louisef

Varm baby

16 indlæg i dette emne

Andrea er et meget varmt barn. Her i løbet af vinteren har hun kun sovet i natdragt uden body under, men hun bliver altså for varm nu. Vi har det relativt varmt herhjemme, også i soveværelset, og det er et svært at sænke temperaturen i soveværelset, da vores lejlighed er ret lille :( så bliver der også piv-koldt i stuen, og vil jo gerne have A kan lege på gulvet uden at blive for kold. Jeg er ikke meget for at lade hende sove kun i body, da hun nogle gange smider dynen, og så bliver hun jo kold. Generelt er hun meget varm centralt (nærmest svedende), men får kolde ekstremitetet (fødder, hænder).

Nogle gode råd?

PS vores lejlighed har kun vinduer mod vest, så i reglen er den rimelig kold om morgen og hele formiddagen, og så ret varm hen af eftermiddagen, når solen står på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

tynd sovepose fra enten IKEA eller HogM og så her i vinter evt en dyne over

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tynd sovepose fra enten IKEA eller HogM og så her i vinter evt en dyne over

"Problemet" er at hun kun kan sove hvis nussekluden ligger til den ene kind og en dynesnip til den anden, Ritt rækker hun dynen helt op over hovedet :lol skøre unge :D så jeg tror hun ville føle sig hæmmet af en sovepose? Omend hun har det fint i sleebeen i bv (men den har jo så også kant som går op forbi hovedet hun kan dreje næsen ind i).

Jeg overvejer lidt om en silke natdragt ville hjælpe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok vælge en uld -el silkenatdragt. Og så evt tage dynen af hende når hun er faldet i søvn og erstatte om nødvendigt med et uldtæppe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ihvertfald rigtig god erfaring med uld/silke natdragterne fra JOHA. De er tynde men holder varmen fint, og O har aldrig været svedig i dem :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i prøvet at lade hende sove i uld? Det regulerer varmen virkelig godt :) Karla var også ret varm og svedende som baby, og fordi hun svedte så meget når hun sov blev hun også hurtig kold på huden. Men efter hun sov i uld eller uld/bomuld var det sjældent et problem.

Nu sover hun også i uld og selvom hun gerne sparker dynen af er hun stadig lun, når hun vågner. Hvis hun sover i bomuld, om det så er en heldragt, er hun kold i huden, når hun vågner. Så vi holder på uld :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig. Silke Elia er også er varmt barn, så her er vi glade for uld og uld/silke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig. Silke Elia er også er varmt barn, så her er vi glade for uld og uld/silke

Ditto :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Angående sovepose så ville jeg også tro at det hæmmede J for meget, og han er ikke bange for at sige fra når der er noget han ikke bryder sig om, men han sover med dem hver nat uden brok. Kunne åbenbart både rejse sig og kravle rundt i den i nat ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for svar allesammen! Jeg tror jeg forsøger at overtale manden til indkøb af lidt uld/silke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for svar allesammen! Jeg tror jeg forsøger at overtale manden til indkøb af lidt uld/silke :)

Vega er SÅ varm, og det gjorde en kæmpe forskel, da vi købte uld/silke.. Selv min mand blev glad for købet første nat, hun havde det på :)

Vi har købt to bodyer uden ærmer+bodyforlænger (som ikke er i brug endnu), og de er købt i str 62 i efteråret, og nu passer hun str 74 i tøj, men kan godt passe de bodyer endnu - også uden forlænger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vega er SÅ varm, og det gjorde en kæmpe forskel, da vi købte uld/silke.. Selv min mand blev glad for købet første nat, hun havde det på :)

Vi har købt to bodyer uden ærmer+bodyforlænger (som ikke er i brug endnu), og de er købt i str 62 i efteråret, og nu passer hun str 74 i tøj, men kan godt passe de bodyer endnu - også uden forlænger :)

Sover Vega i body? Har hun så noget udover eller? Overvejede nemlig at købe natdragte i det? Da Andrea normalt sover i kun natdragt (bomuld).

Hvilket mærke bruger i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sover Vega i body? Har hun så noget udover eller? Overvejede nemlig at købe natdragte i det? Da Andrea normalt sover i kun natdragt (bomuld).

Hvilket mærke bruger i?

Vega har altid en uld/silke body på. Både dag og nat. Om natten sover Vega kun i en body (udover uld/silke body). Hun ligger i slyngevuggen, så hun kan ikke sparke dynen af, allerhøjst lidt ned til lårene.

Vi har fra iobio :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vega har altid en uld/silke body på. Både dag og nat. Om natten sover Vega kun i en body (udover uld/silke body). Hun ligger i slyngevuggen, så hun kan ikke sparke dynen af, allerhøjst lidt ned til lårene.

Vi har fra iobio :)

Jeg tror umiddelbart Andrea bliver for varm i uld/silke body + alm body, men jeg ved ikke helt om jeg så bør gå efter uld/silke heldragt eller uld/silke body læ + leggins? Hvad tror i holder længst størrelsemæssigt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror umiddelbart Andrea bliver for varm i uld/silke body + alm body, men jeg ved ikke helt om jeg så bør gå efter uld/silke heldragt eller uld/silke body læ + leggins? Hvad tror i holder længst størrelsemæssigt?

Jeg ved det lyder vildt, men her hjalp det med uld/silke. Inden var hun våd/svedig, efter er hun kun lun., altså ser det som undertøj. :)

Vi har kun dem uden ærmer = lang brugbarhed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været virkelig glade for uld/silke natdragterne fra Joha. De er super tynde men varmer stadig fint, og der er heller ingen fugt når hun har dem på :) Vi har også IoBio bodyer, men jeg syntes faktisk at hun bliver for varm når hun sover i dem. De er dog super lækre og af god kvalitet, og kan bruges i mange størrelser. Det samme kan Joha uld/silke natdragter og bodyer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER