MissH

Sutter og sutteflasker

6 indlæg i dette emne

Hej!

 

Vi er så småt begyndt at købe ind til, når vores lille pige kommer til verdenen. Jeg vil egentligt bare høre jer, der har erfaring med sutter og sutteflaskemærker. Hvilke mærker synes I er gode og hvorfor? Håber på nogle svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Avent har jeg hørt meget godt om. Vi fik dog nogle der var utætte og fik at vide at på det tidspunkt i starten af 2012, var det et kendt problem med dem og vi droppede dem igen. Det kan være de har løst det nu.

 

Vi har brugt glasflasker, fra apoteket, dette for at være helt sikker på at de er 100 % fri for diverse hormonforstyrrende stoffer. Men de fleste har vist fået styr på det efterhånden også plastic flaskerne.

Vi har som sådan været glade for glasflaskerne, men de går selvfølgelig nemmere i stykker hvis man taber dem.

 

Min datter har været gladest for dem, hvor de har et stort mundstykke, så det minder mest om et bryst. Men som Justme, vil jeg sige at der er forskel på børn og hvad der er godt for det ene, er ikke nødvendigvis godt for et andet. Så køb måske et lille udpluk og så kan i altid købe flere senere.

 

Mht. sutter, så er det samme svar, der er forskel på børn ;) Med vores søn havde vi et udvalg på forskellige typer og det var ved 3 sutteforsøg så ville han gerne. Min datter har bare taget den sut hun blev tilbudt og vi har købt dem der nu engang var sødest i supermarkedet til hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for dit svar :)
Ang. sutteflasker har jeg hørt godt om Avent og MAM. Det bliver nok det vi prøver at investere i i første omgang :) Og hvis det ikke dur, så må vi ud og finde noget andet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var engang, hvor man fik en Avent sutteflaske med i matas babypakker. Hvis man stadig gør det, kan du slippe for at købe den (medmindre du gerne vil have et helt lager på plads fra dag et :))

Har du besluttet, at du vil give flaske? Fordi hvis du vil (prøve at) amme, så er flaskerne jo (måske) slet ikke nødvendige :)

Mht. sutter, så havde vi alle mulige fancy slags. På hospitalet var der så en sygeplejerske, der gav min søn en af de helt billige runde sutter. Og så var det kun dem, han ville have :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået Avent-sutteflasken fra Matas babypakke.
Jeg vil amme, hvis jeg kan. Det er jo ikke alle, der kan. Derfor synes jeg, at det er rart, at have et alternativ til, hvis jeg ikke kan amme eller ikke kan producere nok mælk, for så skal der jo noget modermælkserstatning til, hvilket jeg vil give i flaske. Der er mange i min familie, der nemlig ikke har haft nok mælk, så tror at flasken vil være nødvendig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde avent flasker - der er en model som er "formet som et bryst".. Det gjorde for os, at jeg sagtens kunne supplere med flaske uden at det påvirkede mælken. Og han kunne sagtens finde ud af begge dele.. (Det er jo ikke til at sige om han ville kunne finde ud af det med en anden flaske, men vi fandt lidt tryghed i det.)

Vi har brugt de helt "alm" runde sutter. De er gode for huden, fordi de ikke slutter tæt, og der derfor at luft mellem sut og hud..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER