TiaK

Billeder af sushi

15 indlæg i dette emne

Sushi!

Lavede jo sushi den anden dag, og blevet opfordret til at ligge lidt billeder herind :) Billederne er dog ikke fra i forgårs, men fra en dag jeg havde en vegetar-veninde på besøg - derfor er der kun grønsags-sushi. Men det smager nu også ganske udemærket!

CIMG2631.JPG

CIMG2633.JPG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

uhm det ser fantastisk ud....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser da helt vildt lækkert ud, bliver helt sulten :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Mums det ser lækkert ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvor er I søde!

Det smagte nu også rigtig godt!! :D Er faktisk gået hel amok med selv at lave sushi, tror jeg den sidste måned har lavet det en 5 gange!!

Hilsen TiaK - der påstår hun ikke har fået nogle cravings under sin graviditet!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MUMS - elsker sushi :mam

Er det egentlig svært at lave ???

Og hvad skal man bruge af redskaber/ingredienser ?.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MUMS - elsker sushi :mam

Er det egentlig svært at lave ???

Og hvad skal man bruge af redskaber/ingredienser ?.

Jeg synes faktisk det er ret nemt :) så bare kast dig ud i det (alt hvad jeg har lært, er selvlært).

Jeg startede med at købe sådan et sushi-kit, som du kan købe i alle supermarkeder. Det eneste redskab du skal bruge, er en bambusmåtte.

Derudover er det vigtigt at have riseddike til at gøre risene klistrede (samt giver god smag), en god soya + wasabi-pasta og syltet ingefær.

Og hele hemligheden er at koge risene rigtigt, så følg opskriften nøje - er risene ikke gode er resten ligemeget. Af fyld er det kun fantasien, der sætter grænser - prøv dig frem, søg lidt inspiration på nettet.

De nigiri som jeg har taget billede af har jeg formet i hånden/ved hjælp af to paletter+bordpladen. (de firkantede, som helt striks faktisk ikke hedder nigiri, da de burde være formet i en træ-form, men den har jeg ikke)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh det er bare for ondt at lægge sådan nogle billeder op, når man sidder her bag skærmen og hungre efter sushi :prik Det ser jo fantastisk lækkert ud!

Min mand vil ikke have sushi, så derfor er jeg overladt til mig selv med hensyn til det og overvejer stærkt at prøve, at lave det selv, så han kan se, at det ikke er farligt! Han er nærmest hysterisk over, at jeg gerne vil spise det, fordi han har læst at det er skadeligt for gravide... Derfor har jeg under min graviditet holdt mig til urumaki california, hvilket nu også er min favorit, for det er trods alt kun crabstick, der er i...

Ejjjjj nu har jeg bare endnu mere lyst til sushi! :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MUMS - elsker sushi :mam

Er det egentlig svært at lave ???

Og hvad skal man bruge af redskaber/ingredienser ?.

Jeg synes faktisk det er ret nemt :) så bare kast dig ud i det (alt hvad jeg har lært, er selvlært).

Jeg startede med at købe sådan et sushi-kit, som du kan købe i alle supermarkeder. Det eneste redskab du skal bruge, er en bambusmåtte.

Derudover er det vigtigt at have riseddike til at gøre risene klistrede (samt giver god smag), en god soya + wasabi-pasta og syltet ingefær.

Og hele hemligheden er at koge risene rigtigt, så følg opskriften nøje - er risene ikke gode er resten ligemeget. Af fyld er det kun fantasien, der sætter grænser - prøv dig frem, søg lidt inspiration på nettet.

De nigiri som jeg har taget billede af har jeg formet i hånden/ved hjælp af to paletter+bordpladen. (de firkantede, som helt striks faktisk ikke hedder nigiri, da de burde være formet i en træ-form, men den har jeg ikke)

Hmm, det lyder jo ikke så indviklet. Er det så nemt så det kan blive et projekt med ungerne ???

Frida vil jo nok bare soppe rundt i det, men jeg tænkte at Nanna måske kunne være ordentligt med ?. Hun er 4½ og elsker sushi :mam

Og beklager jeg ændrer din tråd til spørgehjørnet :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh det er bare for ondt at lægge sådan nogle billeder op, når man sidder her bag skærmen og hungre efter sushi :prik Det ser jo fantastisk lækkert ud!

Min mand vil ikke have sushi, så derfor er jeg overladt til mig selv med hensyn til det og overvejer stærkt at prøve, at lave det selv, så han kan se, at det ikke er farligt! Han er nærmest hysterisk over, at jeg gerne vil spise det, fordi han har læst at det er skadeligt for gravide... Derfor har jeg under min graviditet holdt mig til urumaki california, hvilket nu også er min favorit, for det er trods alt kun crabstick, der er i...

Ejjjjj nu har jeg bare endnu mere lyst til sushi! :help

Tak for rosen - elsker at lave det selv - og det koster ikke det halve!!

Hvorfor vil din mand ikke have sushi? Hvis det er den rå fisk, der ikke tiltaler ham, så kan du jo prøve selv at lave noget enten med røget laks eller hellefisk? Eller måske bare vegetar-udgaven?

Mht gravide og sushi, så prøv lige at læse denne tråd. Om restuaranterne ikke overholder hvad de skal, tør jeg ikke udtale mig om, men hjemmelavet sushi går man aldrig i vejen for!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, det lyder jo ikke så indviklet. Er det så nemt så det kan blive et projekt med ungerne ???

Frida vil jo nok bare soppe rundt i det, men jeg tænkte at Nanna måske kunne være ordentligt med ?. Hun er 4½ og elsker sushi :mam

Og beklager jeg ændrer din tråd til spørgehjørnet :P

Det er skam hel ok du spørger! Kan det få til at få flere til selv at lave sushi - så står jeg gerne til rådighed!! :D

Bum bum mht børn - det er jo noget værre klistret stads, som voksen kan man nemt få ris over det hele! Tør ikke tænke på oprydningen, hvis en knap 5-årig har hjulpet til! (et rigtig godt trick er at have våde hænder, når man rører ved risene - et must vil jeg faktisk sige. Det samme med kniven, når du skal skære det - den skal være våd og ren for hvert snit!)

Men hun kan jo hjælpe med at foreberede fyldet og bestemme hvilke kombinationer I skal lave. Dog tror jeg det bliver for svært for hende at lave selve rullerne, det skal være ret stramme for ikke at falde fra hinanden når de bliver skåret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke lide sushi, men det ser nu bare SÅ lækkert ud, så ville ønske jeg kan lide det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for rosen - elsker at lave det selv - og det koster ikke det halve!!

Hvorfor vil din mand ikke have sushi? Hvis det er den rå fisk, der ikke tiltaler ham, så kan du jo prøve selv at lave noget enten med røget laks eller hellefisk? Eller måske bare vegetar-udgaven?

Mht gravide og sushi, så prøv lige at læse denne tråd. Om restuaranterne ikke overholder hvad de skal, tør jeg ikke udtale mig om, men hjemmelavet sushi går man aldrig i vejen for!

Puhh jeg ved faktisk ikke lige hvorfor han ikke vil have det... Han bare bare slet ikke lyst til at smage det heller, så vil ikke tvinge ham... Han kan ellers generelt godt lide fisk og skaldyr, men tænker lidt det er en blanding af den der "rå fisk myte" og så wasabi, der skræmmer ham lidt... men pyt så får jeg jo det hele for mig selv ;)

Uhh tror det er lige noget for mig at stå og lave selv så... i hvert fald en udfordring jeg overvejer kraftigt at tage op, så jeg ikke skal bruge 80 kr. på 8 stykker, som bare er ædt på nul komma fem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER