Guest

Ideer til børnevenlig altan

19 indlæg i dette emne

Jeg er velsignet med en pige der elsker ude livet :biglove men når nu man bor i lejlighed er det ikke altid skide praktisk!!!

Vi har dog en ok str. Altan (især hvis grillen blev erstattet af en mindre) hvor der er muligheder for at hun kan være, med åben altan dør, mens jeg fx ordner praktiske ting - men en sandkasse syntes jeg måske er lidt for "Messy" (kan lige se det hele blive slæbt i spande ind midt på stuegulvet), en lille rutchebane er lige risikabel nok når den står på beton gulv - nogle andre gode ideer?

Det må godt se fint ud samtidig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde en sandkasse på altanen da vi boede i lejlighed og det var et stort hit. Kan kun anbefale det. Jeg fejede jævnligt altanen men synes ikke det var så slemt ind i stuen og den blev alligevel støvsuget ret ofte.

Vi havde sådan 2 plast æbler, hvor den ene blev brugt som låg og til vand om sommeren :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et sommerbillede med på vejen :)

nCLiChU.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en sandkasse på altanen da vi boede i lejlighed og det var et stort hit. Kan kun anbefale det. Jeg fejede jævnligt altanen men synes ikke det var så slemt ind i stuen og den blev alligevel støvsuget ret ofte.

Vi havde sådan 2 plast æbler, hvor den ene blev brugt som låg og til vand om sommeren :)

Åh den slags er så hyggeligt :)

Ville sådan ønske at vi havde plads til den slags her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer også en sandkasse.. Men er mere bekymret for om det genere underboerne at hun måske smider lidt sand udover kanten..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer også en sandkasse.. Men er mere bekymret for om det genere underboerne at hun måske smider lidt sand udover kanten..?

Jeg overvejer også en sandkasse.. Men er mere bekymret for om det genere underboerne at hun måske smider lidt sand udover kanten..?

Vi havde en revne hele vejen rundt i kanten og den fyldte vi ud med nogle poser, så det ikke dryssede ned til underboen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi går og overvejet sandkassen igen! Det er ultimativt det hun ville få mest ud af! Hendes scooter vil også sagtens kunne bo derude! Men hvordan undgår man at kattene bruger sandkassen som kattebakke? Altså låg er jo fint når hun ikke bruger den men pointen med st hun kunne lege derude selv går af det hvis jeg skal være sandkasse bodyguard :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi går og overvejet sandkassen igen! Det er ultimativt det hun ville få mest ud af! Hendes scooter vil også sagtens kunne bo derude! Men hvordan undgår man at kattene bruger sandkassen som kattebakke? Altså låg er jo fint når hun ikke bruger den men pointen med st hun kunne lege derude selv går af det hvis jeg skal være sandkasse bodyguard :p

Tror du de går i sandkassen når den er i brug. Men ellers skal de jo oodrages til ikke at gå i lige som de ikke må komme på køkkenbordet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke, om det ville være en god ide - men jeg tænkte umiddelbart på nogle krukker med f.eks. jordbær og blåbær eller andet, som Mie selv måtte plukke og spise - eller være med til at plukke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der mulighed for at hænge en gynge op?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Er der mulighed for at hænge en gynge op?

Vi har en sansegynge som jeg faktisk har overvejet om vi kunne/må hænge op derude.

Undskyld Maja jeg spamer lidt men hvad med denne. Fylder ikke ret meget og indbyder ikke kattene direkte?

http://www.br.dk/vores-kategorier/udendoers-legetoej/sandlegetoej/sandlegesaet/legebord-til-sand-og-vand?id=621970&vid=471076

Den er faktisk ikke helt dum :) den vil jeg forelægge Anders :) spam endelig med flere gode forslag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

hvor stor er altanen?

fordi jeg tænker om man kan i et lille hjørne lavet en lille sandkasse i sådan en trekant i hjørnet og så evt. få plads til et lille telt/legehus, og selvfølgelig en lille stol til dig, så du kan være med i legen

Hos br. : http://www.br.dk/vores-kategorier/outra-play-indianertelt?id=632294&vid=620114

Hmm den er vel ca 3m bred og 2,5m dyb

NHosN9t.jpg

Vi vil gerne have grill og bord + stole så vi kan spise ude om sommeren, men det lig af en gas grill vi har overvejer vi at skifte ud med en bord grill og så på et plante bord, bord+stole kan klappes sammen og fylder i det hele taget ikke meget. Så vi kan godt have en sandkasse, men så skal gulvtæppet væk.

(Vi har så verdens grimmeste beton gulv neden under <_<)

Leger også lidt med jordbær i krukke ideen - ikke helt dumt!

Vi har snakket om sådan en murespand som sandkasse, man kan få dem i alverdens former, mon ikke en firkantet kan findes, så skal vi så "bare" finde et låg til :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har Anders bestilt en sandkasse :yay i træ men på ben som Felixmor foreslog. Umiddelbart ser den super fin ud, ikke spor plastik fantastic. Glæder mig til at få den hjem og fylde med sand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har Anders bestilt en sandkasse :yay i træ men på ben som Felixmor foreslog. Umiddelbart ser den super fin ud, ikke spor plastik fantastic. Glæder mig til at få den hjem og fylde med sand.

Link? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Link? ;)

arh... Anders bestilte fra sin mobil igår - så aner faktisk ikke lige hvor han har købt den :unsure 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

arh... Anders bestilte fra sin mobil igår - så aner faktisk ikke lige hvor han har købt den :unsure

Billede?:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer - men det regner nu :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER