Pandamoren

Det er forfærdeligt det her!

40 indlæg i dette emne

H J Æ L P!

 

 

Anna skal have penicillin. Hun vil IKKE have det. Vi har prøvet næsten alt. Vi har fået både flydende og pilleform. Intet duer.

 

Vi har fikseret hende een gang og givet hende det, men jeg gør det IKKE igen, så fri mig for kommentarer om at, man skal stå fast og give det for barnets bedste, for jeg vil IKKE tvangsholde mit barn igen! Hun får traumer.

 

 

MEN hvad gør i? Har i erfaring med nogle smagsstoffer der camouflerer den grimme grimme smag!?

 

Har i lege, hvorved i har kunnet liste det i dem?

 

Har i evt. fået noget andet penicillin der smagte knap så grimt?

 

Kan det være rigtigt der ikke fås stikpiller!?

 

 

Jeg spørger nu, men kører faktisk op til lægen inden jeg henter hende og hører dem ad (de tager ikke telefonen)? Men kunne lige høre jer på forhånd?

 

 

Gode råd modtages med stor tak, for mors hjerte bløder :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor har hun ikke fået en pencillin med lækker jordbærsmag? Det får  C "altid" når det har været i brug..

 

 

Stakkels Anna, det lille puds :( (Kan godt forstå du ikke vil holde hende, især når det handler om noget der skal puttes i munden)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan hun "bestikkes"? Da jeg var lille og skulle have øjendråber (hvilket jeg synes var det mest forfærdelige i verden) kunne jeg sådan nogenlunde gå med til det, hvis jeg vidste, at der ventede en vingummi som belønning.

Jeg synes egentlig ikke, at bestikkelse som udgangspunkt er en god idé, men jeg tænker at Anna er for kvik og bevidst til at man kan "narre" det i hende via leg eller camoufleret i mad.

Så hvis der ikke findes noget, hun kan lide (hvilket der måske gør, med det Cæcilie nævner :) Håber ikke at det er det, hun allerede får) og du ikke vil tvinge hende, så vil mit bedste bud være en form for forhandling/italesættelse af at du godt forstår, at hun ikke kan lide det, men at det er nødvendigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har hun altid villet have børstet tænder? Hvis ikke, kan du måske bruge samme strategier, som da hun skulle lære, at det var ok?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når vi giver penicillin er det med en sprøjte, som vi sætter ind i mundvigen og så trykker det ind i munden på ham. Det var et råd vi fik på apoteket, med den begrundelse, at der er ikke så mange smagsløg der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ikke noget at gøre, det laves ikke som stikpiller, det smager rædselsfuldt ligegyldig hvad i gør (prøv selv! Badr for fanen!) Det er min erfaring at man bare må sige til sit barn "Jeg ved godt du hader det og jeg er rigtig ked af det men du SKAL" og så ... sætte sig på hende og tvinge det ind.

 

Men altså... hvis barnet grundlæggende er sund og rask kan hun godt selv bekæmpe infektionen, det tager bare længere tid at komme igennem. Panodil fåes jo til gengæld som stikpiller (eller smager ikke så forfærdeligt) og kan lindre mens hun klarer den. Hun skal få det gradvis bedre, ikke værre, så længe det er sådan det går ville jeg godt turde smide penicillinen ud til højre.

 

:kram2  :kram2  :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Desværre er der ikke noget af det i nævner der ikke er prøvet. :(

Pånær det med jordbærsmag!!! Tak det vil jeg høre om!

Hun er så nem med alt og tandbørstning er aldrig et problem. Selv øjemdråberne fandt hun sig i, imens jeg fortalte en lille historie.

Jeg har prøvet bestikkelse. Hun tog det første gang! Men kastede det op bagefter. Hun får frygtelig kvalme af det! :(

Anna er altid meget fornuftig men hun vil ikke havde her og vi kunne næsten ikke holde hende og det vi sprøjtede ind kom ud igen - det meste i hvert fald.

Tak for kram!! Synes det er hårdt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke andet raad end at give det til bamse eller hvem nu foerst, saa til Anna. Men hvis det er saa aekelt, saa lyder det jo til at vaere et ringe raad. Noah tager gerne imod oejendraaber paa den maade og vi har aldrig haft ballede med dem. 

 

Hvad skal hun have penicillin mod, hvis jeg maa spoerge? Kan det vaere fordi det ikke ER godt for hende, at hun kaster det op igen? Bare en tanke... Kan det undgaas, saa vil jeg jo selv undgaa penicillin til mig selv og til Noah. 

 

Jeg kan GODT forstaa, du ikke vil holde hende fast igen!  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun får kvalme fordi det smager så grimt. Jeg har smagt det! Føj!

Vi har gået næsten tre uger med en betændt finger, som ikke helede trods sæbevand 4 gang dagligt. :( det var derfor vi gik over til penicillin, da den blev godt øm.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Findes der ikke noget salve, med samme egenskaber som penicillinen, som man kan smøre direkte på fingeren i stedet for?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

her har vi også lige været igennem penicillin helvede .. her virkede det at bruge den samme sprøjte som vi bruger når han indimellem får Panodil, den forbinder han med noget der hjælper og gør godt. Og så lod vi ham selv holde den ved/i munden mens vi trykkede.. det fungerede rigtig fint og da vi kom til den sidste gang han skulle have, sagde han lige frem mmmhh... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er pga en betændt finger, så er det dicillin hun få. Det er det penicillin man giver fordi det er meget effektivt og sørger for infektionen ikke spreder sig til knoglen (som er et helvede at behandle!). Dicillin smager desværre virkelig virkelig forfærdeligt (værre end alle andre antibiotika hvis du spørg mig), så jeg tror det bliver rigtig svært at finde noget som maskerer smagen. Men da jeg fik det tog jeg det samme med noget mad, så det ligesom blev "coated" lidt og ikke nåede at afgive for meget smag på tungen. Jeg kan ikke selv lide yoghurt, men måske det er en ide? Da det jo er så tykt at det kan lægge sig om pillen.

Men det lyder godt nok øv! God bedring og :kram2 til jer begge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan normalt ikke bare erstatte en type antibiotika med en anden, da de virker forskelligt og dermed på forskellige typer bakterier. Desuden vil antibiotiske cremer ofte kun virke på det område der smøres, og en inficeret finger har også infektionen i sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gaar ud fra, at det er i et saar? 

 

Qua min far, har vi altid haft Fucidin i hjemmet. Havde vi betaendelser i saar, saa fik vi et plaster paa med fucidin i, gerne over natten, og det er raeddi effektivt!

 

Og gerne lige efter et bad med saebespaaner eller med brun sabe, saa er det droeneffektivt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for jeres hjælp piger!

 

Fucidin ved jeg ikke om man må bruge ved infektion. Jeg spørger lægen. Tak.

 

Yoghurt har vi prøvet! Intet går. Nu har jeg købt kakaomælk i håb om det kan tage det, da det skulle ret camouflerende. Det eneste vi fik hende til at tage var da det var opløst i lidt vand med sødestof og citron - men i morges ville hun ikke :(

 

Det er som om alt hvad jeg giver hende nu, får hende til at ryste på hovedet. Hun er SÅ skeptisk, og ikke nogen tillid længere! :( ØV!

 

Jeg vil høre lægen om noget andet. Hvis ikke det lade sig gøre, må hun få det, hun nu engang får, sålænge fingeren bliver bedre.

 

Det er sjældent mit temperament løber af med mig, men lige nu............ :gal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg raabte af Noah her til frokost, hvor han bare pyldrede loes og klamrede sig til M, men jeg desperat forsoegte at tilfredstille barnet og der sad mindst 8 voksne og var vidner til det. Det endte med at jeg tog Noah og gik hjem med M rendende efter os  :D

 

Det sker, det med temperamentet, og her var i dag mig, Noah og vores forkoelelser, vores forkerte tid og det forkerte mad.

 

Just saying - men proev lige at hoere laegen om du maa faa noget Fucidin eller ogsaa noget effektivt klorhexidinsalve og samme princip med bad og saa plaster med creme. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var lille fik jeg penicillin på en ske, med en anden ske kun med sukker på, klar til at få ind lige efter, til at tage den grimme smag. Det virkede. Jeg ved godt at sukker - og især rent hvidt sukker, er tæt på forbudt i dag, men jeg ville til hver en tid selv gøre det, hvis det kunne få penicillin i mit barn.

 

Håber du finder noget der virker for jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber lægen havde noget andet.

Men ih hvor kan jeg godt forstå Anna! Jeg lærte først at sluge piller for få år tilbage, og penicillin smager aht!

Min erfaring er at intet kan kamuflere helt. Men min bedste løsning er at få piller (uglaserede om muligt) og kvase dem mellem 2 skeer. De smager grimt, men det er bedre end det flydende. På en spiseske (hvis hun kan gabe om den) ligger du så pulveret og hælder koncentreret saft på (blandet med vand, men meget koncentreret), for mig var rød saft bedst, og så ned med det og så mere saft bagefter. Det er vigtigt at du holder mængden lille, bland det endelig ikke op i et stort glas, hun kommer aldrig igennem det.

Da jeg var lille fik jeg det i Petit Danonne, og seriøst, de smager stadig af penicillin.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde det samme problem med Lise da hun havde møb og hun fik ellers det med jordbær smag :( hun kunne IKKE lide det og når vi tvang det i hende, kastede hun op (og vi prøvede med en sprøjte en liiiille smule afgangen, men hun kastede op hver gang).

Her blev løsningen at blande det i frugtmos. Jeg lavede æblemos, æble-jordbærmos og mango-bananmos og blandede det deri. Hun fik 5 ml penicillin til ca 1/2 dl mos. Det var ikke altid hun ville have mosen, fordi hun blev lidt træt af at få det morgen og aften, men så virkede det at "true" hende. Jeg sagde til hende at hvis hun ikke spiste mosen, så fik hun penicillin med sprøjten og så viste jeg hende sprøjten. Hun blev frygtelig ked af det og græd først nej nej nej, men jeg blev ved at gentage enten spiser du mosen eller også får du med sprøjten. Det endte altid med at hun spiste mosen.

Jeg brød mig bestemt ikke om at gøre det på denne måde, men hellere det end fysisk fastholdelse. Og så snart hun spiste roste jeg hende og hun blev hurtigt glad igen. Heldigvis spiste hun mosen frivilligt de fleste gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Edith nægtede at få penicillin i den der sprøjte, men ville meget gerne drikke det af det lille målebæger med et drys kakao på :blush Det smagte forfærdeligt og jeg fik kvalme bare af lugten, men bare der var lidt kakao, så røg de 4 ml ned (3 gange dagligt)..

Edith fik også noget medicin på lidt nutella på et tidspunkt, fordi hun nægtede at tage det, uanset hvad vi gjorde. Synes jeg husker at du selv laver noget lækkert hjemmelavet chokolade smørrelse?

Håber lægen ellers havde noget til at hjælpe jer.. Det er bare ikke sjovt, når de ikke vil have det vi ved hjælper dem :rolleyes :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor er i bare søde og hjælpsomme piger!

 

 

Det er ikke Anna jeg er sur på. Jeg er KED af det på hendes vegne. Jeg bliver sur på mig selv over at det lykkedes mig at give hende tryghed, jeg bliver sur på medicinalindustrien, fordi de ikke laver børnevenlige piller, og jeg bliver især skuffet over mig selv, i og med, at jeg kunne finde på at tvangsholde hende. Det har fyldt hele dagen, og jeg har været helt utroligt ked af det, og følt at jeg har misbrugt hendes tillid til mig og farmand. Jeg ved at farmand har det på nøjagtig samme måde. :(

 

Jeg har desværre prøvet al det i foreslår!

 

Både kvase pillen og blande op med micro lidt vand dernæst yoghurt/juice/saft ect. ect. INTET vil hun tage. Men det er også fordi hun nu ved alt smager af h... til!!!

 

Jeg har også prøvet at forklare hende til og sager, men hun græder endnu mere hjerteskærende og grådkvalt.

 

 

 

 

 

MEN nu til de gode nyheder: Jeg prøvede lige nu at give hende en 1/2 pille i hel form - smuglede den på skeen og på med koldskål og et kvart jordbær. Det VIRKEDE! Selvom hun tydeligt opdagede der var pille i, så slugte hun den og skar ansigt. Hun var lige ved at "slå hånden af" resten af koldskålen, men det hele var alligevel for fristende.

 

Med fare for at hun ikke ville tage flere skeer fra min hånd, så tog jeg min egen ske og kom den sidste 1/2 pille på den og så koldskål og jordbær - "spurgte: Vil du smage min koldskål?"

 

Haps og ned røg det, selvom hun sagde bvadr og spyttede ganske lidt ud, så røg pillen ikke med. Og hun spiste sin egen koldskål færdig og blev ikke ked på et eneste tidspunkt!!

 

 

Jeg er SÅ glad, det kan ikke beskrives!

 

 

Så tror vi har bedst held med at give hende pillen hel, fordi den så ryger ned i eet synk. Derved kan hun ikke nå at spytte den ud igen, og samtidig tror jeg ikke den smager nær så grimt fordi den ikke kommer i kontakt med smagsløgene.

 

Vi prøver igen i morgen.

 

Så må hun så den med mælken og havregryn eller yoghurten om morgenen og så må hun få en portion koldskål eller en smoothie hver eftermiddag indtil det er ovre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iøvrigt har jeg ikke kunne få fat i lægen idag. Der har været totalt stop på telefonen. Da jeg kom derop kunne sekretæren selvfølgelig ikke hjælpe mig, da hun ikke kan udskrive nye recepter. Det vidste jeg jo godt men havde håbet lægen havde et øjeblik.

 

SÅ må prøve igen i morgen, har fået nye fra andre om det der penicillin med jordbærsmag. Det må vi have.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor er i bare søde og hjælpsomme piger!

Det er ikke Anna jeg er sur på. Jeg er KED af det på hendes vegne. Jeg bliver sur på mig selv over at det lykkedes mig at give hende tryghed, jeg bliver sur på medicinalindustrien, fordi de ikke laver børnevenlige piller, og jeg bliver især skuffet over mig selv, i og med, at jeg kunne finde på at tvangsholde hende. Det har fyldt hele dagen, og jeg har været helt utroligt ked af det, og følt at jeg har misbrugt hendes tillid til mig og farmand. Jeg ved at farmand har det på nøjagtig samme måde. :(

Jeg har desværre prøvet al det i foreslår!

Både kvase pillen og blande op med micro lidt vand dernæst yoghurt/juice/saft ect. ect. INTET vil hun tage. Men det er også fordi hun nu ved alt smager af h... til!!!

Jeg har også prøvet at forklare hende til og sager, men hun græder endnu mere hjerteskærende og grådkvalt.

MEN nu til de gode nyheder: Jeg prøvede lige nu at give hende en 1/2 pille i hel form - smuglede den på skeen og på med koldskål og et kvart jordbær. Det VIRKEDE! Selvom hun tydeligt opdagede der var pille i, så slugte hun den og skar ansigt. Hun var lige ved at "slå hånden af" resten af koldskålen, men det hele var alligevel for fristende.

Med fare for at hun ikke ville tage flere skeer fra min hånd, så tog jeg min egen ske og kom den sidste 1/2 pille på den og så koldskål og jordbær - "spurgte: Vil du smage min koldskål?"

Haps og ned røg det, selvom hun sagde bvadr og spyttede ganske lidt ud, så røg pillen ikke med. Og hun spiste sin egen koldskål færdig og blev ikke ked på et eneste tidspunkt!!

Jeg er SÅ glad, det kan ikke beskrives!

Så tror vi har bedst held med at give hende pillen hel, fordi den så ryger ned i eet synk. Derved kan hun ikke nå at spytte den ud igen, og samtidig tror jeg ikke den smager nær så grimt fordi den ikke kommer i kontakt med smagsløgene.

Vi prøver igen i morgen.

Så må hun så den med mælken og havregryn eller yoghurten om morgenen og så må hun få en portion koldskål eller en smoothie hver eftermiddag indtil det er ovre.

Ah det er piller, det havde jeg slet ikke fanget. Det troede jeg slet ikke man gav til så små børn!

Pyha knuste piller smager så klamt!! Jeg forstår jeg hende så godt!

Og troede virkelig heller ikke at du var sur på

Anna, men man bliver jo bare frustreret af helheden :numse situation..

Og fedt fedt FEDT at det virkede med koldskål og jordbær! Så er det jo bare frem med alt det lækre mad du laver og putte den deri :kram2

Edith fangede på et tidspunkt, at det faktisk hjalp det hun fik og så blev det nemmere at få det i hende..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER