48 indlæg i dette emne

Jeg tænker at det måske snart kunne være relevant med solcreme til min lille blege dreng.

Men hvad går man efter? For meget solcreme skulle jo være skidt, men noget skidt må da være bedre end andet skidt, eller?

Jeg stødte på en økologisk solcreme hos purebaby, da jeg sad og kiggede bleindlæg. Men om den skulle være bedre kan jeg ikke lure.

Sidste år havde vi en fra Derma som William fik på 3-4 gange og den virkede fint, men det var jo også så lidt vi brugte den fordi han var så lille. I år bliver det jo nok på alle soldagene at det bliver nødvendigt med lidt på udsatte steder. Nu vi er ved emnet, ville i så undgå bluser uden ærmer, eller er det ok? Umiddelbart ville jeg gerne have skulderne dækket nemlig.

Drømmer om sol kan i nok høre ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil gerne være med til at drømme om sol og sommer :D Med den nyankomne varme, virker det jo tættere på :yay

Jeg kan generelt rigtig godt lide økologi, men er selv allergiker og har dårlig erfaring med økologiske hudprodukter. Kender ikke den du omtaler, men ofte kan jeg ikke tåle det. Er faktisk rigtig glad for solcreme fra Matas -altså den uden parfume osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker, at hvis man er ude i haven er skygge, parasol, solhat  osv videre en rigtig god ting. Jeg regner selv med at anskaffe noget UV-tøj. Hvis I er ved stranden skal I huske på genskin fra vand og sand - så er en solhat ikke nok. Og husk unde alle omstændigheder at smøre fødder og hænder ind. Er nogenlunde de råd, jeg har fået fra min SP i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

gå efter mærker som er både astma og allergi mærket og svanemærket. Så får du de bedste. Svanen står også inde for kvaliteten.

I økologiske cremer kan der være naturlige dufte, som også kan være allergifremkaldende.

Men som andre skriver så kommer man langt med hat og tøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fandt dermaen fra sidste år i skabet, og ser nu at den har: astmaallergi, svanen og er øko certificeret, så den har det hele uden at være røv dyr - så den tror jeg vi nupper igen.

Og har altså ikke parfume, parabener og andet skidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fandt dermaen fra sidste år i skabet, og ser nu at den har: astmaallergi, svanen og er øko certificeret, så den har det hele uden at være røv dyr - så den tror jeg vi nupper igen.

Og har altså ikke parfume, parabener og andet skidt.

Bare vær obs på at en solcreme kan holde i 2 år fra den er produceret - og dette kun hvis den er opbevaret korrekt, den må fx ikke have været udsat for sollys eller ligget for varmt, i fx bil eller andet. Så falder virkningen nemlig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare vær obs på at en solcreme kan holde i 2 år fra den er produceret - og dette kun hvis den er opbevaret korrekt, den må fx ikke have været udsat for sollys eller ligget for varmt, i fx bil eller andet. Så falder virkningen nemlig.

 

Jeg vil helt sikkert købe en ny. Jeg har bare glemt at smide den gamle ud ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fandt ud af sidste år, at jeg ikke kan tåle den fra matas, men at derma fungerer godt for os alle her :)

Jeg vil helt klart gå efter sommerbluser med lidt ærme, så skuldrene er dækket :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Direkte sol er jo aldrig godt. Så parasol, sol hat og skygge. Af solcreme kan jeg anbefale en fra apoteket, den er frygtelig dyr, men den eneste vores datter kan tåle. La Pro..... Et eller andet hedder den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Direkte sol er jo aldrig godt. Så parasol, sol hat og skygge. Af solcreme kan jeg anbefale en fra apoteket, den er frygtelig dyr, men den eneste vores datter kan tåle. La Pro..... Et eller andet hedder den

La Roche-Posay? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte derma sidste år, den var vi godt tilfredse med, så den skal vi også have i år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

La Roche-Posay? ;)

Lige præcis den. Kunne ikke lige huske navnet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken faktor køber i?

Jeg regner med at gå efter både faktor 20-25 som vi alle kan bruge, og en faktor 30 til når vi skal noget hvor mulighed for skygge ikke er en selvfølge.

Jeg ved DP køber faktor 30+ som hun smører dem med når de skal ud. Så faktor 20 må være nok at smøre med fra morgenen af. De sover jo også i de værste soltimer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken faktor køber i?

Jeg regner med at gå efter både faktor 20-25 som vi alle kan bruge, og en faktor 30 til når vi skal noget hvor mulighed for skygge ikke er en selvfølge.

Jeg ved DP køber faktor 30+ som hun smører dem med når de skal ud. Så faktor 20 må være nok at smøre med fra morgenen af. De sover jo også i de værste soltimer.

Til vores egen køber jeg så høj en faktor som muligt. Hun skal så have den med i dp da hun ikke kan tåle andre.

Til mit dp barn havde jeg faktor 35 hvis ikke den var lidt højere. Og så sørger jeg for vi er ude når solen ikke er allerværst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er IKKE sikker, men jeg synes at have hørt, at jo højere faktor desto mere skadelig kemi. + at det generelt ikke er nødvendigt med en faktor over 30 i Danmark.

Vi er så nogle lyse blegfise, Mar og jeg, så derfor tænker jeg at faktor 30 vil være fint til os. Hverken højere eller lavere. Og det er tilfældigvis også den faktor, som dermas baby solcreme er. Så det bliver faktor 30 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg køber faktor 30 :) har dog ikke bestemt mig for mærke endnu.... Men det bliver ikk Derma ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg køber faktor 30 :) har dog ikke bestemt mig for mærke endnu.... Men det bliver ikk Derma ;)

Hvorfor ikke? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor ikke? :)

jeg har oplevet at slå ud af en Derma eco creme... Så holder mig fra dem + jeg synes den har en træls fed konsistens. ( brugt på tidl. DP børn)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger la roche p... (Tosset træls navn). Faktor 30, et godt lag. I Thailand brugte vi dog 50, det havde jeg det altså bedst med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og Derma er godt nok træls at smøre ud!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har oplevet at slå ud af en Derma eco creme... Så holder mig fra dem + jeg synes den har en træls fed konsistens. ( brugt på tidl. DP børn)

Ok, forståeligt nok :) Og ja, den har en træls konsistens :prik Men det synes jeg faktisk at alle solcremer har :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger la roche p... (Tosset træls navn). Faktor 30, et godt lag. I Thailand brugte vi dog 50, det havde jeg det altså bedst med :)

I Thailand brugte vi også 50 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte aftersun fra La roche possay (?) sidste år.... Den er vildt lækker! Overvejer kraftigt deres solcreme i år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, forståeligt nok :) Og ja, den har en træls konsistens :prik Men det synes jeg faktisk at alle solcremer har :unsure

Ikke alle :) derma er sindsygt fed!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte aftersun fra La roche possay (?) sidste år.... Den er vildt lækker! Overvejer kraftigt deres solcreme i år.

Det er bare dyyyyyrt :rolleyes Og såvidt jeg kan se hverken aa-mærket eller Svinemørbrad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER