My love

Have ideer.

10 indlæg i dette emne

Jeg synes jeg savner lidt en tråd hvor man kan hente inspiration omkring haven og hvilke ting/ideer man skal lave i den.

Da vi købte huset fik vi indhegnet et område til dagpleje, vi fik lagt bark i stort set alle bede, da ingen af os er have mennesker.

I vores ferie om nogle uger skald er males en masse.

Lige nu er vi i gang med et bed som er så træls. Vi bruger det ikke og det ser så grimt ud. Så vi er ved at fjerne alt der. Vi lader det dog være i samme højde men stiller så højbede der. Dog skal der først sås græs.

Jeg har ledt og ledt ang. Højbede. Vi laver dem af Palle rammer. Men har læst nogen steder man skal fore dem med plastik. Mens andre siger det ikke er nødvendigt. Hvad er jeres erfaring??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

God idé med sådan en tråd.. vi skal også gerne have en masse gode idéer og inspiration til haven, så håber der kommer en masse gode indspark :)

Vi har selv tænkt at skulle have højbede rundt om vores terrasse, men er også i tvivl om hvordan man bedst gør det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt afhængig af, hvad I tænker der skal være i de højbede, tænker jeg, det måske kunne give mening at lave dem, så de passer til kapilærkasser, som man ellers har i drivhuse... :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt afhængig af, hvad I tænker der skal være i de højbede, tænker jeg, det måske kunne give mening at lave dem, så de passer til kapilærkasser, som man ellers har i drivhuse... :-)

Vi skal bruge Palle rammer. Men synes ikke kan jeg finde kapilær kasser til den str.

Jeg fandt et sted på nettet som viste hvordan man gjorde med det plastik og det så nemt ud. Men som nogen skrev vil der jo danne sig fugt mellem plastik og træ. Men har også læst at maler man rammerne skal der plastik på for at malingen ikke trænger i jorden.

Troede det ville være lige til at gå til ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også lavet af pallerammer og så bare forret med fiberdug, også fordi jeg har hørt at plastik bare danner mere fugt, men vi lavede dem sidste år så kan ikke sige noget om holdbarheden på lang sigt. Men det fungerer ellers super godt. Du skal tænke over jo højere bede des mere skal du vande da de har lettere ved at tørre ud. Men synes nu ikke at jeg vandede vildt meget på trods af den varme sommer sidste år. Vi har 3 rammer i højden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også lavet af pallerammer og så bare forret med fiberdug, også fordi jeg har hørt at plastik bare danner mere fugt, men vi lavede dem sidste år så kan ikke sige noget om holdbarheden på lang sigt. Men det fungerer ellers super godt. Du skal tænke over jo højere bede des mere skal du vande da de har lettere ved at tørre ud. Men synes nu ikke at jeg vandede vildt meget på trods af den varme sommer sidste år. Vi har 3 rammer i højden :)

Planen var også tre rammer men den er ændret til to da de kommer til at stå på et bed som er højt i forvejen.

Hvor køber man fiberdug henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Planen var også tre rammer men den er ændret til to da de kommer til at stå på et bed som er højt i forvejen.

Hvor køber man fiberdug henne?

Det kan købes i havecentre, bauhaus og bilka, så det fåes mange steder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan købes i havecentre, bauhaus og bilka, så det fåes mange steder :)

Tusinde tak :)

Vi er helt nye i det her med haven og har meget lidt forstand på det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi lavede vores sidste forår af imprægnede træ og forede dem med fiberdug og så hentede vi jord på genbrugspladsen, som vi blandende spaghnum i

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi lavede vores sidste forår af imprægnede træ og forede dem med fiberdug og så hentede vi jord på genbrugspladsen, som vi blandende spaghnum i

Det må vi også prøve :) tusinde tak for hjælpen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER