Camillat

Miniature anorak - str 86 eller 92?

26 indlæg i dette emne

Naa, nu maa jeg hoere oraklet herinde :) 

 

Jeg er ved at koebe en Miniature anorak til Noah i str 92. Han bruger str 86 i toej, ganske lidt i 80 endnu, 86/92 i bodyer og 86 i Lego flyverdragt. Hans IoBio ulddragt er 86/92, ser jeg lige. Jeg vil meget gerne have, at han i hvert fald kan passe den hele efteraaret, men bliver den for kaempe stor?  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den er også fin den anorak.. Havde selv kig på den inden jeg købte en anden ;)

Mener vi havde den i str 86, da Johan havde de "mål" som Noah har nu.. Men tror ikke den vil være kæmpe kæmpe til ham.. :) Men den er til den store side...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak - tror ogsaa det nok skal kunne gaa. Jeg maalte lige hans IoBio uldjakke og den er str 86/92 - og de er store i str. Ganske vist slank i det, men ogsaa 30 cm i aermerne(som vi har smoejet lidt op) og saa er den godt nok 2 cm laengere, men det goer vel ikke noget. 

 

OG saa fandt jeg lige en paa TS ubrugt med maerke til 400 kr. i str 92 :loveshower Den har lynlaasen i siden, som jeg gerne ville have det og er en laekker duset "Light Indigo" blaa farve  :rolleyes Koebt!

 

 

post-2587-0-76114700-1393019717_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak - tror ogsaa det nok skal kunne gaa. Jeg maalte lige hans IoBio uldjakke og den er str 86/92 - og de er store i str. Ganske vist slank i det, men ogsaa 30 cm i aermerne(som vi har smoejet lidt op) og saa er den godt nok 2 cm laengere, men det goer vel ikke noget.

OG saa fandt jeg lige en paa TS ubrugt med maerke til 400 kr. i str 92 :loveshower Den har lynlaasen i siden, som jeg gerne ville have det og er en laekker duset "Light Indigo" blaa farve :rolleyes Koebt!

Vildt lækkert! Det et den jeg også havde kig på på TS :D Men er endt med at købe en fra Mini Rodini i stedet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt lækkert! Det et den jeg også havde kig på på TS :D Men er endt med at købe en fra Mini Rodini i stedet :)

 

Ihh, godt du ikke rendte med den saa  :D

 

Mini Rodini har jeg ogsaa luret lidt paa - det er ogsaa kram, er det ikke? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg leder selv efter en 86. Silke Elia er 9,5kg og 83-84 cm. Hendes vinter anorak derfra er en 80 og den passer perfekt nu, derfor er jeg sikker på at Silke Elia ville svømme i en 92 hele foråret.

Men det kan Altså være svært.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har vintermodellen i 86 og Karla er lige mellem 86 og 92 nu. Noget af hendes tøj i 86 er ved at stumpe, mens meget af det nye i 92 er lige til den store side. 

 

Hun passer stadig jakken fint, men jeg synes den begynder at være liiidt stram at lukke. Der er lynlås i ryggen. Når hun har den på sidder den helt som den skal, og selv med strakte arme stumper den ikke der. Hun er vist ret gennemsnitligt bygget. 

 

Hvis vi køber den som sommermodel skal hun have den i 92. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil klart købe str. 92 i overtøj til Anna. Hun vejer ca. 11 kg og er ca. 85 høj.

 

Den er SUPER fin den jakke, du har kig på. Så smuk farve!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg leder selv efter en 86. Silke Elia er 9,5kg og 83-84 cm. Hendes vinter anorak derfra er en 80 og den passer perfekt nu, derfor er jeg sikker på at Silke Elia ville svømme i en 92 hele foråret.

Men det kan Altså være svært.

 

Noah er over 10 kg nu, det er jeg stensikker paa, og aner ikke hoejden helt praecist, men han er lige pludselig skudt i vejret - som min mor sagde, er han naermest et hovede hoejere end for kort tid siden, ha ha! AJ, det er han ikke, men han kan naa steder, han ikke har kunnet naa for kort tid siden, saa vi skal passe paa. Han ville sikkert ogsaa passe en 86 perfekt nu, men saa maa vi bukke aermerne op paa den :) 

 

Vi har vintermodellen i 86 og Karla er lige mellem 86 og 92 nu. Noget af hendes tøj i 86 er ved at stumpe, mens meget af det nye i 92 er lige til den store side. 

 

Hun passer stadig jakken fint, men jeg synes den begynder at være liiidt stram at lukke. Der er lynlås i ryggen. Når hun har den på sidder den helt som den skal, og selv med strakte arme stumper den ikke der. Hun er vist ret gennemsnitligt bygget. 

 

Hvis vi køber den som sommermodel skal hun have den i 92. 

 

Det er jo det...

 

Jeg vil klart købe str. 92 i overtøj til Anna. Hun vejer ca. 11 kg og er ca. 85 høj.

 

Den er SUPER fin den jakke, du har kig på. Så smuk farve!

 

Den er KOEBT - og jeg elsker nemlig ogsaa farven!

 

Det virker til at Noah og Anna er paa samme str nu. Anna er maaske et par cm hoejere, men begge er slanke. Det skal nok gaa godt med 92, for det skal det jo nu. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør mig glad at læse at i køber 92, for jeg er efter en i 86 til min lille (store) skat ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah er over 10 kg nu, det er jeg stensikker paa, og aner ikke hoejden helt praecist, men han er lige pludselig skudt i vejret - som min mor sagde, er han naermest et hovede hoejere end for kort tid siden, ha ha! AJ, det er han ikke, men han kan naa steder, han ikke har kunnet naa for kort tid siden, saa vi skal passe paa. Han ville sikkert ogsaa passe en 86 perfekt nu, men saa maa vi bukke aermerne op paa den :)

 

 

Det er jo det...

 

 

Den er KOEBT - og jeg elsker nemlig ogsaa farven!

 

Det virker til at Noah og Anna er paa samme str nu. Anna er maaske et par cm hoejere, men begge er slanke. Det skal nok gaa godt med 92, for det skal det jo nu. 

Kender godt det med at armene er blevet lange :D

 

Jeg bliver da helt i tvivl når alle I andre har valgt 92, men Silke Elia passer bare 80'eren så fint nu, så er sikker på selv 86'eren ville skulle have ombuk. Ellers må jeg bytte den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg overvejer at købe "sommerudgaven" til Vega.. Hun er 6,5 mdr og bruger 74 nu., (den seneste måned er hun begyndt at passe "størrelser efter alder", men er i tvivl jeg så skal købe 74 (6-9 mdr) eller 80 (9-12), hvis SE stadig bruger 80? Hvad mener I?

Tænker selv str 80, hun bliver 1 år til august.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg overvejer at købe "sommerudgaven" til Vega.. Hun er 6,5 mdr og bruger 74 nu., (den seneste måned er hun begyndt at passe "størrelser efter alder", men er i tvivl jeg så skal købe 74 (6-9 mdr) eller 80 (9-12), hvis SE stadig bruger 80? Hvad mener I?

Tænker selv str 80, hun bliver 1 år til august.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender godt det med at armene er blevet lange :D

 

Jeg bliver da helt i tvivl når alle I andre har valgt 92, men Silke Elia passer bare 80'eren så fint nu, så er sikker på selv 86'eren ville skulle have ombuk. Ellers må jeg bytte den :)

 

Aah, jamen, jeg er da ogsaa selv lidt i tvivl, helt aerligt, men har ikke $$$ til at keobe igen til efteraaret, som jo er lidt langt hernede. Og for den sags skyld, saa er der 3-4 maaneder til man ikke laengere bruger en jakke hernede. Og dermed ogsaa en jakkepause paa godt 3-4 maaneder. Saa der er 7 mdr. til han skal bruge den igen. Med lidt held kan han bruge den igen til naeste foraar, men en 86 ville han bestemt ikke kunne bruge igen...Saa har jeg taenkt, at er den stor, saa kan han faa uldjakken paa, hvis ikke det regner og blaeser. Well, helt galt kan det bare ikke gaa med 92. 

 

Hmm, jeg overvejer at købe "sommerudgaven" til Vega.. Hun er 6,5 mdr og bruger 74 nu., (den seneste måned er hun begyndt at passe "størrelser efter alder", men er i tvivl jeg så skal købe 74 (6-9 mdr) eller 80 (9-12), hvis SE stadig bruger 80? Hvad mener I?

Tænker selv str 80, hun bliver 1 år til august.

 

Havde det vaeret til Noah ville en 74 vaere passende, fordi de gaar for at vaere store i str. Men Noah brugte vist 68 som 6,5 mdr. gammel. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg overvejer at købe "sommerudgaven" til Vega.. Hun er 6,5 mdr og bruger 74 nu., (den seneste måned er hun begyndt at passe "størrelser efter alder", men er i tvivl jeg så skal købe 74 (6-9 mdr) eller 80 (9-12), hvis SE stadig bruger 80? Hvad mener I?

Tænker selv str 80, hun bliver 1 år til august.

 

 

Aah, jamen, jeg er da ogsaa selv lidt i tvivl, helt aerligt, men har ikke $$$ til at keobe igen til efteraaret, som jo er lidt langt hernede. Og for den sags skyld, saa er der 3-4 maaneder til man ikke laengere bruger en jakke hernede. Og dermed ogsaa en jakkepause paa godt 3-4 maaneder. Saa der er 7 mdr. til han skal bruge den igen. Med lidt held kan han bruge den igen til naeste foraar, men en 86 ville han bestemt ikke kunne bruge igen...Saa har jeg taenkt, at er den stor, saa kan han faa uldjakken paa, hvis ikke det regner og blaeser. Well, helt galt kan det bare ikke gaa med 92. 

 

 

Havde det vaeret til Noah ville en 74 vaere passende, fordi de gaar for at vaere store i str. Men Noah brugte vist 68 som 6,5 mdr. gammel. 

 

Der er ikke andet for, end at jeg må vurdere og så må hun få noget nyt til efteråret. Under alle omstændigheder ville Silke Elia ikke skulle bruge den næste forår.

 

Sidste forår havde hun en 74, som hun brugte fra april-oktober.  Har skrevet ned at hun var 7,5kg og 60 midt i april som 8 måneder gammel, hvis du kan bruge det til sammenligning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Idag ville han kunne have haft den paa - hoej solskin, lidt "koeligt", men med en ekstra troeje under.... Glaeder mig til at komme ham i noget farve :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Idag ville han kunne have haft den paa - hoej solskin, lidt "koeligt", men med en ekstra troeje under.... Glaeder mig til at komme ham i noget farve :)

Det lyder skønt. I fredags havde vi 9 grader og solskin; det begynder nogle dage at minde om forår :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder skønt. I fredags havde vi 9 grader og solskin; det begynder nogle dage at minde om forår :loveshower

 

We love it!  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg overvejer at købe "sommerudgaven" til Vega.. Hun er 6,5 mdr og bruger 74 nu., (den seneste måned er hun begyndt at passe "størrelser efter alder", men er i tvivl jeg så skal købe 74 (6-9 mdr) eller 80 (9-12), hvis SE stadig bruger 80? Hvad mener I?

Tænker selv str 80, hun bliver 1 år til august.

Jeg har købt en i gul i str 74, har ikke prøvet den på hende endnu, så ved ikke lige hvordan den er i størrelsen til hende.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, Vega er 6,5 mdr og er 8,3 og og 73 cm., så i forhold til SE (tak for info Louise, Camilla og Camilla), så er 80 måske nok alligevel passende? Må prøve det på! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, Vega er 6,5 mdr og er 8,3 og og 73 cm., så i forhold til SE (tak for info Louise, Camilla og Camilla), så er 80 måske nok alligevel passende? Må prøve det på! :)

Silke Elia var 8,6kg og 77cm 1,5-2 måned før hun tog 80'er vinterjakken i brug. Jeg ville nok gå efter en 80'er umiddelbart medmindre hun har korte arme og smal/kort overkrop.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia var 8,6kg og 77cm 1,5-2 måned før hun tog 80'er vinterjakken i brug. Jeg ville nok gå efter en 80'er umiddelbart medmindre hun har korte arme og smal/kort overkrop.

Hun er lang. Men mest i underkroppen.. Det er altså svært, når det ikke er nu, men først om nogle mdr, jeg skal bruge den. Må lige væbne mig med tålmodighed og nok først købe om en måneds tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller finde en butik du kan prøve hos :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller finde en butik du kan prøve hos :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah er over 10 kg nu, det er jeg stensikker paa, og aner ikke hoejden helt praecist, men han er lige pludselig skudt i vejret - som min mor sagde, er han naermest et hovede hoejere end for kort tid siden, ha ha! AJ, det er han ikke, men han kan naa steder, han ikke har kunnet naa for kort tid siden, saa vi skal passe paa. Han ville sikkert ogsaa passe en 86 perfekt nu, men saa maa vi bukke aermerne op paa den :)

 

 

Det er jo det...

 

 

Den er KOEBT - og jeg elsker nemlig ogsaa farven!

 

Det virker til at Noah og Anna er paa samme str nu. Anna er maaske et par cm hoejere, men begge er slanke. Det skal nok gaa godt med 92, for det skal det jo nu. 

GODT køb! Ja og hellere for stor end for lille på sigt. Tænk på den skal bruges helt hen i efteråret 2014!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER