Mistel

Hjemmelavet aluminiums-fri deo - SUCCES! :-)

20 indlæg i dette emne

Der har jo været en del snak om de usunde aluminiumsholdige deoer. Jeg har været sådan lidt splittet omkring det. Jeg har det sådan, at nu har jeg brugt helt almindelig deo hver dag i omegnen af 30 år, så jeg har helt sikkert min del af ophobede tungmetaller i kroppen, og kan ikke gøre noget ved det. Omvendt så synes jeg ikke, det er særlig rart at tænke på, at noget jeg påfører min krop dagligt, kan være kræftfremkaldende. Og sidst men ikke mindst, så er der sket det i forbindelse med min graviditet, at de deo'er, jeg plejer at bruge (Nivea, Sanex eller hvad der nu er på tilbud) ganske enkelt ikke længere kan holde geden stangen, om jeg så må sige ;) Min kropskemi har ændret sig på en eller anden måde, og jeg gider altså ikke begynde at lugte af sved under armene, når det bliver sidst på eftermiddagen.

 

SÅ jeg kastede mig ud i den hjemmelavede udgave. Opskriften hedder 2 spskf kokosolie, 1 spkf natron. Røre, røre sammen og hældt på et skoldet syltetøjsglas. Jeg bruger en "ært" under hver arm, og det virker sgu!!! Jeg kan varmt anbefale, at man kaster sig ud i denne fuldt ud naturlige, økologiske, billige og nemme deo-løsning. Jeg har nu brugt den i 2 dage, og har overlevet en lang gåtur, dvd-træningsprogram OG at sidde og "svede" i tandlægestolen! ;) Så hvis der er nogen der overvejer at prøve - just do it :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Wow det lyder spændende!! Det vil jeg da også prøve  :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også tænkt på at prøve den, tror jeg kaster mig ud i den op til en weekend. Det ville være helt tragisk (for mig) at nå til kl.14 på job, og begynde at lugte af sved :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også tænkt på at prøve den, tror jeg kaster mig ud i den op til en weekend. Det ville være helt tragisk (for mig) at nå til kl.14 på job, og begynde at lugte af sved :)

Ja, det kan jo sagtens tænkes, at man lidt forskellig "kropskemi" - jeg sørgede også for at prøve den en weekend, hvor jeg ikke skulle noget! ;) Men på mig virker den altså helt perfekt og meget bedre end alm. deoderanter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er lavet, og er testet over flere dage og indtil videre synes jeg den virker genial. Jeg har hverken svedt eller lugtet, det synes jeg ellers jeg godt kan komme til med alm. deo. Så jeg er glad for den..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er lavet, og er testet over flere dage og indtil videre synes jeg den virker genial. Jeg har hverken svedt eller lugtet, det synes jeg ellers jeg godt kan komme til med alm. deo. Så jeg er glad for den..

Lige præcis! :) Super det virker for dig også!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her skal jeg altså have prøvet! Hvilken kokosolie bruger I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her skal jeg altså have prøvet! Hvilken kokosolie bruger I?

Jeg bruger den fra urtekram. Jeg tror mere eller mindre, det er den der er. Den er som fedt i konsistensen, altså ikke flydende, og det er vist det vigtigste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger den fra urtekram. Jeg tror mere eller mindre, det er den der er. Den er som fedt i konsistensen, altså ikke flydende, og det er vist det vigtigste.

Super :) Jeg har både urtekrams (med duft) og cocosas (uden), så tænkte bare om det ene var bedre end det andet :chin: Men mon ikke det reneste er bedst og det må vel være den med duft :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjo.. altså, det holder meget hurtigt op med at dufte af kokos, når det først kommer på. Urtekrams er koldpresset, hvilket jeg tænker er den mest skånsomme metode at udvinde olien på. (Men ved det ikke ;)) Kender slet ikke cocosas...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjo.. altså, det holder meget hurtigt op med at dufte af kokos, når det først kommer på. Urtekrams er koldpresset, hvilket jeg tænker er den mest skånsomme metode at udvinde olien på. (Men ved det ikke ;)) Kender slet ikke cocosas...

Den er også koldpresset :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger den fra urtekram. Jeg tror mere eller mindre, det er den der er. Den er som fedt i konsistensen, altså ikke flydende, og det er vist det vigtigste.

Og så lige en bemærkning. Det er temperaturen der afgør kokosoliens konsistens. Den vil altid være fast og minde om fedt, hvis temperaturen er der efter - kokosolie skal være ret varm for at smelte. Så hvis du finder en flydende kokos olie ved stuetemperatur, så er det med garanti ikke kokosolie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så lige en bemærkning. Det er temperaturen der afgør kokosoliens konsistens. Den vil altid være fast og minde om fedt, hvis temperaturen er der efter - kokosolie skal være ret varm for at smelte. Så hvis du finder en flydende kokos olie ved stuetemperatur, så er det med garanti ikke kokosolie.

Ah ok, good to know. Det vidste jeg ikke. Tak for info :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er konsistensen af det færdige produkt? Og bliver man ikke klistret under armene???

Nej overhovedet ikke. Det trænger ind i huden ligesom fugtighedscreme. Jeg har ikke bemærket skjolder eller pletter - som der godt kan komme efter alm deo. Jeg skylder fingrene i lunken vand, når jeg har taget det på, og det går af med det samme. Jeg har endnu ikke opdaget noget, jeg ikke kan lide ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her skal jeg altså have prøvet! Hvilken kokosolie bruger I?

Jeg har haft købt en i Rema for længe siden, og den virker fint til mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er konsistensen af det færdige produkt? Og bliver man ikke klistret under armene???

Konsistensen er som en tyk tyk grød. Og jeg har ingen gener overhovedet, jeg skyller fingrene i vand efter at påsmøre en lille smule under armene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ps. Jeg har lige været en uge i Firenze hvor vi nogle af dagene havde 27 grader, jeg har okset igennem byen og op og ned at kirketårnstrapper, og jeg har hverken svedt eller stinket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Interessant :) og må indrømme jeg har droppet kokosdeoen igen da jeg netop begyndte at få røde plamager under armene. Er nu alligevel skiftet til en alu fri ting fra matas. Den er ok men mindre effektiv end kokosdeoen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg veksler lidt mellem kokos-deo og alm købe-deo :) Jeg får ikke udslæt af noget af det, og jeg sveder gennem begge dele :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER