Pandamoren

Det er forfærdeligt det her!

40 indlæg i dette emne

Åh hvor dejligt der var noget der lykkedes! :yay håber i kan blive ved med at smugle det i hende eller at det går bedre med jordbær smagen, hvis du får skaffet det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ah det er piller, det havde jeg slet ikke fanget. Det troede jeg slet ikke man gav til så små børn!

Pyha knuste piller smager så klamt!! Jeg forstår jeg hende så godt!

Og troede virkelig heller ikke at du var sur på

Anna, men man bliver jo bare frustreret af helheden :numse situation..

Og fedt fedt FEDT at det virkede med koldskål og jordbær! Så er det jo bare frem med alt det lækre mad du laver og putte den deri :kram2

Edith fangede på et tidspunkt, at det faktisk hjalp det hun fik og så blev det nemmere at få det i hende..

Jo vi har både fået piller og flydende. Det første fordi jeg troede det var nemmere - netop at knuse og så i noget juice eller lign. Men NEJ. Så derfor ned efter noget flydende, men det ville hun slet ikke have - og de skal også have noget mere end i pilleform.

 

Nej det var bare for at forklare at jeg var så sur på mig selv og på hele situationen :(

 

Men JA det var virkelig fedt, så nu håber jeg bare, jeg kan smugle det i, uden hun opdager for meget. :)

 

 

Ja, sådan er det også med panodil. Anna ligger helt stille, selvom hun hader at få den stikpille, men hun ved godt det hjælper. Det er lidt sværere at få følelsen af at det hjælper, når det bare er en dum finger....desværre....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor dejligt der var noget der lykkedes! :yay håber i kan blive ved med at smugle det i hende eller at det går bedre med jordbær smagen, hvis du får skaffet det.

Vil i hvert fald prøve at skaffe det i morgen.

 

Vi skal også have noget mere, hvis vi skal holde os til pillerne. Hun har vel i bund og grund kun fået 3-4 stykker ud af de 14 der var...

 

 

Det var simpelthen SÅ dejligt at det lykkedes, og dejligt at min bette pige ikke virkede alt for påvirket af hændelsen igår.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil i hvert fald prøve at skaffe det i morgen.

 

Vi skal også have noget mere, hvis vi skal holde os til pillerne. Hun har vel i bund og grund kun fået 3-4 stykker ud af de 14 der var...

 

 

Det var simpelthen SÅ dejligt at det lykkedes, og dejligt at min bette pige ikke virkede alt for påvirket af hændelsen igår.

Hvad hedder de piller i får nu?

 

Det er muligt at slå op i lægemiddelkataloget om det findes i flydende form eller ej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad hedder de piller i får nu?

 

Det er muligt at slå op i lægemiddelkataloget om det findes i flydende form eller ej.

 

Det er mere om de findes med jordbærsmag. Vi har både flydende og pilleform - det er primicillin (tror jeg det hedder)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er mere om de findes med jordbærsmag. Vi har både flydende og pilleform - det er primicillin (tror jeg det hedder)

Jeg er ikke sikker, men hvis man ser under hjælpestoffer i afsnittet om primcillin, så ser det ud som om man burde kunne få det med diverse frugtsmage

http://pro.medicin.dk/Medicin/Praeparater/510

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh kæmpe kram ! Det er så modbydeligt når man føler man er tvunget til overgreb på sit barn.

Herhjemme har Zoey snart prøvet alt muligt ulækkert. Og efter spisestrejker mm fordi hun troede vi kom det i alt mad, fandt vi en løsning.

Jeg tager en af de sprøjter med medicin og sætter mig så hun kan se mig, men uden jeg henvender mig til hende. Så spiser jeg lidt af det stille og roligt ( meget lidt så hun får den mængde hun skal have.

Så henvender hun sig selv og vil smage. Jeg fortæller det er mit men hun må smage lidt. Så får hun lidt, jeg tager den igen og spiser selv lidt. Så spørger hun faktisk selv efter mere og får til sidst det hun skal have.

Når hun skal have det efterfølgende laver jeg en sprøjte klar og spørger om hun vil have en. Som oftest er svaret ja. Ellers gentager jeg proceduren fra 1. Gang :-)

Utrolig nok lykkes det for os og medicinen er så ikke et problem længere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var barn fik jeg det i sodavand. Det smagte stadig grimt, men var ikke ligeså slemt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stakkels Anna og mor (og far). Forstår virkelig godt I har det skidt med det. Jeg laver overgreb på Silke Elia hver evig eneste dag, når hun skal have børstet tænder. Jeg hader det, og hun med. Vi har prøvet alt uden effekt.

Jeg håber I har fundet løsningen så Annas finger kan blive god igen uden for mange tårer :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skoent at du fandt en loesning, darling!  :loveshower

 

Det andet var da heller ikke til at holde ud og det med at holde sit barn fast og i det hele taget tvinge er jo frygteligt - saa ganske frygteligt :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den med jordbær smag gik vores datter ikke med til til at begynde med. Vi måtte holde hendes arme og så fik hun lidt af gangen med en en gangs sprøjte. Efter få gange overgav hun sig og hun kunne drikke det af det lille kop der følger med. Det er også sådan hun tager børne panodil. Det er absolut ikke sjovt at skulle holde sit barn fast for at give det. De forstår jo ikke det er for deres eget bedste så kan fuldt ud godt forstå dih

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg fået fat i det omtalte jordbær penicillin - går det ikke, så dropper vi helt penicillinen for nu!

Kan kun håbe på at Anna stadig har tillid til os når det hele kommer lidt på afstand. Heldigvis har vi både fået knus og kyssere i flertal siden! <3

Tak for jeres svar og omtanke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Penicillin er virkelig noget møg stads for det smager bare ikke godt :( det med jordbær/frugt smag går bedre er min erfaring.

Hader at skulle begå overgreb på mine børn. Desværre kan det nogle gange være den eneste udvej, hvis alternativet er slemt (hvis fx medicin er livsnødvendigt)

Da Freja var lille og skulle have astma medicin, var vi desværre nødt til at holde hende fast. For alternativet var alt for slemt :( Vi har oplevet slemme anfald hvor hun ikke kunne trække vejret :( den dag i dag får jeg det stadig skidt når jeg ser den maske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal lige siges at vi gjorde meget ud af at trøste hende efterfølgende. Tilliden er der stadig :) på trods af at det var rigtig mange gange. Men føj hvor det medicin smager grimt

Så din datter vil stadig være tryg ved jer og have tillid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde noget pencillin der lugtede af karamel, smagte forfærdelig og var virkelig klistret. Det skulle tviges i Marius. Sidst havde vi noget der lugtede af sød frugt og han var nærmest helt vild med det. Så håber I får samme succes med det nye penicillin :kram For det andet er bare ikke sjovt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER