Hvorforikke

Hjælp mig lige lidt :-)

6 indlæg i dette emne

Sagen kort :-)

Min mand har en knægt som bor ved hans mor.

Han skal konfirmeres til maj.

Moren meldte ud i efteråret at vi bestemt ikke var velkommen til HENDES fest.

Det betyder så at vi holder en selv.

Samvær er noget rod, den weekend hvor han skal konfirmeres er faktisk samvær her i huset men det har min mand sagt god for at det blev droppet, de 2 datoer vi har forslået på denne side af sommerferien har hun andre planer...

Så der er ikke en fast dato for hans fest her.

Idag kommer der så brev fra statsforvaltningen, hun vil have min mand betaler konfirmations bidrag ??

Jeg er så vred

Han må ikke se knægten blive konfirmeret, han må ikke deltage i festen men han skal betale...

Fortæl mig lige det ikke bare bliver sådan fordi hun vil ha det sådan...

Mvh mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved intet om reglerne, men er enig i at det er mega unfair og dårlig stil af hende! :klap

Især fordi jeg virkelig føler med knægten. Det er en stor dag og det er synd, at hun ikke vil lade ham have sin far med på den :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender desværre heller ikke reglerne, men tænker også at det virker fuldkommen hul i hoved at skulle betale for noget I ikke må deltage I. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke forstand på det som sådan, men som jeg læser det her, så kan hun ikke få konfirmationsbidrag, da I også holder fest. 

 

Hvis I har fælles forældremyndighed, kan I som forældre selv vælge, hvordan I vil opfylde forsørgelsespligten, når jeres barn skal konfirmeres.

Det betyder, at Statsforvaltningen ikke fastsætter konfirmations- eller beklædningsbidrag, hvis den anden forælder (samværsforælderen) opfylder sin forsørgelsespligt ved for eksempel at holde en fest for barnet i anledning af konfirmationen eller tager barnet med på en ferierejse i anledning af konfirmationen. Det er dog ikke nok at give barnet en stor konfirmationsgave.

 

http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=7351

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu læste jeg lige lidt videre på SF's hjemmeside, og jeg tror, jeg med ret stor sikkerhed kan sige, at I ikke skal betale. De har et eksempel, som så vidt jeg kan se, beskriver jeres situation:

 

Eksempel 1
Carina bor ved sin far. Forældrene har fælles forældremyndighed. Carinas mor og far taler ikke så godt sammen. På konfirmationsdagen holder Carinas far en fest. Carinas mor og morens familie er ikke med til festen. Carinas mor har derfor besluttet, at hun ugen efter konfirmationen også vil holde en fest for Carina, hvor morens familie er inviteret. Carinas mor bliver ikke pålagt at betale konfirmationsbidrag, da hun selv holder en fest for Carina i anledning af konfirmationen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mistels oplysninger er, så vidt jeg ved, korrekte. Men trist problematik:-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER