MariaPiesen

køkkenhave

32 indlæg i dette emne

Ja, det er så der jeg kommer til kort, for jeg ved ikke om det er bedre end almindelige spande, men disse er en slags spand i spand - jeg har set dem i Bilka

Vi har bare helt almindelige spande med et par huller i bunden og evt lecanødder så det ikke bliver for vådt. Det er vigtigt at vandet kan løbe fra. Ellers rådner kartoflerne. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, det er så der jeg kommer til kort, for jeg ved ikke om det er bedre end almindelige spande, men disse er en slags spand i spand - jeg har set dem i Bilka

Fordelen ved disse spande er at man kan løfte den inderste spand, plukke de kartofler man skal bruge og så sætte spanden ned igen og så gror den videre. Man får altså mere ud af planten end hvis man gravede den op. Hvis det giver mening :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordelen ved disse spande er at man kan løfte den inderste spand, plukke de kartofler man skal bruge og så sætte spanden ned igen og så gror den videre. Man får altså mere ud af planten end hvis man gravede den op. Hvis det giver mening :)

Det ved jeg ikke helt om jeg forstår?

Jeg stikker bare hænderne i jorden og finder hvad jeg skal bruge og lade resten være. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ved jeg ikke helt om jeg forstår?

Jeg stikker bare hænderne i jorden og finder hvad jeg skal bruge og lade resten være. :)

Det er fordi der er 2 "spande", hvor du løfter den øverste som er med huller, plukker og sætter ned igen. Nok lidt ligesom du gør.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er fordi der er 2 "spande", hvor du løfter den øverste som er med huller, plukker og sætter ned igen. Nok lidt ligesom du gør.

Så den nederste spand er til at opsamle det vand der løber igennem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så den nederste spand er til at opsamle det vand der løber igennem?

Det tror jeg nok. Har faktisk ikke selv afprøvet dem endnu ;) Men kender flere der har med succes. Man kan vidst plante 3 planter/kartofler i hver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg nok. Har faktisk ikke selv afprøvet dem endnu ;) Men kender flere der har med succes. Man kan vidst plante 3 planter/kartofler i hver.

Så tror jeg, at jeg er med på hvordan de fungerer :p men almindelig spande er vist stadig at foretrække her :d

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER