Barbamama

Interviewpersoner søges :-)

32 indlæg i dette emne

Hej kære brugere på babyklar.dk

 

Jeg er specialestuderende på Aalborg Universitet, og jeg ønsker at undersøge, hvordan nybagte eller kommende forældre, hvis egne forældre er blevet skilt, oplever at deres barndomsminder om forældrenes skilsmisse påvirker deres måde at være forælder på og deres opfattelse af dem selv som forældre.

 

Jeg søger derfor interviewpersoner, der:

 

  • Kan og vil afsætte op til 1-2 timer til ét interview om deres liv
  • Har oplevet, at deres mor og far blev skilt, da de var børn
  • Har eller venter mindst ét barn

 

Interviewene forventes at finde sted i slutningen af februar eller i marts og foregår enten på Aalborg Universitet eller et sted, der passer dig.

 

Hvis du har lyst til at deltage, eller at høre nærmere, så kontakt mig pr. mail eller pm. Jeg glæder mig til at høre fra dig.

 

Mvh. Mette Larsen, specialestuderende på psykologistudiet ved Aalborg Universitet

Mail: megger08@student.aau.dk

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og de af jer herinde, der allerede kender mig, så beklager jeg den lidt "formelle tone", men så har I fået "samme besked" som andre steder, hvor jeg søger. Jeg håber, at nogen har lyst til at hjælpe mig :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende projekt. Håber hurtig du finder nogle interviewpersoner :) Jeg får besøg af en af dine medstuderende om 14 dage :)

 

Held og lykke med specialet :goodluck Håber det kommer til at gå godt :kram2 Nu er du jo snart færdiguddannet :yay :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså skal man huske selve skilsmissen?

Jeg vil gerne hjælpe, men husker ikke selve skilsmissen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende projekt. Håber hurtig du finder nogle interviewpersoner :) Jeg får besøg af en af dine medstuderende om 14 dage :)

Held og lykke med specialet :goodluck Håber det kommer til at gå godt :kram2 Nu er du jo snart færdiguddannet :yay :glad

Tusind tak :kiss Og spændende med det, du skal være med i også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså skal man huske selve skilsmissen?

Jeg vil gerne hjælpe, men husker ikke selve skilsmissen.

Bum bum. Der er ikke nogle krav til hvad du husker som sådan, men hvis det er sådan, at der er fuldstændigt "sort" i flere år af dit liv, så tror jeg ikke, at det er en god idé. Men altså det behøver ikke at være direkte minder om f.eks. at forældrene har fortalt, at de skulle skilles, det kan også være minder om andre ting i samme tidsrum, eller barndomsminder om/oplevelse af livet før/efter skilsmisse.

Generelt prøver jeg at holde mig ret åben indtil videre, det er jo nogle gange svært at finde frivillige :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man bruges når man bor i Virum og ikke længere har kontakt med sin far?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man bruges når man bor i Virum og ikke længere har kontakt med sin far?

Kontakten med din far er ikke afgørende, men jeg må indrømme, at jeg er så doven, at jeg godt lige vil se, om jeg kan få nok frivillige i Jylland, inden jeg laver aftaler længere væk :badgirl (Medmindre min vejleder anbefaler mig, at jeg spreder mig udover landet, hmm. Det må jeg lige vende med hende). Superdejligt at du er interesseret i hvert fald :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med hvis man var 18 da forældrene blev skilt???

Jeg var jo ikke rigtig på den måde barn længere, men boede hjemme sammen med min lillebror på 14...

Det er endnu en ting, jeg lige skal drøfte med min vejleder, men jeg tror måske at du falder lidt udenfor kategorien :chin: Men jeg vil meget gerne beholde dig som en mulighed, hvis jeg må :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du set min pm?

Er i tvivl om jeg fik sendt rigtigt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Mette

Hvis ikke Holstebro er for langt væk så vil jeg gerne hjælpe :)

Mine forældre blev skilt da jeg var ti og venter mit første barn til august :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du set min pm?

Er i tvivl om jeg fik sendt rigtigt ;)

Jep :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Mette

Hvis ikke Holstebro er for langt væk så vil jeg gerne hjælpe :)

Mine forældre blev skilt da jeg var ti og venter mit første barn til august :)

Jeg sender dig lige en pm :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil hvertfald gerne melde mig, og jeg kommer gerne til Aalborg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil hvertfald gerne melde mig, og jeg kommer gerne til Aalborg :)

Det var sørme da er flot tilbud :kiss Men ellers kan jeg måske også komme til dig, det kan vi finde ud af, alt efter hvad der passer bedst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er I skønne at I viser så meget interesse :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du overvejet Skype eller lign? Så du kan få resultater fra flere dele af landet :) men ved ikke om det er afgørende at du kan se personerne "live".

Min mands forældre blev skilt da han var 8, kan da lige spørge ham om han vil være med hvis du åbner op for onlinemøder - vi bor i Sønderborg, så der er nok lidt for langt ellers :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du ender med at tage til Sjælland (bor i Rødovre) så kunne jeg også godt deltage :)

Jeg var 2,5, så husker ikke tiden før så godt, men tiden efter husker jeg. Og det har helt sikkert påvirket mig som forældre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh mange tak, alle jer, der melder jer! :D

Det er går jo umiddelbart strygende med at finde frivillige, så jeg tror lige, at jeg vender tilbage og hiver fat i jer, når jeg har vendt lidt mere med min vejleder om kriterier som geografi, alder ved skilsmisse osv :)

Skype er et rigtig godt forslag, men til det, som jeg skal lave vil jeg helst møde mine deltagere personligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til info var jeg 5 år, da de blev skilt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til info var jeg 5 år, da de blev skilt :)

Super, tak for info :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du bliver presset nok til at måtte til Københavnsområdet, så vil jeg godt sætte tid af. Mine forældre blev skilt, da jeg skulle i 3. klasse, og min (eneste) baby er 7 måneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stiller også gerne op, hvis du er i Kbh eller omegn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil bare lige sige, at jeg ikke har glemt jer, men det varer lige lidt endnu før jeg kan drøfte med min vejleder, hvor mange/hvem jeg skal bruge. :) Jeg regner med lige at skrive til jer alle, når jeg ved mere :balloons

 

Og jeg er stadig vildt glad for alle jer, der har meldt jer! :lovebk

 

(Men er der virkelig ingen fra Nordjylland, der har lyst til at være med? :whistling)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne stille op, men tænker lidt at det er langt transportmæssigt.

Mine forældre blev skilt, da jeg var 10 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER