190987

Må højgravide endtlig få sol?

16 indlæg i dette emne

Hej.. Skal lige høre om højgravide endtlig må få sol hvis bare maven er dækket? For jeg kan dælme ikke holde mig inden for og væk fra solen i det her skønne vejr og jeg er 36+1 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du risikerer pigmentpletter.. Kan ikke huske hvorfor, men prøv at google det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, husk solcremen - gerne hoejfaktor i ansigtet. Jeg var gravid hernede i italien og foedte midt juni. Husker at jeg havde en tynd tunika paa i solen til sidst, men sad ogsaa i solen i bikini, dog i kort tid, fordi jeg ikke syntes, det var rart. Vi var i Thailand paa bryllupsrejse, da jeg var 4 mdr henne og der blev solbadet dagligt... 

 

Maven maa gerne faa sol, men selvfoelgelig alt med maade. Min mor kom solskoldet hjem fra stranden, da hun far gravid med mig, og min far udbroed: "Du har jo kogt barnet!"  :o  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe det var også det jeg tænkte med at "koge barnet" men på den anden side må man jo gerne bruge varmepude og den er da meget varmere ;) godt nok har jeg ikke brugt solcreme og der da også ret sveden på ben, skuldre og ansigt men har haft top på så maven har ikke fået sol så regner jeg ikke med der er slet noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hurra for ordbogen på iPhone ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må endelig huske solcremen en anden dag - ellers kan du risikere de dersens pigmentpletter.. De er ikke så fede at have, og da slet ikke i ansigtet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej håber dælme da ikke jeg får sådan nogen pletter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde termin juli og jeg tilbragte en del tid i solen, jeg har ikke fået pigmentpletter osv. Jeg gjorde det, at jeg mærkede efter, hvad kroppen sagde. Nogle dage kunne jeg stege der længe og andre dage kunne jeg kun være der i kort tid ;) Jeg sørgede for at drikke rigeligt med væske samtidig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super tak for svar det var også sådan jeg tænkte men godt jeg kun har et par uger tilbage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var hys med solcreme og fik alligevel en (heldigvis meget lille, men irriterende permanent) plet den ene dag, hvor jeg glemte solcremen <_<

Men sådan overordnet ville jeg bare være i solen så meget, som jeg nu synes der var behageligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender også en (fra min mødregruppe), der fik pigmentpletter - og de forsvinder ikke! ;(

Jeg var selv højgravid sidste sommer (det var hårdt!), når jeg var ude, var det altid med solcreme og ikke i så lang tid af gangen (det kunne jeg heller ikke holde ud :D )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe det var også det jeg tænkte med at "koge barnet" men på den anden side må man jo gerne bruge varmepude og den er da meget varmere ;) godt nok har jeg ikke brugt solcreme og der da også ret sveden på ben, skuldre og ansigt men har haft top på så maven har ikke fået sol så regner jeg ikke med der er slet noget :)

Jeg spurgte min jordemoder om det, da vi overvejer en tur syd på inden jeg kommer for langt hen i graviditeten.. Hun tog det meget roligt og sagde, at jeg ville få et ildebefindende, inden barnet begynder at få det for varmt! Derfor ingen grund til at dække mavsen, for man vil Helt af sig selv søge skygge, før barnet 'lider'.. Det gav meget god mening for mig, så det beroligere jeg mig med, når jeg i ny og næ har brug for en gang solarie, for mit trælse hormon-bumse-hud ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med de andre, husk solcremen!

Min tante fik sol da hun ventede min kusine for snart 18 år siden, og endte med store plamager i ansigtet med pigmentpletter. Hendes hud er helt lys nogle steder og kan ikke tage farve, mens den er normal andre steder. Det koster hende en ny pudder/ foundation om måneden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var højgravid sidste sommer med termin midt i juli - og min erfaring derfra var helt klart at din krop nok skal sige til, når det er nok..

Jeg fik det skidt hvis jeg blev ude i direkte sol for længe.

Drik rigeligt med vand og nyd solen. Det var ikke så nemt for mig at komme ud efter fødslen fordi min søn havde det enormt varmt. :)

Og husk solcrem, der skulle for midt vedkommende, ikke helt så meget til, før jeg blev rød..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Din melamin-produktion er lidt wack under graviditeten, så du risikerer (som mange andre også har skrevet) at få tydeligere pigmentpletter- fx frejner. Nogen kvinder får deciderede sammanflydende store plamager af pigment, især i ansigtet som man kalder en graviditetsmaske. Hvor mange der rent faktisk oplever det, ved jeg ikke lige..

 

Personligt har jeg bare oplevet at mine frejner var mere tydelige, og jeg blev mørkere under armene og fik den der streg på maven- men det er vidst meget forskelligt fra person til person.

 

Jeg ville intet problem have med at tage sol. Faktisk tror jeg bare det ekstra skud D-vitamin (som man IKKE får hvis man tager solcreme på) er kærkomment for os nordiske folk. Jeg bruger skyggen, hvis jeg vil passe på min hud i de skrappe middagstimer :) Det samme med mine børn. De er ikke smurt ind så tidligt på sæsonnen- det gør jeg når det er højsommer. Jeg ved de alligevel smører ovre i inst. ved middagstid, så de når da lige at få lidt solskin på huden inden de bliver dækket til ;)

 

ps- bedste solbeskyttelse er skyggen- man skal sef. ikke sidde ude og lappe solen i sig flere timer om dagen- det tror jeg ikke er godt, solcreme eller ej, lidt med måde ik :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare lige sige at man danner D-vitamin, selvom man har solcreme på. Det tager blot lidt længere tid end uden solcreme. :) Desuden skal der i det hele taget ikke meget sol(badning) til om sommeren, før man får sit daglige behov dækket.

 

Derudover er jeg enig med Hønemor ang. om baby får det varmt. Vil også sige at udover at minimere risikoen for pigmentpletter, så hjalp det også på en pludselig opstået graviditets-soleksem, at bruge solcreme, da vi var på ferie sydpå i sidste uge. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER