NewMom

Hurtig hjælp til dilemma

10 indlæg i dette emne

Tak for hjælpen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg skrevet til min eks at jeg har mødt en ny og han ikke kan låne hende den dag, men at han gerne må få hende nogle andre dage i påsken. 

 

Øv har totalt knude i maven og ville ønske det ikke var så svært :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige at du i høj grad skal gøre det som gør dig glad... Dvs hvis det gør dig glad at dine børn kan møde din kæreste, så er det hvad du skal gå efter! Når det er så længe siden I er gået fra hinanden, må man have en forventning om at han er voksen nok til at håndtere sine egne følelser. Dog vil jeg sige, at man skal altid overveje konsekvenserne af sine handlinger, og når der er dele-børn i puslespillet kan det skabe dårligere samarbejde... Jeg siger ikke at din eks skal styre dit liv - overhovedet ikke - tværtimod synes jeg at I skal mødes! Det er mere der findes situationer hvor det er bedre at tage for meget hensyn :)

 Årh hvor er jeg glad for at læse dit svar når jeg nu lige har sendt en sms afsted til min eks.

 

Det er svært når man føler man er i klemme og gerne vil tage hensyn til alle, så glemmer man lidt at tage hensyn til dig selv. 

 

Jeg tager nok for meget hensyn (hvilket min eks ikke gør, men det er i andre situationer), men det er også bare så svært at samarbejde med en der er lukket og forknyt. Alt er mærkeligt at snakke om borset fra hvis man har glemt madkassen eller lign.! Jeg hader simpelthen at vi ikke kan have et naturligt forhold og snakke om tingene.  

 

Nu håber jeg ikke det bliver totalt mærkeligt når jeg skal se ham på torsdag :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh, sikke da en situation! :kram2

Jeg kan virkelig godt forstå dig, og så er jeg i øvrigt helt enig med JustMe!

Er spændt på hvad din eks siger til det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha for en situation men synes du har gjort det rigtige :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg står jo "lidt" i samme situation! Altså det med ny kæreste / Eks kæresten, og at man for sit barns skyld vil gøre Eks kæresten "glad"...

Jeg synes det en god måde du gør det på - det vigtigste er at du gør det det er godt for dig - og så "mildt" forbereder din Eks på tingene..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusinde tak for jeres svar :) Det betyder virkelig meget at få bekræftet at man har gjort det rigtige og ikke opfører sig som en lort (sådan føles det nemlig)

 

Han svarede faktisk ikke andet end at han ikke ville have hende nogle andre dage i påsken i stedet for. Han nævnte ikke min nye kæreste med et eneste ord. Det bliver sikker sådan noget man ikke kan snakke om.

 

Måske man bare skal slippe drømmen om en idyllisk skilsmissefamilie. Det er helt klart mig der arbejder for den fælles front med initiativer til at tage på små ture sammen, spise sammen en gang i mellem, hjælpe hinanden med afhentning, legeaftaler osv. Måske skulle man bare droppe det og accepterer at han ikke er interesseret i det og på den måde gøre det nemmere at leve mit eget liv. Men synes jo bare det er rigtig ærgerligt for vores datter :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusinde tak for jeres svar :) Det betyder virkelig meget at få bekræftet at man har gjort det rigtige og ikke opfører sig som en lort (sådan føles det nemlig)

 

Han svarede faktisk ikke andet end at han ikke ville have hende nogle andre dage i påsken i stedet for. Han nævnte ikke min nye kæreste med et eneste ord. Det bliver sikker sådan noget man ikke kan snakke om.

 

Måske man bare skal slippe drømmen om en idyllisk skilsmissefamilie. Det er helt klart mig der arbejder for den fælles front med initiativer til at tage på små ture sammen, spise sammen en gang i mellem, hjælpe hinanden med afhentning, legeaftaler osv. Måske skulle man bare droppe det og accepterer at han ikke er interesseret i det og på den måde gøre det nemmere at leve mit eget liv. Men synes jo bare det er rigtig ærgerligt for vores datter :(

Nah, bliv ved med at række hånden ud - ikke til det store forkromede venskab, men til at kunne deltage i arrangementer begge to, til at være fleksibel osv - det er ikke rart at blive forladt (ikke engang hvis man er mægtræt af den anden), men det stilner af hen ad vejen og på længer sigt vil jeres barn have stor gavn af ikke at skulle have to stuer til sine forældre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nah, bliv ved med at række hånden ud - ikke til det store forkromede venskab, men til at kunne deltage i arrangementer begge to, til at være fleksibel osv - det er ikke rart at blive forladt (ikke engang hvis man er mægtræt af den anden), men det stilner af hen ad vejen og på længer sigt vil jeres barn have stor gavn af ikke at skulle have to stuer til sine forældre.

Helt enig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fælles arrangementer er ikke noget problem. Men min pige har et meget stort ønske om at være sammen med både far og mor... bare engang i mellem til nogle ture eller til spisning. 

 

Man bliver bare så udkørt af hele tiden at møde lukkede døren. Frustrationen over at han ikke vil give lidt af sig selv for at se vores pige lykkelig, man føler ikke han vil yde den indsats der gør at hun har det mest optimalt fordi det er på bekostning af ham selv i de få situationer der er tale om. 

 

Jeg tror desværre kun det bliver værre. Selvom han med tiden vil få det bedre følelsesmæssigt, så vil han trække sig længere og længere væk og isolere hver vores liv så meget det er muligt fra hinanden. Denne nye "status" vil desværre kun medvirke til samme udvikling. Er ret sikker i min sag - desværre :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER