Barbamama

Er det forskel på folsyre?

13 indlæg i dette emne

Såvidt jeg har forstået, skal man jo gerne tage 400 mikrogram folsyre hver dag fra 3 måneder inden man prøver at blive gravid.

Jeg lurer så lidt på at tage Solarays B12-vitamin, da jeg har tendens til lavt B12, og ser så at den lige nøjagtig har B12 OG 400 mikrogram folsyre. Så jeg tænker, at det vil være helt perfekt for mig.

Men kan I andre gennemskue noget skidt ved det? Skal man helst købe "ren" folsyre eller kan der på anden måde være noget der gør, at jeg ikke vil være dækket ind af sådan en?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Såvidt jeg har forstået, skal man jo gerne tage 400 mikrogram folsyre hver dag fra 3 måneder inden man prøver at blive gravid.

Jeg lurer så lidt på at tage Solarays B12-vitamin, da jeg har tendens til lavt B12, og ser så at den lige nøjagtig har B12 OG 400 mikrogram folsyre. Så jeg tænker, at det vil være helt perfekt for mig.

Men kan I andre gennemskue noget skidt ved det? Skal man helst købe "ren" folsyre eller kan der på anden måde være noget der gør, at jeg ikke vil være dækket ind af sådan en?

 

Aner det ikke. Det jeg lurer mest på er, om I også snart er i gang med PB2?  :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aner det ikke. Det jeg lurer mest på er, om I også snart er i gang med PB2? :whistling

Hehe, mnjaeh... Altså jeg vil jo virkelig gerne have job først og vil i hvert fald gøre et ærligt forsøg på at det lykkedes. Og jeg er først færdiguddannet slut-juni. Men lige pludselig er vi derhenne af, hvor jeg da i hvert fald begynder at tage folsyren ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Folsyre er folsyre, uanset hvilke andre vitaminer, det er kombineret med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Folsyre er folsyre, uanset hvilke andre vitaminer, det er kombineret med :)

Okay det lyder godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aner det ikke. Det jeg lurer mest på er, om I også snart er i gang med PB2? :whistling

Ha ha :D var også min tanke :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, mnjaeh... Altså jeg vil jo virkelig gerne have job først og vil i hvert fald gøre et ærligt forsøg på at det lykkedes. Og jeg er først færdiguddannet slut-juni. Men lige pludselig er vi derhenne af, hvor jeg da i hvert fald begynder at tage folsyren ;)

 

Iiih det bliver så spændende :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Folsyre er saa vidt jeg ved folsyre - mener bestemt ikke, der er det store i at vaelge. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iiih det bliver så spændende :loveshower

Jaaaa! :loveshower Jeg kan i hvert fald ikke skjule, at jeg glæder mig :kuller Og det samme gælder Brian! Tror sgu næsten, det er ham, der har lært Valdemar at sige baby :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror heller ikke, der er nogen forskel. Jeg tager Gravitamin, som indeholder en milliard forskellige vitaminer. Alle dem en gravid skal bruge - inklusive folsyre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik anbefalet af lægen og sygeplejersken at tage multivitamin med folsyre for at jeg var dækket ind, så det er bestemt ikke noget problem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har forstået at folsyren er meget vigtigt, specielt i de første 10-12 uge af graviditeten. Jeg begyndt at tage den når vi besluttet for at begynde PB og jeg nåede at tage 6 uger inden jeg blev gravid :).

 

Jeg tog ingen andre vitaminer til uge 10 når det var skrevet på papirerne fra min læge, at i uge 10 skulle man begynde med vitamin og jern. Så købt jeg Gravitamin (den indeholder 400 ml folsyre) og jern og stoppet med almindelige folsyren fordi vitaminerne havde allerede den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER