Guest

Smalltalk november 2014

1,710 indlæg i dette emne

He he, de er sgu sjove, de unger. Har I også holdt fødselsdag her i weekenden? Vi har holdt familiefødselsdag i dag, og har jeg smidt en kage i ovnen til vuggestuen, hvor vi skal ned og fejre hende i morgen. Jeg er efterhånden træt med træt på, men det har været en god dag :)

Vi har holdt fødselsdag hele dagen. Vi er helt færdige alle sammen nu! Hun har fået så gode gaver og hun er bare så sød min store pige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med Amilia i går :hurra

Og tillykke med Sif i dag! :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med Amilia i går :hurra

Og tillykke med Sif i dag! :balloons

Tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Amilia fik en dukke og en dukkevogn i går. Begge dele er allerede blevet brugt meget flittigt. Hun tog seriøst sutteflasken til dukken og har givet den mad 100 gange. Så er min baby da forsvundet for alvor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med siff i dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Amilia fik en dukke og en dukkevogn i går. Begge dele er allerede blevet brugt meget flittigt. Hun tog seriøst sutteflasken til dukken og har givet den mad 100 gange. Så er min baby da forsvundet for alvor.

 

Cute :) Tillykke med hende :) S er i øvrigt også mægtig glad for sin dukkevogn. Hun kører flittigt rundt med den....men der skal ikke ligge ting eller bamser i for længe. Det er nemlig sjovt at tage det op. Næsten lige så sjovt som at tage alt legetøjet fra hylderne og ud på gulvet  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cute :) Tillykke med hende :) S er i øvrigt også mægtig glad for sin dukkevogn. Hun kører flittigt rundt med den....men der skal ikke ligge ting eller bamser i for længe. Det er nemlig sjovt at tage det op. Næsten lige så sjovt som at tage alt legetøjet fra hylderne og ud på gulvet :rolleyes

Tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det hos jer?

Her går det rigtig godt. Jeg er privatdagplejer med en fra mødregruppen og de 2 børn er vilde med hinanden, de putter, leger og hygger. Det er så sødt! Vi bor på samme vej, så vi går tur løber amilia nærmest over til hendes ven og hun blibrt stiktosset hvis hun ikke blivrr lukket ind i opgangen.

Vi er officielt gået igang med PB2, så det er spændende hvor hurtigt det går.

Ellers går det rigtig godt. Hun udvikler sig og stortrives hjemme hos sin mor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det meget op og ned. Vi er lidt uheldige at Tobias render i diverse sygdom og virus...pt er han forkølet og hoster på 3. Uge nu. Men dog i bedring...den anden aften fik han lig en gang opkast...og sidste weekend en gang dårlig mave...og ja ku blive ved hvis jeg går den seneste tid tilbage.

Men ellers trives han og møver sig hurtigt rundt og kan endelig komme op på sine knæ og på den måde sætte sig op. Så gætter på han inden længe knækker kravle koden helt. Han er ihvertfald endelig begyndt at støtte mere på hans fødder. (Han er bagud pga hans klumpfødder).

Ellers så har han 14 tænder måske flere vi ikke har set...og han snakker en masse og laver generelt flere og flere sjove ting...Han elsker at lege med bolde...så kan han have nok så meget andet legetøj...bolde er bar sjovest ! :-)

Han kan sige ej, nej, ja og Hej..og er begyndt at sige flere lyde som vi kan genkende så tror snart der kommer flere rigtige ord...

Efter nytår starter han i ny dagpleje da vi har fået plads her i byen frem for der hvor vi har haft plads siden oktober hvor vi skulle køre små 10 km...

Så er spændt på om han kommer til at trives ved den nye.

Jeg har termin med lillebror på mandag så vi er spændte og utålmodige pt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det meget op og ned. Vi er lidt uheldige at Tobias render i diverse sygdom og virus...pt er han forkølet og hoster på 3. Uge nu. Men dog i bedring...den anden aften fik han lig en gang opkast...og sidste weekend en gang dårlig mave...og ja ku blive ved hvis jeg går den seneste tid tilbage.

Men ellers trives han og møver sig hurtigt rundt og kan endelig komme op på sine knæ og på den måde sætte sig op. Så gætter på han inden længe knækker kravle koden helt. Han er ihvertfald endelig begyndt at støtte mere på hans fødder. (Han er bagud pga hans klumpfødder).

Ellers så har han 14 tænder måske flere vi ikke har set...og han snakker en masse og laver generelt flere og flere sjove ting...Han elsker at lege med bolde...så kan han have nok så meget andet legetøj...bolde er bar sjovest ! :-)

Han kan sige ej, nej, ja og Hej..og er begyndt at sige flere lyde som vi kan genkende så tror snart der kommer flere rigtige ord...

Efter nytår starter han i ny dagpleje da vi har fået plads her i byen frem for der hvor vi har haft plads siden oktober hvor vi skulle køre små 10 km...

Så er spændt på om han kommer til at trives ved den nye.

Jeg har termin med lillebror på mandag så vi er spændte og utålmodige pt...

14 tænder det var da helt vildt ! Amilia har 10 og 2 på vej. Han skal nok komme efter det. Det er jeg sikker på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det overordnet godt!

Hun triller, sidder og trækker sig op pp knæ f.eks. ved sofabordet. Og så kommer hun næsten op i kravlestillng, men klasker ofte ned på maven og bliver voldsomt sur over det :D

Hun har 4 tænder og flere på vej, men ingen af dem er brudt gennem endnu.

Ellers er hun en rigtig grinebidder og ELSKER sin storesøster... De har så meget glæde af hinanden :wub og så er hun en lille rokke-tøs.. Der bliver rokket løs til alle former for musik, både reklamejingles og techno :D

Finmotorikken er i top. Hun elsker at sidde og dimse med små ting, vende og dreje og studerer!

Hendes immunforsvar er dog ekstremt ringe :( hun tager ALT til sig og er snottet og hoster konstant for tiden = mega dårlig søvn!

Hun er blevet rigtig glad for at gå i dagpleje... Det tog godt og vel en måned inden hun var kørt ordenligt ind.

Så alt i alt går det godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det overordnet godt!

Hun triller, sidder og trækker sig op pp knæ f.eks. ved sofabordet. Og så kommer hun næsten op i kravlestillng, men klasker ofte ned på maven og bliver voldsomt sur over det :D

Hun har 4 tænder og flere på vej, men ingen af dem er brudt gennem endnu.

Ellers er hun en rigtig grinebidder og ELSKER sin storesøster... De har så meget glæde af hinanden :wub og så er hun en lille rokke-tøs.. Der bliver rokket løs til alle former for musik, både reklamejingles og techno :D

Finmotorikken er i top. Hun elsker at sidde og dimse med små ting, vende og dreje og studerer!

Hendes immunforsvar er dog ekstremt ringe :( hun tager ALT til sig og er snottet og hoster konstant for tiden = mega dårlig søvn!

Hun er blevet rigtig glad for at gå i dagpleje... Det tog godt og vel en måned inden hun var kørt ordenligt ind.

Så alt i alt går det godt!

Hvor er det dejligt at høre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det går meget blandet her. S er stadigvæk rigtig dygtig motorisk og har ofte højt humør, men hun har virkelig meget krudt i numsen, og derfor kan man godt blive liiiiiiiidt træt. Især fordi nattesøvn har været noget møg i snart 2 måneder :( En af årsagerne har helt klart været, at hun har skrantet en del med helbredet, og vi har også selv været ramt, så det har været en hård periode, men det er også fantastisk, så glad man bliver af at være sammen med vores lille trold. Hendes smil og grin smitter, og hun "siger" og gør sjove ting hver dag, så selvom jeg kører på pumperne, og parforholdet ikke har kørt på skinner, så er jeg alligevel helt forelsket i vores lille solstråle, når bare hun sender et blik i min retning :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåå ja og nattesøvn har været noget rod siden han blev 7 mdr. I et halvt år nu har jeg ikke sovet en hel nat uden opvågninger. Men har lært man kan vende sig til meget...på trods af jeg er gravid klarer jeg natteroderi bedre end min mand såå :-) men håber han en gang lærer at sove igennem igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåå ja og nattesøvn har været noget rod siden han blev 7 mdr. I et halvt år nu har jeg ikke sovet en hel nat uden opvågninger. Men har lært man kan vende sig til meget...på trods af jeg er gravid klarer jeg natteroderi bedre end min mand såå :-) men håber han en gang lærer at sove igennem igen...

Jeg har ikke sovet igennem en eneste nat siden en gang i graviditeten. Vores nætter er blevet bedre herhjemme nu. Hun er endelig for 5 dage siden stoppet med mælk om natten, så i nat har jeg givet sut to gange og så vågnede jeg fordi hun kravlede op i vores seng og ville putte. Jeg synes også man vænnet sig til meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender alt til det med afbrudt søvn :zzz

Jeg er HELDIG hvis jeg kan få 3timers sammenhængende søvn... Hun er ikke ked men har bare vildt mange opvågninger, hvor hun har brug for Babs og/eller kram/vuggen for at fortsætte sin søvn.

Jeg glæder mig til den dag hun lærer at sove bedre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender alt til det med afbrudt søvn :zzz

Jeg er HELDIG hvis jeg kan få 3timers sammenhængende søvn... Hun er ikke ked men har bare vildt mange opvågninger, hvor hun har brug for Babs og/eller kram/vuggen for at fortsætte sin søvn.

Jeg glæder mig til den dag hun lærer at sove bedre!

Amilia er virkelig blevet bedre på det sidste, så det kommer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Amilia er virkelig blevet bedre på det sidste, så det kommer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har vi haft opvågninger og været nødt til at sætte S i bilen for at få hende til at sove om aftenen i 6 ugers tid. Det er blevet lidt bedre, men jeg glæder mig til der forhåbentlig kommer flere fremskridt på søvnfronten her :rolleyes Vi har både haft sygdom, tandfrembrud og tigerbesøg og selvfølgelig masser af nye ting til jul nytår, så forhåbentlig vil vi få lidt mere ro på og dermed bedre søvn den kommende tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Amilia er de sidste 3 aftener vågnet igen efter hun er blevet lagt i seng og når jeg så putter hun igen sætter hun sig konsekvent op lige inden hun falder i søvn. Det har taget 2-3 timer at få hende til at sove igen selvom hun er mega træt. Det er virkelig irriterende og en fase jeg håber snart er slut.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føj, den 8. Tiger er da den værste til dato! :prik

I går tog jeg beslutningen om at nu måtte hun lære at falde i søvn i sin seng, uden hun skulle ammes/vugges... Sad ved siden af sengen fra start til slut og hun var stiktosset, frustreret og GAL stort set hele vejen. - men 1 time og 20min senere, sov hun endelig!

Vi fortsætter i aften, håber det går bare lidt hurtigere, end i går!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg tror også, vi snart skal i gang med at prøve at lære S at falde i søvn selv i sin seng. Tror det bliver i vinterferien, så vi har mulighed for at sove lur selv :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg tror også, vi snart skal i gang med at prøve at lære S at falde i søvn selv i sin seng. Tror det bliver i vinterferien, så vi har mulighed for at sove lur selv :rolleyes

Jeg gør det også kun nu, fordi jeg endnu ikke har et job at passe.

Sidder pt. Derinde! Hun er stangtræt men overgiver sig ikke så let.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sidder altid ved siden af Tobias indtil han sover...vi har dog rykket hans seng i vores soveværelse pga hans mange opvågninger. Men det har helt klart hjulpet og nu har han færre opvågninger end hidtil og som regel er han os hurtigere til at sove videre igen...glæder mig til han en dag sover igennem igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det hos jer andre ?

Herhjemme sker der en masse Sys jeg.

Tobias sover på eget værelse. Nogle nætter kommer han dog ind i vores seng...men heldigvis ikke hver nat. Putning tager mellem 15 min og 2 timer...aner simpelthen ikke hvad det skyldes. Opvågninger om natten er alt fra 0 til mange gange...har dog en fornemmelse af at han er påvirket af hvor træt han er og om der er for mange indtryk at bearbejde....kan dog bar ikk lure hvad vi kan gøre andet end at lade tiden arbejde for os forhåbentlig...

Har en ide om hans skinne påvirker ham når han sover men har heldigvis oplevet at han kan sove igennem med den på selvom det ikke sker ret tit...

Motorisk kan han endnu ikke gå..men der sker store fremskridt ! Han rejser sig og går ved ting og møbler og kan gå med os i hænderne osv...

Pt er hans favorit legetøj hans lille motorcykel som han kører på både inde og ude...så Sys han er noget af en fighter med hans udfordringer og glæder mig virkelig til den næste tid hvor jeg tror der kommer til at ske en hel masse igen :-)

Sprogligt har han stået ret stille siden jul og nytår nok fordi han har haft travlt motorisk og er blevet storebror ;-) men nu er der kommet flere ord og langt større forståelse i forskellige situationer. Så skønt at opleve :-)

Alt i alt tager ting tid, men Sys virkelig han rykker og trives og alle vi møder på vores vej roser ham så det er skønt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER