NatC

uren hud...

9 indlæg i dette emne

Ja jeg er så blevet den heldige vinder af et teenage-ansigt efter jeg er blevet gravid. :(

Jeg er 8+3 idag og har kæmpet med det i et par uger nu.

jeg ved godt at det er hormonelt og det er som det er, men hvis der er nogle der har gode tricks, så er jeg meget modtagelig.

Renser huden hver aften og giver en skrub 1 x ugen og drikker rigeligt væske :/

Help!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åår det er bare SÅ TRÆLS men Altså jeg led også RIGTIG MEGET af uren hud i starten af min graviditet, jeg havde aldrig haft en bums eller noget før så jeg prøvede alt men intet hjalp, efter mange forsøg i lang tid med alt muligt har jeg endelig fundet det der virker for mig (selvom det nok ikke er ret sundt MEN det hjælper) når jeg er i bad skrupper (køre den i cirkler) jeg nu hver gang mit hovede og min brystkasse (det er der jeg har fået uren hud) lige så stille med den groveste side af de helt billige farvede grydesvampe, det er på ingen måde rart MEN det har taget alt mit og når jeg så kommer ud af badet smører jeg mig med en fed creme i hovede og på brystkasse og som sagt ALT mit er væk :) held og lykke..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har døjet med en anelse uren hud siden starten af teenage årene. Men da jeg blev gravid, eksploderede det!! Ikke det fedeste selvtillidsboost oveni alt andet hormonelt de første måneder ;) jeg er ellers modstander af solarie, men jeg har fundet ud af at 10-15 min. 1-2 gange i ugen kan holde de helt store bumser væk.. Og også give lidt kulør oveni de trælse ar det giver med uren hud. Min jordemoder er af den holdning, at det er mig der tager skade ift solarie/solstråler. Og jeg vil få hedeslag langt før barnet mærker til varmen.

Derudover forsøger jeg ikke at falde i søvn med Make up alt for tit(noget jeg ellers er utrolig god til, Hehe), og renser mit ansigt med en ansigtsskrub hver gang jeg er i bad. Jeg er nu 20 uger henne, hvilket jo også er ved at være et godt stykke over de 3 første hårde mnd - måske det også har noget at sige.

Generelt har jeg sat mit Make up forbrug ned, så min lille pige ikke får alt for mange parabener, tilsætningssstoffer osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også kæmpet med uren hud

Altså... Det det handler om er fugt af den rette slags og grundig afrensning. Din creme skal være til uren og fedtet hud, dvs. Den skal være oliefri og fugtgivende, og på ingen måde fed i det, nærmere gele eller tynd pjask. Men men! Højst sandsynligt er du mere tør på kinderne fx, så de må gerne få din normale creme.

En ansigtsskrub efterfulgt af en ansigtsmaske til fedtet og uren hud 1-2 gange om ugene r rigtigt godt. Grydesvampen synes jeg lyder helt grotesk ;-)

Sidst men ikke mindst er dit valg af foundation og pudder af stor betydning for huden. Generelt er foundation en dum ide til fedtet og uren hud. Det gør ondt værre. Der findes pudder på markedet der egner sig bedre og ikke lukker for porerne. Fx mineral pudder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Grydesvamp og fed creme ER DET ENESTE der har hjulpet mig og jeg har intet uren mere.. Så nej det er ikke grotesk med en grydesvamp over hovedet det handler om at finde en måde der hjælper en bedst, og alle de dyre ansigtmasker, dyre cremer og div. Rense midler o.s.v jeg har købt har INTET hjulpet på mig KUN sidste løsning som var grydesvampen men husk creme bagefter.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og jeg bruger stadig den måde(er i uge 30+3) og min hud er rigtig fin :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tror jeg skal en tur i matas og høre om de kan hjælpe mig med at finde en god pudder i stedet for foundation og en god creme.

Tak for gode råd ! :)

Det er nemlig rigtig ufedt at gå rundt med bumsefjæs når man i forvejen føler sig oppustet og småtyk (på den ikke-gravide måde )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt jeg ikke er den eneste!

 

Jeg døjer ellers aldrig med uren hud, men jeg er blevet knas tør og får røde mini bumser. Forleden fik jeg min første bums på kinden :O

 

Jeg har ikke selv fundet noget der kan afhjælpe det endnu.. Men håber jeg finder noget der kan hjælpe det bare en lille smule :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER