købe en halv-høj seng til Maliva, og så sætte hjul under Logans tremmeseng. Om dagen kan tremmesengen trilles ind under sengen, og om natten kan den tages ud - der skal de alligevel ikke bruge pladsen til at lege på. Hjul kan købes forholdsvist billigt. 

 

Ellers kan man købe køjesenge, der har sengehest i den nederste seng. Så kan J's ven måske lave et forlængerstykke, der kan lukke det helt til, så der er "tremmer" hele vejen rundt: 

656f_m.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER