My love

Hjælp til kur

44 indlæg i dette emne

Åh jeg vil så forfærdelig gerne tabe mig. Det tog mig halvandet år efter fødsel at nå ned på vægt før jeg blev gravid. Men inden en senere graviditet, og gerne inden min søsters bryllup til august, skulle jeg gerne tabe ti kg.

Men Gud det er svært. Jeg er en kæmpe slik mund, kunne spise søde sager og drikke cola hver dag.

Så det skal jeg jo helst lade være med, for så er der nok lidt at vinde der.

Vi er begyndt at spise kød og salat til aftensmad.

Min morgen mad består af havregryn med sukker og mælk. Vil ikke her undvære min sukker.

Men mine mellemmåltider og min frokost er et problem.

Jeg er begyndt at spise skyr med hindbær til mellemmåltider, men jeg hat også en pakke nupo stående som jeg kunne bruge der.

Jeg bevæger mig okay i form af mit job, men jeg hat ikke tid til motions center ej heller råd. Løbe kan jeg ikke.

Tror egentlig bare jeg søger en mirakel kur ;)

Men kom endelig gerne med andre gode råd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil anbefale dig at prøve madlog.dk.

 

Det virker sindssygt besværligt, og du behøver sådan set heller ikke gøre det i mange uger, men prøv at være virkelig stringent i 3-4 dage, hvor du vejer ALT det du spiser. Tro mig, man bliver overrasket over hvor mange kcal der er i en portion havregryn med mælk og sukker f.eks. 

 

Når du så har gjort det, så vil jeg anbefale dig at skære ned på kartofler, brød og pasta og skrue op for grøntsager og fedt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kartofler får vi kun en gang om ugen. Pasta og brød minus rugbrød holder jeg mig fra. Får nemlig ondt i maven af det. Sp det er så nemt ;)

Jeg prøvede 5:2 kuren hvor maden også i starten skulle vejes. Efter tre dage opgav jeg. For jeg glemte at notere ned. Har sådan en app. Lifesum mener jeg den hedder. Den er okay at bruge. Men ej jeg er dårlig til at få skrevet ned. Men kan være jeg skal gøre det såjeg nemmere får en ide. Men tænker at jeg vel ikke behøver veje grøntsager af?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, det bestemmer du jo selv ;) Det er selvfølgelig ikke det der fylder mest i regnskabet, men jeg synes det er en god ide at skrive ALT ned for at få en fornemmelse af hvor man kan gøre noget.

 

Umiddelbart vil jeg sige din morgenmad trækker en god del kcal.. Den kunne du med fordel skifte ud til noget andet, der ikke er fyldt med kulhydrater og sukker :) 

 

Jeg skrev alt ned på min telefon eller i min kalender og tastede det ind på computeren om aftenen. Madpakken havde jeg vejet af i forvejen. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, det bestemmer du jo selv ;) Det er selvfølgelig ikke det der fylder mest i regnskabet, men jeg synes det er en god ide at skrive ALT ned for at få en fornemmelse af hvor man kan gøre noget.

 

Umiddelbart vil jeg sige din morgenmad trækker en god del kcal.. Den kunne du med fordel skifte ud til noget andet, der ikke er fyldt med kulhydrater og sukker :) 

 

Jeg skrev alt ned på min telefon eller i min kalender og tastede det ind på computeren om aftenen. Madpakken havde jeg vejet af i forvejen.

Det gode er at jeg arbejder hjemme så jeg nemmere kan styrer det. Det er samtidig også ulempen for der ryger nemlig nemmere noget usundt ind ;)

Troede faktisk ikke der var noget i salat. Vi plejer nemlig bare at lave en skål som vi begge tager af og ned på vores tallerken. Men kan godt ske jeg skal portionsvis lave det.

Jeg synes virkelig morgenmaden er svær. Jeg kan helst ikke have mad der dufter/lugter om morgen. Så havregryn var jo dejligt nemt og fylder godt i maven. Så der er jeg virkelig på bar bund

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gode er at jeg arbejder hjemme så jeg nemmere kan styrer det. Det er samtidig også ulempen for der ryger nemlig nemmere noget usundt ind ;)

Troede faktisk ikke der var noget i salat. Vi plejer nemlig bare at lave en skål som vi begge tager af og ned på vores tallerken. Men kan godt ske jeg skal portionsvis lave det.

Jeg synes virkelig morgenmaden er svær. Jeg kan helst ikke have mad der dufter/lugter om morgen. Så havregryn var jo dejligt nemt og fylder godt i maven. Så der er jeg virkelig på bar bund

 

Puha - det ville jeg slet ikke kunne styre.. Min barsel har været svær nok med fristelser.. ;)

 

Nej, altså det er der heller ikke - ikke særlig meget.. Men hvis man nu f.eks. tilføjede avocado, feta, nødder osv., så begynder det jo at tælle opad. Det ved jeg ikke om i gør? Men på den anden side, så er det jo gode fedtstoffer :)

 

Hmm - jeg har været glad for yoghurt om morgenen. Men det allerbedste har faktisk været at tænke grøntsager ind i min morgenmad, så jeg får tit tomater, avocado, peberfrugt osv til min morgenmad. Så får jeg lidt ost, æg, skinke osv ved siden af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha - det ville jeg slet ikke kunne styre.. Min barsel har været svær nok med fristelser.. ;)

 

Nej, altså det er der heller ikke - ikke særlig meget.. Men hvis man nu f.eks. tilføjede avocado, feta, nødder osv., så begynder det jo at tælle opad. Det ved jeg ikke om i gør? Men på den anden side, så er det jo gode fedtstoffer :)

 

Hmm - jeg har været glad for yoghurt om morgenen. Men det allerbedste har faktisk været at tænke grøntsager ind i min morgenmad, så jeg får tit tomater, avocado, peberfrugt osv til min morgenmad. Så får jeg lidt ost, æg, skinke osv ved siden af :)

Advocado er kun hvis vi får reje cocktail. Min mand spiser dog af og til feta og nødder kan han ikke tåle så det får vi aldrig ;) så der er ikke noget. Salaten i dag bestod feks af agurk, blomkål, radiser, rød peberfrugt og majs.

På 5:2 kuren spise jeg bacon og rør æg til morgenmad. Det mættede egentlig godt. Men det dufter jo desværre ;) men jeg tænkte bare at det fedede helt vildt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan få noget ersatningssukker, som knaser på samme måde og søder. Kan ikke huske hvad det hedder, men det står sammen med alle de andre sødestoffer i butikkerne :) Kan kigge efter navnet i morgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan få noget ersatningssukker, som knaser på samme måde og søder. Kan ikke huske hvad det hedder, men det står sammen med alle de andre sødestoffer i butikkerne :) Kan kigge efter navnet i morgen.

Men smager det lige så godt som sukker ;)

Ej pjat. Du må meget gerne kigge efter hvis du gider

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men smager det lige så godt som sukker ;)

Ej pjat. Du må meget gerne kigge efter hvis du gider

Jeg ved faktisk ikke hvodan det smager :blush Men min tante, som har sukkersyge, blev stor fan af det, da hun ikke længere kunne bruge rigtigt sukker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved faktisk ikke hvodan det smager :blush Men min tante, som har sukkersyge, blev stor fan af det, da hun ikke længere kunne bruge rigtigt sukker :)

Det et da klart værd at prøver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil også foreslå at ændre morgenmaden. DET var det allerbedste for mit vægt tab.

Hvis du kan lide skyr vil jeg foreslå skyr med pære og vanilje til morgenmad, det dufter ikke rigtig af noget. Det er det der er i sådan et cremefraice agtigt bæger.

Jeg kommer havrefras på eller hjemmelavet musli.

Hjemmebagt knækbrød evt Low carb blandingen, der kan købes i Kvickly, er fantastisk som gnufle gnafle guf. Det tager 10 min at røre sammen og rulle ud og så bagetiden oven i.

Jeg har det i en fin og let tilgængelig dåse midt på køkkenbordet, så er det lettere at nupse det frem for det på øverste hylde i skabet ;)

Jeg har også lavet musli barer, de er ikke super sunde-sunde, men sundeRE end chokolade barer. Så hvis man nyder med måde er det fantastisk der sidst på eftermiddagen hvor man er ved at gå sukkerkold. Jeg skar dem ud i små kvadrater for så sikrede jeg at jeg ikke spiste mere end jeg behøvede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiser også havregryn til morgenmad. Det giver en meget bedre mæthedsfornemmelse end diverse grøntsager.

Jeg bruger de råd jeg fik ved min diætist i sin tid.

Fx kigger jeg på den tabel over fedt, kcal osv. Der må højest være 10 gr fedt pr 100 gr og 15 gr kulhydrat pr 100 gr :)

Derudover mærker jeg efter om jeg faktisk er sulten eller om jeg er tørstig eller keder mig ;)

Ofte spiser vi af vane, hvilket kan lede til overvægt osv.

Jeg manglede min rygrad her det sidste halve år, men er hoppet på vognen nu og bliver der ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved faktisk ikke hvodan det smager :blush Men min tante, som har sukkersyge, blev stor fan af det, da hun ikke længere kunne bruge rigtigt sukker :)

Man kan få Stevia i normale butikker, men det synes jeg ikke smager særlig godt. Derimod kan man få sukrin gold i helsekostbutikker, som smager noget bedre, desværre er det også lidt dyrere...

Har du læst om LCHF? Det lyder som om du allerede er godt på vej i den retning - du mangler bare at skifte morgenmaden ud til noget kulhydratfattigt.

Jeg kan anbefale 10% græsk yoghurt rørt op med piskefløde. Enten med bærmos, hakkede nødder/mandler eller måske lidt vanillepulver eller lakridspulver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil også foreslå at ændre morgenmaden. DET var det allerbedste for mit vægt tab.

Hvis du kan lide skyr vil jeg foreslå skyr med pære og vanilje til morgenmad, det dufter ikke rigtig af noget. Det er det der er i sådan et cremefraice agtigt bæger.

Jeg kommer havrefras på eller hjemmelavet musli.

Hjemmebagt knækbrød evt Low carb blandingen, der kan købes i Kvickly, er fantastisk som gnufle gnafle guf. Det tager 10 min at røre sammen og rulle ud og så bagetiden oven i.

Jeg har det i en fin og let tilgængelig dåse midt på køkkenbordet, så er det lettere at nupse det frem for det på øverste hylde i skabet ;)

Jeg har også lavet musli barer, de er ikke super sunde-sunde, men sundeRE end chokolade barer. Så hvis man nyder med måde er det fantastisk der sidst på eftermiddagen hvor man er ved at gå sukkerkold. Jeg skar dem ud i små kvadrater for så sikrede jeg at jeg ikke spiste mere end jeg behøvede.

Altså jeg spiser lige nu til mellem måltid skyr med hindbær eller med fersken/passionsfrugt. Det mætter faktisk godt. Men blev noget skuffet da jeg smagte det. Tror jeg troede det ville være sødt som yoghurt. Man skal lige vænne sig til at det er så tykt. Kan man få dem i større bøtter, og er det så en hel bøtte du spiser?

Mit problem især er nok at jeg har vænnet min krop til kun at spise frokost og aftensmad. Oh så gerne meget til frokost fordi jeg ikke spiste morgenmad. Og så ender det også tir med at være usundt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiser også havregryn til morgenmad. Det giver en meget bedre mæthedsfornemmelse end diverse grøntsager.

Jeg bruger de råd jeg fik ved min diætist i sin tid.

Fx kigger jeg på den tabel over fedt, kcal osv. Der må højest være 10 gr fedt pr 100 gr og 15 gr kulhydrat pr 100 gr :)

Derudover mærker jeg efter om jeg faktisk er sulten eller om jeg er tørstig eller keder mig ;)

Ofte spiser vi af vane, hvilket kan lede til overvægt osv.

Jeg manglede min rygrad her det sidste halve år, men er hoppet på vognen nu og bliver der ;)

Jeg tænker nemlig også at det skyldes kedsomhed. For det er rigtig slemt i min pause. Der kan jeg æde løs. Oh det skyldes samtidig sikkert også at jeg ofte ikke spiser morgenmad eller noget om formiddagen. Så til middag er jeg meget sulten. Dog er jeg de sidste dage blevet bedre til morgenmaden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan få Stevia i normale butikker, men det synes jeg ikke smager særlig godt. Derimod kan man få sukrin gold i helsekostbutikker, som smager noget bedre, desværre er det også lidt dyrere...

Har du læst om LCHF? Det lyder som om du allerede er godt på vej i den retning - du mangler bare at skifte morgenmaden ud til noget kulhydratfattigt.

Jeg kan anbefale 10% græsk yoghurt rørt op med piskefløde. Enten med bærmos, hakkede nødder/mandler eller måske lidt vanillepulver eller lakridspulver.

Mit største problem er at jeg kan få meget ondt i maven og dårlig mave af mælke produkter, så jeg passer meget på. Lige nu spiser jeg skyr til mellemmåltider men får jeg det mere end en gang om dagen får jeg problemer. Så er lidt bange for græsk yoghurt med fløde vil give slemme mavesmerter , desværre,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg spiser lige nu til mellem måltid skyr med hindbær eller med fersken/passionsfrugt. Det mætter faktisk godt. Men blev noget skuffet da jeg smagte det. Tror jeg troede det ville være sødt som yoghurt. Man skal lige vænne sig til at det er så tykt. Kan man få dem i større bøtter, og er det så en hel bøtte du spiser?

Mit problem især er nok at jeg har vænnet min krop til kun at spise frokost og aftensmad. Oh så gerne meget til frokost fordi jeg ikke spiste morgenmad. Og så ender det også tir med at være usundt.

Jeg er større fan af det der pære vanilje skyr, det er sødere.

Jeg spiser en halv bøtte ca.

Ellers fungerer vanilje yoghurt fra cheesy rigtig godt for mig, meget kalorie fattigt men godt med havrefras og/eller hjemmelavet musli (kan sende opskrift). Det ligger ikke tungt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er større fan af det der pære vanilje skyr, det er sødere.

Jeg spiser en halv bøtte ca.

Ellers fungerer vanilje yoghurt fra cheesy rigtig godt for mig, meget kalorie fattigt men godt med havrefras og/eller hjemmelavet musli (kan sende opskrift). Det ligger ikke tungt.

Det kan være den skal prøves så :). Så får jeg stadig lidt sødme som jeg ville have fået ved havregryn.

Har prøvet cheesy med vanilje, den var godt nok ikke lige mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan være den skal prøves så :). Så får jeg stadig lidt sødme som jeg ville have fået ved havregryn.

Har prøvet cheesy med vanilje, den var godt nok ikke lige mig

Yoggi pære banan er også ok kalorie mæssigt, mætter nok også lidt mere end cheesy pga mere fedt. Jeg blander nogle gange pære/vanilje skyr med yoggi pære banan så holder skyren længere (det er jo ikke billigt det skidt ;) ) men man får stadig mætheden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yoggi pære banan er også ok kalorie mæssigt, mætter nok også lidt mere end cheesy pga mere fedt. Jeg blander nogle gange pære/vanilje skyr med yoggi pære banan så holder skyren længere (det er jo ikke billigt det skidt ;) ) men man får stadig mætheden.

Det tror jeg også jeg vil gøre. Vi sidder stramt i det her i maj. Så er med at spare hvor man kan, men samtidig tabe sig ;) og hvis det stadig smager fint så er det jo kun godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det hjalp mig faktisk da jeg blev skilt og sad hårdt i det. For så var der ikke plads til søde sager, lyst brød og sodavand.

Det hed havregryn med mælk til morgen, rugbrød til frokost og noget let til aften. Vand til alle måltider samt når jeg følte lidt sult :)

Kål mætter godt og er ret billigt for tiden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det hjalp mig faktisk da jeg blev skilt og sad hårdt i det. For så var der ikke plads til søde sager, lyst brød og sodavand.

Det hed havregryn med mælk til morgen, rugbrød til frokost og noget let til aften. Vand til alle måltider samt når jeg følte lidt sult :)

Kål mætter godt og er ret billigt for tiden :)

Jeg synes godt nok at vi i forvejen sidder hårdt i det, men jeg finder altid råd til søde sager hi hi.

Men kan være det hjælper vi i maj sidder ekstra stramt i det. Så er der bare ikke råd til sådan noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan få noget ersatningssukker, som knaser på samme måde og søder. Kan ikke huske hvad det hedder, men det står sammen med alle de andre sødestoffer i butikkerne :) Kan kigge efter navnet i morgen.

Isis strø er der noget, der hedder :) Det knaser og smager som sukker :) Det bruger jeg selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes godt nok at vi i forvejen sidder hårdt i det, men jeg finder altid råd til søde sager hi hi.

Men kan være det hjælper vi i maj sidder ekstra stramt i det. Så er der bare ikke råd til sådan noget.

Det er nok hvordan man prioriterer så ;)

Søde sager står altid allernederst på min liste. Måske fordi jeg ved hvor usundt det er for mig selvom jeg ofte har lyst til det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER