Camillat

Hvor meget sommertoej til to-aarig? Pottevenligt?

17 indlæg i dette emne

Ja, jeg har brug for lidt sparring med hensyn til toej igen nu  :P

 

Vi skal ikke have flere saet toej pga VS/DP, men jeg kunne godt taenke mig at vide, hvor meget der saadan gaar paa en to-aarig en sommer. Indtil nu har jeg vist kun 2 t-shirts, en sommerdragt og en overgangsjakke.... 

 

Jeg regner med str 2 aar/92, for Noah passer 86 og lidt 92 nu. Er det ikke passende?

PS. Hvornaar begynder man saa paa str 98? :blink

 

Regner ikke med at bruge mange penge paa underdele, som vel gaar i stykker hurtigere end overdele? 

 

Og skal nom have et par UV-saet til stranden. 

 

Saa det helt store: skal det vaere pottetraeningsvenligt fra snart? Og hvad er det? underbukser og undertroeje? Ja, rundstyk, men det er jo min foerste ;) 

 

Andet vaesentligt? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er så småt begyndt at tænke i todelt undertøj til Luna ;) hun er MEGET bevidst om hvad der foregår i den ble, og siger faktisk også selv til når hun har "adder" i bleen 8 ud af 10 gange ;)

Ikke fordi jeg satser og tror på at hun vil være renlig snart, men synes det er praktisk hvis vi skal ha gang i lidt potte/wc træning til sommer.

ellers er jeg ved at være godt med i str 92 og bruger allerede noget nu. :) mangler dog lidt sommerkjoler og shorts +toppe/t-shorts. Og en sommerjakke.

tror vi har 6-8 par bukser af forskellig art.

bodyer med både lange og korte ærmer har hun en del af... Dem bruger hun allerede nu! - har ingen anelse om hvor mange.

bluser har hun nok 10-12 stykker af.

t-shorts har hun vel 6 af tror jeg.

og så har hun vel 2 par shorts og 4-5 sommerkjoler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så småt begyndt at tænke i todelt undertøj til Luna ;) hun er MEGET bevidst om hvad der foregår i den ble, og siger faktisk også selv til når hun har "adder" i bleen 8 ud af 10 gange ;)

Ikke fordi jeg satser og tror på at hun vil være renlig snart, men synes det er praktisk hvis vi skal ha gang i lidt potte/wc træning til sommer.

ellers er jeg ved at være godt med i str 92 og bruger allerede noget nu. :) mangler dog lidt sommerkjoler og shorts +toppe/t-shorts. Og en sommerjakke.

tror vi har 6-8 par bukser af forskellig art.

bodyer med både lange og korte ærmer har hun en del af... Dem bruger hun allerede nu! - har ingen anelse om hvor mange.

bluser har hun nok 10-12 stykker af.

t-shorts har hun vel 6 af tror jeg.

og så har hun vel 2 par shorts og 4-5 sommerkjoler.

 

Noah er begyndt at saette sig paa potten, dels naar jeg "tisser", saa "tisser" Noah ogsaa :D Men ogsaa naar han faar bleen af om aftenen - saa styrter han straks ud og hiver sin potte frem, saa den staar i samme retning som toilettet og saetter sig. Han vil saa gerne have et stykke toiletpapir og tisser ikke, men det er da et eller andet tegn paa, at der foregaar noget i det lille hovede. Han gaar ogsaa for sig selv, naar han poeller, og siger "no", hvis vi giver udtryk for at vi har opdaget det, for bryder sig ikke om at vi forstyrrer ham imens :rolleyes Saa vi har snakket om, hvordan filan vi griber det an og skal vist ogsaa have den op i pottetraaden.

 

Men det er nok noget med at koebe mere todelt, i hvert fald, taenker jeg... og lidt bodyer, hvis nu han f.eks. stadig har ble paa i pasning. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes at når de kommer i den alder så vokser de jo langsommere end hidtil. Jeg ville gætte på at han passer str 92 til forår/sommer og så str. 98 til sene efterår/vinter/forår. Fra ca 3 års alderen synes jeg at de vokser ca en str om året - sådan har mine to drenge i hvert fald vokset :-)

Jeg vil helt sikkert også gå over i todelt nu. Og vi har da brugt ble selv med boksershorts og undertrøjer. Det går fint.

Hvor meget tøj man skal bruge afhænger jo lidt af hvor tit man vasker :-) Men jeg vil da sige st vi gennemsnitlig har ca 6 shorts, 8 t-shirts's, 4 tynde langærmede sommertrøjer, 2-3 tynde langbukser, og så evt de soldragter du selv nævner. Af shorts har jeg foretrukket capribukser i den alder - altså i længde til knæene da de jo stadig falder en del og det kan beskytte knæene lidt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes at når de kommer i den alder så vokser de jo langsommere end hidtil. Jeg ville gætte på at han passer str 92 til forår/sommer og så str. 98 til sene efterår/vinter/forår. Fra ca 3 års alderen synes jeg at de vokser ca en str om året - sådan har mine to drenge i hvert fald vokset :-)

Jeg vil helt sikkert også gå over i todelt nu. Og vi har da brugt ble selv med boksershorts og undertrøjer. Det går fint.

Hvor meget tøj man skal bruge afhænger jo lidt af hvor tit man vasker :-) Men jeg vil da sige st vi gennemsnitlig har ca 6 shorts, 8 t-shirts's, 4 tynde langærmede sommertrøjer, 2-3 tynde langbukser, og så evt de soldragter du selv nævner. Af shorts har jeg foretrukket capribukser i den alder - altså i længde til knæene da de jo stadig falder en del og det kan beskytte knæene lidt :-)

 

Tak for dit svar  :loveshower

Det bliver i hvert fald ene 92 i sommertoej, medmindre det er kaempestort... Og saa taenker jeg 6 par shorts og her erfarede jeg sidste aar noget lignende det, du siger, med at de daekker knae, saa tak for den reminder! 8-10 t-shirts og et par uden aermer(bor jo i sydens hede). Et minimum af bodyer, men alligevel lidt. Og nogle tynde, tynde langaermede og ligeledes et par tynde cardigans/haettetroejer. Jeg har en "summersuit" og taenker at en til maa vaere rar at have.

 

Saa fandt jeg hans UV-dragt fra sidste aar, som jeg aabenbart koebte i 86/92. Den maa jeg proeve paa ham en dag. Taenker at et to-delt UV-saet herudover er godt at have til saadan en stranddag. 

 

Det er lige praecis det med todelt undertoej, jeg taenker en del over... Han sidder jo gerne paa potten, men der sker ikke noget. Han er MEGET bevidst om, at der er poelle i bleen og gaar lidt for sig selv for at faa det klaret. Nu her til aften foer bad tissede Noah paa gulvet ved siden af badekarret. Pyt med det. Han stak saa af ind i stuen i det der hjoerne, han gerne kan finde paa at stille sig i og jeg naaede lige at se en poelle paa vej, :P  saa M tog ham stille og roligt og satte ham paa potten. Ikke om han vil poelle faerdigt der, men gerne hvis jeg holder ham over vasken eller vores bidet. Jeg taenker, at det er spoergsmaal om tid (og megen taalmodighed og anerkendelse), foer han maaske er der, hvor en body saa er rigtig meget i vejen... Hvor meget skal man saa have af det? Og netop - underbukser eller boksershorts? Eller er det nok bare med stofnumsen? Naa, maa maaske omkring nogle stofmaasemoedre, der kan svare paa sidstnaevnte ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kører allerede nu med to delt undertøj.. og synes det er rart.. dog har vi haft nogle uldbodyer her i vinter og har da også haft en enkelt eller to alm bodyer hvis der har været noget på som jeg synes om.. men har netop vasket alt hans nye tøj som er i ren 92 så han kan få det i brug nu... men har ikke købt shorts endnu... venter på at der kommer noget frem jeg synes om...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kører allerede nu med to delt undertøj.. og synes det er rart.. dog har vi haft nogle uldbodyer her i vinter og har da også haft en enkelt eller to alm bodyer hvis der har været noget på som jeg synes om.. men har netop vasket alt hans nye tøj som er i ren 92 så han kan få det i brug nu... men har ikke købt shorts endnu... venter på at der kommer noget frem jeg synes om...

 

Ok :) Hvad for noget to-delt har du koebt, om jeg maa spoerge? 

 

Jeg maa en tur i storcenter en af dagene... Ikke at det er paatraengende med sommertoej, men saa er der da lidt at vaelge imellem af det, man gider keobe hernede ;) Og saa en tur til DK i maj, der maa jeg lige gemme lidt af budgettet til noget af det laekre danske!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh vi har nogle forskellige mærker.. både det billige fra bilka, noget fra friends(Kvickly) , joha og noget Disney som mormor har købt i Tyskland... det der sidder bedst er friends og joha.. det fra bilka er meget vid i det i livet på boxershortsene.. hvor det fra friends og joha sidder pænt til og har en god længde på både undertrøjer og boxerne, og især på boxerne er det rart der er lidt længde i benene når de stadig bruger ble..

Skal måske lige nævne at jeg har en meget lang og slank dreng, så derfor sidder friends og joha bedst på ham..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh vi har nogle forskellige mærker.. både det billige fra bilka, noget fra friends(Kvickly) , joha og noget Disney som mormor har købt i Tyskland... det der sidder bedst er friends og joha.. det fra bilka er meget vid i det i livet på boxershortsene.. hvor det fra friends og joha sidder pænt til og har en god længde på både undertrøjer og boxerne, og især på boxerne er det rart der er lidt længde i benene når de stadig bruger ble..

Skal måske lige nævne at jeg har en meget lang og slank dreng, så derfor sidder friends og joha bedst på ham..

 

Jamen, perfekt, noah er jo ogsaa en slank lille en! Saadan en, hvor Molo basisbukser ville falde ned, hvis ikke det var for stofmaasen ;) 

 

Men Joha og Friends, det noterer jeg - har ogsaa kigget paa, om NameIt var noget for Noahs kropsbygning. Deres bodyer er i hvert fald gode til ham. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil helt klart vente med todelt til tidligst hen på efteråret.

 

Jeg bryder mig ikke om når bleen hænger, og bodyen holder jo bleen på plads.

 

Men når jeg skal igang med todelt undertøj, vil jeg vælge JOHA og Petit Beateu, da jeg synes de er lækrest og har et rigtig fint udvalg.

 

 

Mht. til forår/sommer så så køber jeg også 86/92 - overtøj i str. 92, da hun skal passe det til og med efteråret.

 

Str. 98 køber jeg først til næste forår - altså om et år.

 

 

Anna´s garderobe (til forår/sommer/efterår) kommer til at se ca. sådan her ud.

 

Overtøj

- 1 vandtæt forårsjakke

- 1 sæt termotøj

- 1 Softshell jakke

- 1 Overtræksregnbuks

- 1 ekstra sæt alm. regntøj (Har fra sidste år)

- 1 par gummirøjser

- 1 par lukkede forårssko

- 1 par sandaler

 

Undertøj

- 4 tynde langærmede bodyer

- 4 tynde kortærmede/strop bodyer

 

Tøj

- En masse strømper og strømpebukser

- 3-4 T-shirts og tunikaer

- 3-4 langærmede bluser

- 3-4 par tynde leggins/bukser

- 3-4 kjoler

- 2 cardigans - en tyk og en tyndere

- 2 badedragte/UV dragte

- 2 store solhatte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 

Hvor meget skal man saa have af det? Og netop - underbukser eller boksershorts? Eller er det nok bare med stofnumsen? Naa, maa maaske omkring nogle stofmaasemoedre, der kan svare paa sidstnaevnte ;)

Jeg vil sige at du skal have lige så mange sæt som du har bodyer.

Om det er underbukser el boksershorts er jo smag og behag. Her har de fået det samme som far, nemlig boksershorts.

Jeg foretrækker stadig at have underbukser udover bleen for at den bliver holdt bedre fast ellers hænger den gerne lidt som pandamoren siger :-) Derfor har jeg også altid valgt boksershorts (el underbukser) som ikke var for løse. Når han nu bruger stofbleer så skal du nok regne med at have underbukser i 1-2 str større end ellers, jeg ville ikke være overrasket hvis du skal helt op i str 104. Og netop derfor bruger man også netop underbukserne ret længe for selvom de måske pludselig er ved at være for lille over bleen så passer de den dag han smider bleen - sådan en numse er jo ret lille lige pludselig uden en ble på :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil helt klart vente med todelt til tidligst hen på efteråret.

 

Jeg bryder mig ikke om når bleen hænger, og bodyen holder jo bleen på plads.

 

Men når jeg skal igang med todelt undertøj, vil jeg vælge JOHA og Petit Beateu, da jeg synes de er lækrest og har et rigtig fint udvalg.

 

 

Mht. til forår/sommer så så køber jeg også 86/92 - overtøj i str. 92, da hun skal passe det til og med efteråret.

 

Str. 98 køber jeg først til næste forår - altså om et år.

 

 

Anna´s garderobe (til forår/sommer/efterår) kommer til at se ca. sådan her ud.

 

Overtøj

- 1 vandtæt forårsjakke

- 1 sæt termotøj

- 1 Softshell jakke

- 1 Overtræksregnbuks

- 1 ekstra sæt alm. regntøj (Har fra sidste år)

- 1 par gummirøjser

- 1 par lukkede forårssko

- 1 par sandaler

 

Undertøj

- 4 tynde langærmede bodyer

- 4 tynde kortærmede/strop bodyer

 

Tøj

- En masse strømper og strømpebukser

- 3-4 T-shirts og tunikaer

- 3-4 langærmede bluser

- 3-4 par tynde leggins/bukser

- 3-4 kjoler

- 2 cardigans - en tyk og en tyndere

- 2 badedragte/UV dragte

- 2 store solhatte

 

Taaaak! Saa fik jeg ogsaa lige listet det op herhjemme  :loveshower

 

Vi har vitterligt ikke ret meget af det paa liste, saa der skal planlaegges lidt. Sommerdragt og UV koeber jeg i DK og det samme med solhatte, medmindre, der er noget at komme efter hernede.

 

Foraarsjakke - tjek

Regntoej - tjek

Gummistoevler - tjek

Sko - tjek

Sandaler

 

6 par shorts

2-3 par lange bukser, tynde

6-8 t-shirts k/ae

2-3 T-shirts l/ae

2-4 aermeloese bodyer/tanktoppe

2-3 sommerdragter

 

2 UV-saet/dragter+badehat

2 seje solhatte

2xStrandhaandklaede med haette(sy selv?)

 

Bodyer eller undertoej? Det er rigtigt at bleen kan haenge og at bodyen holder paa den... maaske jeg bare skal proeve at koebe et saet og se, hvordan det fungerer. Vi kan koebe Petit Bateau lige om hjoernet, saa det kan der jo ikke ske noget ved. Saa kan jeg se, hvordan det fungerer med hensyn til ble/stofble og saa det med at skille paa midten! Det skal i hvert fald blive sommer, foer det er tilladt at skille paa midten og hans far er ikke god til saadan at soerge for at jakke er trukket ned om livet og at buksekanten ikke sidder helt oppe i tylolerstil! 

 

Jeg taenker ogsaa Joha, Petit Bateau og saa vil jeg se, hvad de har hos Benetton. Ellers Popolini, som jeg er ret glad for i bodyer, bloedt og laekkert, og det er GOTS certificeret, hvilket passer mig godt. Det faas ogsaa i en lyseroed/lysegraa strib, som er saa fint, altsaa  :rolleyes

 

Jeg vil sige at du skal have lige så mange sæt som du har bodyer.

Om det er underbukser el boksershorts er jo smag og behag. Her har de fået det samme som far, nemlig boksershorts.

Jeg foretrækker stadig at have underbukser udover bleen for at den bliver holdt bedre fast ellers hænger den gerne lidt som pandamoren siger :-) Derfor har jeg også altid valgt boksershorts (el underbukser) som ikke var for løse. Når han nu bruger stofbleer så skal du nok regne med at have underbukser i 1-2 str større end ellers, jeg ville ikke være overrasket hvis du skal helt op i str 104. Og netop derfor bruger man også netop underbukserne ret længe for selvom de måske pludselig er ved at være for lille over bleen så passer de den dag han smider bleen - sådan en numse er jo ret lille lige pludselig uden en ble på :loveshower

 

Tak for det :) 

 

Han kan nok faa en blanding af underbukser og boksershorts. Isaer hvis det er over sommeren vil boksershorts vaere for meget stof, hvis det hedder ble, saa undertoej, saa shorts. Nej, saa underbusker og jeg synes det er fint til en lille dreng med underbukser :)

 

Saa stor er blemaasen nu heller ikke, hi hi ;) Den er da stoerre, men jeg tror ikke Noah har mere end maks 1 str mere i body end han ellers kunne have haft... hAn render rundt med. Men det maa komme an paa en proeve - som sagt tror jeg faktisk, at jeg koeber et saet, saa kan vi se, om det passer til os nu eller bodyer er bedst. Jeg kan jo godt lide bodyer! Jeg hoerer lige hende en dame, jeg kender, som saelger Popolini - hun saelger jo ogsaa bleer, saa hun maa vide noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, fandt lige noget - citerer lige

 

"Jeg vil dog foreslå at begynde så småt på todelt nattøj, undertøj og bluser/bukser. Det er DYRT hvis ens barn bliver renlig og man KUN har bodyer (Til bluser og undertøj) og natdragter, for det duer bare slet ikke når der ikke er ble mere.... Ville ønske vi havde taget det i opløbet så ikke skulle købe ALT fra den dag hun var renlig... nøjs det var dyrt."

 

Saa det er jo ogsaa vaerd at tage med... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sååå lidt :)

 

Det SKAL bare skrives op! Ellers er det simpelthen lige til at fare vildt i ;) Hehe.

 

Jeg synes faktisk ikke det er helt så slemt, når man tænker på det er tøj til ca. 2/3 af et helt år!

 

Vinteren er jo meget dyrere og en meget kortere periode (medmindre man er virkelig uheldig)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sååå lidt :)

 

Det SKAL bare skrives op! Ellers er det simpelthen lige til at fare vildt i ;) Hehe.

 

Jeg synes faktisk ikke det er helt så slemt, når man tænker på det er tøj til ca. 2/3 af et helt år!

 

Vinteren er jo meget dyrere og en meget kortere periode (medmindre man er virkelig uheldig)

 

Det skal det og ellers staar man der med for meget og for lidt af det ene og det andet, ha ha ;)

 

Det er slet ikke saa slemt og som du siger - VINTEREN  :blink

 

Vi kommer nok ikke udover at koebe sko og gummistoevler foer naeste vinter, for maalte lige fusser igen i dag og de er altsaa begge to akkurat ligesaa lange som de var foer jul. De maa jo tage et spring og jeg venter i hvert fald med sandaler saa laenge som muligt... 

 

Saa for soeren, nu spoerger M om vi skal lave en lille broester...  :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Størrelse 98 er til 3 år ca. Det skal være et langt barn, hvis størrelse 104 bruges allerede ved tre års fødselsdagen. Det er nærmere fra 3,5-4 man bruger den størrelse.

De vokser ikke så hurtigt mellem to og tre år på længden. Der er det en anden udvikling der gør sig gældende, i øvrigt også de næste år frem, da størrelserne vokser omtrent 6-8 cm pr år (ved jeg af erfaring fra snart 11-årig)

Jeg husker at vi rejste nogle uger til italien, som i 5 uger i træk. Derfor havde vi en del sommertøj. Jeg havde et sæt til ugens 7 dage og lidt ekstra løst. Det passede til vaskemskinen og vaskerutinerne. Men jeg ofrede ikke på dyre mærkevarer, men valgte H&M da den danske sommer jo er så kort.

Vi gik op i at have et par gode cardigans, nogle sommerhatte, gode sandaler at gå i, og nogle lange, tynde sommerbukser til de kølige dage. Resten var sommerkjoler, og meget gerne todelte sæt, så vi nemt kunne skifte den ene beskidte del ud og nemt kunne sidde på potte. Cykelshorts og leggins til små piger er et godt og billigt bud kombineret med t-shirts med ærmer, så skuldrene beskyttes.

Tild e rigtigt varme dage løb min datter oftest i bodystocking og ble og sommerhat og sandaler. Men hvis vi Skulle ud, så var der nogle søde små lette sæt.

Strandtøjet bestod af solfaktor højst muligt smurt på før tøj af enhver slags, en sommerhat, skygge og hvidt, tyndt bomuldstøj og selvfølgelig badetøj. Uv tøj havde man ikke dengang, og altså... Jeg har ALDRIG set nogen blive rød på dækket hud. Vitterligt aldrig. Jeg synes det er noget fis rent ud sagt, for så små børn bør opholde sig i skyggen i middagssolen og smøres ind fra top til tå fordi de pludselig hiver noget af tøjet af og kan blive våde eller beskidte og man lige skifter tøj, og så passer solcreme kanterne ikke længere til det nye tøj. og samtlige voksne jeg er stødt på, der ikke har brugt solcreme har jo fin hvid upåvirket hud under tøjet, når solen har sat sig på skuldre og næse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for dit input :) 

 

Jeg har ikke koebt andet i 98 end et par bukser og en uldvest - til brug naeste vinter. Det var simpelthen for billigt til at lade vaere - jeg betalte 14 euro for de to dele og et par uldvanter og en uldstrikhue! Og jeg vil faktisk skyde paa, at bukserne og vesten kan bruges nu med elastikken helt knappet ind i livet og opsmoeg paa benene  :D

 

Saa tror jeg at jeg koeber 92 i det meste, men hvis jeg koeber noget fra f.eks. Original Marines, som vi har hernede, saa er det 86. Det er kamepestort i stoerrelsen, saa hun kiggede paa Noah og tog mig med hen i afdelingen til og med str 18 mdr. I en anden butik gav hun mig str 98 og det passer Noah ret godt allerede(proevede det lige paa herhjemme for en sikkerheds skyld). 

 

Jeg er helt enig i at to-delte saet vil hitte mest denne sommer paa mange maader. Og saa de tynde bukser, du naevner og cardigans eller troejer til at tage over sig til de koeligere stunder. Saa har jeg taenkt et par sommerdragter til strandbrug. Men ogsaa et par UV saet er i mine oejne gode at have. Jeg er ikke fan af for meget solcreme/kemi, ej heller forbraendinger, og solen kan VIRKELIG braende igennem hernede, isaer ved vandet og ogsaa udenfor timerne 12-15. Der vil vi som regel gaa op og faa frokost og saa hvile os, hvis vi er ved vandet, men hvem ved om to-aarig synes det er alletiders at sidde stille i skyggen i alle de tre timer og om han bliver ved at tage en lur. Men allermest som badetoej, faktisk. Og jeg ved, at vi har en vandhund ;) 

 

Starter med det paa min liste og saa kan vi jo altid supplere op efter behov - og udsalg i juni/august :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER