Kamillawn

Rutiner når I er ude af huset

46 indlæg i dette emne

I hverdagen har vi 100% rutine! da Silas ellers ikke kan hænge sammen dagen efterfordi han skal tidligt op. Han bliver puttet kl. 19. Hvis vi fx. Fredag eller lørdag aften skal ud hos venner med børn i samme eller lidt ældre, som ikke bliver puttet tidligt, så får Silas lov at køre på til han ikke kan mere, men han er også god til at sove længere dagen efter, uden at det ødelægger rytmen dagen efter. Er vi ude et sted uden børn, så har vi barnevognen med, og deri bliver han puttet mellem 19 og 20. Og så flytter vi ham når vi skal hjem, dette kan vi som regel stadig gøre uden han vågner særlig meget op af det.

Men hverdagene er faste, og det er sjældent vi ikke er hjemme på hverdagsaftener.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

100% fast rytme. Har dog slet ingen forståelse fra familien, men det er deres hovedpine, jeg holder Williams rytme (og min ;) )

Så fik jeg igen oplevet en situation hvor der bare slet ikke blev taget hensyn. Hvad gør i andre der?

Jeg sagde på forhånd hvordan og hvorledes det måtte være, det var intet problem og der var forståelse, på dagen er det noget helt andet og jeg ender med skrigende William der må spise frokost i bilen og er så træt at han falder i søvn imens han spiser rugbrøds mad, og han får kun sovet ca 45 minutter fordi han vågner da bilen stopper.

Jeg sagde flere gange at vi skulke afsted, jeg sagde flere gange at vi (J og mig) bliver nød til at tage hensyn til William. Men igen ingen forståelse.

Jeg mister jo lysten til at komme ud :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg igen oplevet en situation hvor der bare slet ikke blev taget hensyn. Hvad gør i andre der?

Jeg sagde på forhånd hvordan og hvorledes det måtte være, det var intet problem og der var forståelse, på dagen er det noget helt andet og jeg ender med skrigende William der må spise frokost i bilen og er så træt at han falder i søvn imens han spiser rugbrøds mad, og han får kun sovet ca 45 minutter fordi han vågner da bilen stopper.

Jeg sagde flere gange at vi skulke afsted, jeg sagde flere gange at vi (J og mig) bliver nød til at tage hensyn til William. Men igen ingen forståelse.

Jeg mister jo lysten til at komme ud :(

:kram

Jamen vi aftaler altid på forhånd med dem, vi besøger. Altså enten at vi tager BV med, så Vega kan sove der, og vi så først kører efter luren (hvis det er om dagen, hvilket jeres var)

Om aftenen har vi også "advaret". I går var vi til 60års fødselsdag med overnatning på feststedet, hvor jeg på forhånd havde bedt om et værelse i samme bygning, som festen, så babyalarm kunne række, og det var intet problem. Min onkel, som holdt festen, ringede også i forhold til mad mv til hende.

Og i andre tilfælde må jeg "aflyse", hvis det ikke passer..

Om nogle uger skal jeg alene med V til 30 års fødselsdag, skal selv køre 200 km med hende, overnatte mv, og her har jeg også måtte planlægge og ringe til min svigerinde for at høre ang festen, værelser mv til os. Altid mødt med forståelse. :) min mor tilbød endda at tage toget (2 timer) for at køre turen tilbage i bil med os, for at hjælpe :D hun er sød, men tænker, at det skal jeg klare, og i værste fald må vi holde mange stop undervejs :D

Så synes det er en rigtig ærgerlig episode, du har været udsat for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg igen oplevet en situation hvor der bare slet ikke blev taget hensyn. Hvad gør i andre der?

Jeg sagde på forhånd hvordan og hvorledes det måtte være, det var intet problem og der var forståelse, på dagen er det noget helt andet og jeg ender med skrigende William der må spise frokost i bilen og er så træt at han falder i søvn imens han spiser rugbrøds mad, og han får kun sovet ca 45 minutter fordi han vågner da bilen stopper.

Jeg sagde flere gange at vi skulke afsted, jeg sagde flere gange at vi (J og mig) bliver nød til at tage hensyn til William. Men igen ingen forståelse.

Jeg mister jo lysten til at komme ud :(

:kram

 

Det er lidt svært at gennemskue situationen ud fra det du beskriver.

 

Men vi plejer bare at have mad med til Anna, hvis vi er i tvivl om spisetidspunkter ect. Sengen/klapvognen har vi altid med samt soveting, tandbørste osv.

 

Derfor kan vi give Anna mad når det passer vores tidsplan, og er ikke afhængige af andre. :)

 

Nu har de fleste af vores nære venner børn. De der ikke har spørger ofte selv. Men for det meste er vi også ude selv, hvis vi skal det. Så passer min mor eller E´s mor Anna. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg igen oplevet en situation hvor der bare slet ikke blev taget hensyn. Hvad gør i andre der?

Jeg sagde på forhånd hvordan og hvorledes det måtte være, det var intet problem og der var forståelse, på dagen er det noget helt andet og jeg ender med skrigende William der må spise frokost i bilen og er så træt at han falder i søvn imens han spiser rugbrøds mad, og han får kun sovet ca 45 minutter fordi han vågner da bilen stopper.

Jeg sagde flere gange at vi skulke afsted, jeg sagde flere gange at vi (J og mig) bliver nød til at tage hensyn til William. Men igen ingen forståelse.

Jeg mister jo lysten til at komme ud :(

Jeg har en mand der "skærer igennem" :p han er skide god i sådanne situationer! Han kan sige fra på Mies vegne så ingen stiller spørgsmålstegn ved det.

Ofte kører vi bare hjem når Mie ikke kan mere, og så må folk være fornærmede hvis de gider bruge tid på det ;) det fornemmer jeg heldigvis ikke de er.

Men ellers gør vi som pandamoren: har mad/snack pack med hjemmefra og barnevogn "just in case" og det er egentlig ligemeget om alt er aftalt eller ej, det er rart med et sikkerhedsnet.

Og så planlægger vi det efter Mies rutiner, passer de ikke ind deler vi os og Mie bliver hjemme med den ene af os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Det er lidt svært at gennemskue situationen ud fra det du beskriver.

Men vi plejer bare at have mad med til Anna, hvis vi er i tvivl om spisetidspunkter ect. Sengen/klapvognen har vi altid med samt soveting, tandbørste osv.

Derfor kan vi give Anna mad når det passer vores tidsplan, og er ikke afhængige af andre. :)

Nu har de fleste af vores nære venner børn. De der ikke har spørger ofte selv. Men for det meste er vi også ude selv, hvis vi skal det. Så passer min mor eller E´s mor Anna. :)

Samme her. Vi er altid forberedt på "det værste" ;) har stortset altid madpakke, seng/vogn med, for har lært at det er ikke alle der tænker på samme måde som os.

Har et hold venner som aldrig kan overholde tidspunkter, hvilket gør spisesituationer trælse, hvis vi skal vente på dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sørger også altid for at have madpakker med til William og hans barnevogn. Men fx i lørdags der skulle vi til morgenmad kl 8:30 hos svigerne og så skulle vi køre klokken 10 for at være i zoo ca kvart i 11 så William kunne få frokost klokken 11 og sove 11:30/12. Det var en klar aftale, alligevel kom vi først afsted klokken 11, der var han både brugt over at have været på besøg + han var sulten.

Han startede med at blive rigtig ked i bilen, så jeg sad bagved med ham. Efter 15 minutters kørsel siger jeg til J at William måtte spise i bilen. Og så faldt han i søvn 11:30. Klokken 12 var vi fremme og der vågnede han så, selvom vi prøvede at putte ham i klapvognen.

På vejen hjem blev han igen rigtig ked.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sørger også altid for at have madpakker med til William og hans barnevogn. Men fx i lørdags der skulle vi til morgenmad kl 8:30 hos svigerne og så skulle vi køre klokken 10 for at være i zoo ca kvart i 11 så William kunne få frokost klokken 11 og sove 11:30/12. Det var en klar aftale, alligevel kom vi først afsted klokken 11, der var han både brugt over at have været på besøg + han var sulten.

Han startede med at blive rigtig ked i bilen, så jeg sad bagved med ham. Efter 15 minutters kørsel siger jeg til J at William måtte spise i bilen. Og så faldt han i søvn 11:30. Klokken 12 var vi fremme og der vågnede han så, selvom vi prøvede at putte ham i klapvognen.

På vejen hjem blev han igen rigtig ked.

Den slags er bare røv :kram

Plejer i normalt ved dem at kunne overholde tidsplan? Hvis nej så ville jeg en anden gang enten selv køre på det planlagte tidspunkt eller helt springe morgenmaden med dem over. Netop fordi barnet ville bruge meget energi der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I den situation havde jeg enten sagt så folkens, så er det afsted så vi ikke får en overtræt W. Eller hvis i ikke skulle køre sammen, så var jeg kørt i zoo så det passede også måtte de andre følge med når det passede dem og så måtte man mødes i zoo.

 

Jeg har dog aldrig haft børn der har haft brug for så fast en rytme og var vi så tæt på sovetid, så var sandsynligheden stor for at de var faldet i søvn i bilen og så havde rytmen alligevel været ødelagt. Men det lyder som om, han skal have en meget fast rytme og så må i enten stå fast eller også finde andre løsninger hvis der ikke er forståelse for at hans rytme skal være så fast.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sørger også altid for at have madpakker med til William og hans barnevogn. Men fx i lørdags der skulle vi til morgenmad kl 8:30 hos svigerne og så skulle vi køre klokken 10 for at være i zoo ca kvart i 11 så William kunne få frokost klokken 11 og sove 11:30/12. Det var en klar aftale, alligevel kom vi først afsted klokken 11, der var han både brugt over at have været på besøg + han var sulten.

Han startede med at blive rigtig ked i bilen, så jeg sad bagved med ham. Efter 15 minutters kørsel siger jeg til J at William måtte spise i bilen. Og så faldt han i søvn 11:30. Klokken 12 var vi fremme og der vågnede han så, selvom vi prøvede at putte ham i klapvognen.

På vejen hjem blev han igen rigtig ked.

Ej det er også bare :numse

Jeg tror vi alle har prøvet at komme derud hvor det gik galt fordi andre ikke forstod barnets behov og man stod selv og var på bar bund uden erfaring og så endte det der hvor barnets grænse er overskredet. Derfor er vi med tiden blevet hårdere og har fundet vores måde at håndtere det på. Brug episoden konstruktivt og brug de forslag der er kommet fra de andre næste gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sørger også altid for at have madpakker med til William og hans barnevogn.

Fik altså lige en griner over, at du har madpakker med til William OG hans BARNEVOGN :D :lol

Sikkert kun min trætte hjerne, der synes det er sjovt :P

:backtopic

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik altså lige en griner over, at du har madpakker med til William OG hans BARNEVOGN :D :lol

Sikkert kun min trætte hjerne, der synes det er sjovt :P

:backtopic

Haha der kommer dansklæreren lige op i mig og jeg må grine med :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik altså lige en griner over, at du har madpakker med til William OG hans BARNEVOGN :D :lol

Sikkert kun min trætte hjerne, der synes det er sjovt :P

:backtopic

 

Ej det er go humor!  :haha 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik altså lige en griner over, at du har madpakker med til William OG hans BARNEVOGN :D :lol

Sikkert kun min trætte hjerne, der synes det er sjovt :P

:backtopic

Jeg så det godt da jeg skrev det, men orkede ikke at ændre det (og så er man fandme træt ;) ).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så det godt da jeg skrev det, men orkede ikke at ændre det (og så er man fandme træt ;) ).

:kram2  :kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den slags er bare røv :kram

Plejer i normalt ved dem at kunne overholde tidsplan? Hvis nej så ville jeg en anden gang enten selv køre på det planlagte tidspunkt eller helt springe morgenmaden med dem over. Netop fordi barnet ville bruge meget energi der.

Nej de er ikke gode til at holde tider i den familie. Men de har generelt ingen forståelse for at William har brug for fast rytme. Vi er flere gange blevet inviteret til fødselsdag klokken 18. Og får hver gang kommentaren "da vores børn var små puttede vi dem bare i liften og kørte dem hjem i den". Latterlig kommentar fordi: 1) William kan IKKE sove ude. 2) Han kan ikke være i liften. 3) man må ikke køre med barnet sovende i liften. Men seriøst , de siger det HVER gang!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det er også bare :numse

Jeg tror vi alle har prøvet at komme derud hvor det gik galt fordi andre ikke forstod barnets behov og man stod selv og var på bar bund uden erfaring og så endte det der hvor barnets grænse er overskredet. Derfor er vi med tiden blevet hårdere og har fundet vores måde at håndtere det på. Brug episoden konstruktivt og brug de forslag der er kommet fra de andre næste gang.

Jeg bliver også mere og mere "hård". Problemet er ret meget J, han er rørende enig med mig når vi er selv, men han vil ikke "trodse" andre og er så ligeglad med hvad jeg siger.

Jeg sagde flere gange i lørdags at vi kunne køre i forvejen, men det ville han ikke. Jeg GLÆDER mig til jeg selv kan køre bil!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik altså lige en griner over, at du har madpakker med til William OG hans BARNEVOGN :D :lol

Sikkert kun min trætte hjerne, der synes det er sjovt :P

:backtopic

Jeg tænkte nøjagtig det samme og smilede også for mig selv - rart jeg ikke er den eneste, der er så nørdet :p :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver også mere og mere "hård". Problemet er ret meget J, han er rørende enig med mig når vi er selv, men han vil ikke "trodse" andre og er så ligeglad med hvad jeg siger.

Jeg sagde flere gange i lørdags at vi kunne køre i forvejen, men det ville han ikke. Jeg GLÆDER mig til jeg selv kan køre bil!

Jeg synes ikke han kan være det bekendt. Så må han sgu da lige mande sig lidt op, altså! :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne svare jer alle personligt, men jeg orker det ikke rigtigt, sorry. Men jeg har læst jeres svar, og er meget enig i hvad i alle skriver og er glad for jeres forståelse :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver også mere og mere "hård". Problemet er ret meget J, han er rørende enig med mig når vi er selv, men han vil ikke "trodse" andre og er så ligeglad med hvad jeg siger.

Jeg sagde flere gange i lørdags at vi kunne køre i forvejen, men det ville han ikke. Jeg GLÆDER mig til jeg selv kan køre bil!

Puh ha, det ville jeg slet ikke kunne arbejde med!!! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER