MissH

Misdannelses-skanning på mandag d. 28/4 - spændt!

13 indlæg i dette emne

Hej!

Ja, så nærmer dagen sig med hastige skridt hvor vi skal til misdannelsesskanning. Det er på mandag kl. 13:30 på Skejby, helt præcist ;)
Vi er så spændte. Kæresten tror jo, at det er en lille dreng og jeg har på fornemmelsen, at der gemmer sig en lille pige, så det bliver spændende, at finde ud af.
Når I har været til denne skanning, hvad er der så blevet skannet/tjekket for?

Det eneste jeg ved, er at det kan lade sig gøre, at få kønnet af vide til denne skanning.. :) Vi glæder os :D  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til misdannelsesskanningen tjekker de om alt er som det skal være ved baby, de tjekker hjerte/kar, lever, nyrer osv. Det er en total skanning af hele babyen :) Nu kan jeg se, at I forventer at få kønnet at vide, I kan være uheldige, at I kommer ind til en der IKKE ønsker at fortælle jer kønnet på baby, da det ikke er det de skal undersøge, men sikre, at baby ikke har nogle alvorlige misdannelser. Vi ønskede godt nok ikke at vide kønnet ved vores datter, men vi valgte at melde de ud med det samme, at vi ikke ønskede at vide kønnet - vi fik svaret, at det ikke var det vi var der for, men for at sikre, at barnet havde det godt og ikke havde nogle misdannelser. Bare så I ikke bliver skuffet, hvis I skulle komme til sådan een :) 

Held og lykke med skanningen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay.. Ej, håber det er de færreste der ikke vil sige det ;) Ellers må vi jo betale for en kønsskanning.. Hehe.. Men tak for info :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja de tjekker om alt er som det skal være. Om der er ordentligt flow i navlesnoren, om rygmarven er som det skal være, om barnet har det fysisk godt og ikke har nogle alvorlige handicaps osv. Om hjernen er som den skal være....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De tjekker også om moderkagen ligger i fødselsvejen. Hvis den gør det bliver du tilbudt en scanning senere for at tjekke om den flytter sig med op når maven vokser. Det gør den i de fleste tilfælde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke hørt om nogen der ikke kunne få kønnet af vide, spørg pænt når I kommer ind at hvis det er muligt for dem at se om I så ikke må få kønnet af vide, det skal være en uamindelig sur pms person der ikke vil give det, hvis baby altså ligger til at det kan ses :)

Og ellers gennemscannes der alt, alle organer, måling af hovedet knogler mv, og ja om moderkagen ligger i vejen for fødselsvejen osv :)

Glæd jer, det er en KÆMPE oplevelse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :)

Vi glæder os meget, specielt min kæreste :D .. Skal nok huske at spørge jordemoderen pænt ad :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

GLÆD dig! Var til misdannelsesscanning i sidste uge, og det er simpelthen bare en skøn oplevelse at se (for vores vedkommende), lillemanden igen. Husk at sig du ønsker billeder!! Fik 8-10 billeder med hjem som bare er så dejlige at kigge på og have som minde bagefter! Mange gange held og lykke, og husk at nyd det! Var inde i godt 30 min. men de går lynhurtigt! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt få en lillebitte knude i maven over, at alle er så begejstrede for misdannelsesscanningen.. og jeg kan faktisk godt forstå de jordemødre der får lidt citronmund over alle de gravide der kommen ind ad døren og kun tænker på babyens køn.... for misdannelsescanningen er en ret alvorlig scanning. Der er gravide der hver dag får afvide at deres barn har alvorlige handicaps og misdannelser, som står i deres livs værste dilemma- Det synes jeg godt man kan have lidt ydmyghed omkring. Lige tænke lidt over inden scanningen.. Den er et tilbud, for at sikre at man fanger de ting man kan, så tidligt som det kan lade sig gøre.

 

Jeg ved godt man bare går i sin lille lykkelige bobbel og sef. ikke tænker på sådan noget, og det må JM'rene sef. også have forståelse for. Det er jo ikke fordi de går og synes man skal bekymre sig hele graviditeten- men i ved hvad jeg mener. Man må godt lige have lidt situationsfornemmelse omkring det.

 

Iøvrigt så koster en kønsscanning i 3D ikke mere end 700kr. og nogle steder er det endda endnu billigere - så hvis det bare kribler totalt i en, så kan jeg varmt anbefale sådan en :) Det er så hyggeligt, og man får virkelig set sin lille nussi :wub (jeg har fået 3D scanninger i alle mine graviditeter- jeg ELSKER det! :loveshower )

 

og nu skal jeg nok stoppe med at være en gammel bedrevidende tante- TILLYKKE med din graviditet, og rigtig god scanning, jeg kan godt forstå du glæder dig :kram :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også bare man kan blive for meget, hvad nu hvis, og hvad nu hvis sådan og sådan, og sådan kan vi fortsætte resten af graviditeten, tænk hvis jeg nu føder for tidligt, eller hvis der sker noget under fødslen osv..

Jeg synes man skal slappe af og glæde sig i stedet :)

Misdannelses scanningen er nok der jeg havde det største lykkessus da vi gik derfra! Jeg har også være til 3D scanning, og jeg er enig det var fedt, men ikke sammenlignligt :)

Tilgengæld håber jeg TS havde en god scanning, man kan godt blive lidt bekymret når der ikke er opdateret :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

GLÆD dig! Var til misdannelsesscanning i sidste uge, og det er simpelthen bare en skøn oplevelse at se (for vores vedkommende), lillemanden igen. Husk at sig du ønsker billeder!! Fik 8-10 billeder med hjem som bare er så dejlige at kigge på og have som minde bagefter! Mange gange held og lykke, og husk at nyd det! Var inde i godt 30 min. men de går lynhurtigt! 

Man skal dog også passe på med at få skruet forventningerne ALT for højt op ;) Jeg havde også en fantastisk oplevelse til MD skanning, men det synes jeg jo altid det er, når man får sit lille pus at se. Jeg bad ligesom dig om billeder, men fik altså kun 3 med hjem som alle lignede hinanden (hovedet i profil, så man kan ikke engang se hele kroppen). Det blev jeg lidt skuffet over.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik ét billede, af vores lille piges profil. Men det er ikke til at se, hvad der er hvad. Jordemoderen sagde nemlig, at vores pige lå med hovedet helt ude i min venstre side omme bag mine ribben, og at det derfor ikke kunne lade sig gøre at tage et ordentligt billede af hende.
Men vi har en skanning igen d. 26. maj, da vi er med i et projekt, så der håber vi på, at få et bedre billede ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER