skruk

hvilken bank?

20 indlæg i dette emne

Hvilken bank har I? - hvorfor?

Hvordan ser det ud I jeres bank i forhold til gebyrer?

Har I fælles økonomi? -hvorfor?

Hvordan har de beregnet i forhold til huskøb og rådighedsbeløb?

Vi overvejer nemlig bankskifte, men aner ikke til hvad :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvilken bank har I? - hvorfor?

Vi har sparnord bank. Fordi vi havde sparbank som blev fusioneret med sparnord.

 

Hvordan ser det ud I jeres bank i forhold til gebyrer?

Aner det faktisk ikke :huh Måske man skulle finde ud af det, men vi er jo glade for banken...

 

Har I fælles økonomi? -hvorfor?

Det har vi vel i princippet ikke. Vi har hver vores lønkonto og så fælles budgetkonto.

 

Hvordan har de beregnet i forhold til huskøb og rådighedsbeløb?

Sidst vi fik regnet på det, er min opfattelse ikke at vi fik lov til at låne penge ud fra vores rådighedsbudget. Men udfra vi er stabile kunder, som de kender godt og vi har vist vi kan finde ud af styre vores økonomi uden problemer. Han spurgte også om vi vidste hvad vores rådighedsbeløb er og ikke som om det havde han lige regnet på....

 

Håber du kan bruge det til noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må meget gerne sende en pb til mig, justme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan anbefale at tjekke mybanker.dk

Da vi købte vores andel for 3 år siden tjekkede vi renten på andelskredit på mybanker, og pensam bank, som vi har nu (men ikke alle kan få banken) viste sig at være en af de billigste i renten. De tager også kun meget få gebyrer. Vær ikke bange for at snakke med mere end en bank.

Her har vi som mange andre delvis fællesøkonomi. Vi har hver vores lønkonto og fælles konto med hvert vores dankort til mad, gaver osv og vi har en fælles betalingskonto (og fælles andelslån også). Hvad der er tilbage på vores lønkonto råder vi selv over. Det passer mig fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja vi er nok lidt atypiske.

Vi har PT hver vores bank og ikke skyggen af fælles økonomi.

Jeg er i Vestjysk bank og min mand er i Handelsbanken.

Som det hele ser ud nu kan jeg ikke få lov til at flytte over i Handelsbanken, fordi jeg er arbejdsløs og har et forbrugslån jeg betaler af på (og snart er færdig med) - så jeg/vi overvejer om det overhovedet er den bank jeg vil arbejde sammen med.

Jeg er rigtig glad for Vestjysk bank. Har altid fået en rigtig god behandling og service er tip top.

mht. Renter så er jeg nok ikke lige så skarp. ;) men PT. Er det også "kun" et billån og et forbrugslån jeg har. (min mand står for hus)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uden at hænge mig op på det, så er det med rådighedsbeløbet "fastsat" udfra grænsen for, hvornår man kan få gældssanering. Det kan man nemlig kun få, hvis man har et rådighedsbeløb under de 13.500 (kan ikke huske, om det præcis er det beløb). Og banker er logisk nok ikke interesseret i at låne penge til folk, som så kan søge gældssanering - og slet ikke, når jobmarkedet er, som det er!

 

Derfor kan man sagtens leve for et lavere rådighedsbeløb og vores bank sagde også for nylig, at vi selv må vælge/vurdere, hvad vi har brug for. Det hele kommer jo an på SÅ meget i det store billede, hvis det er fordi man skal købe hus eller andre større ting. Det kommer jo især også an på, hvor meget sikkerhed banken får, i det man køber - eks. om der er stor friværdi i huset osv..

 

Så pas på med at sammenligne din bank, med alle andres banker. Alle banker er forskellige alt efter kundens situation!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken bank har I? - hvorfor?

 

Nordea. Jeg er født ind i Unibank som de hed dengang inden samarbejdet. Jeg har altid fået super god service og blevet mødt af flinke medarbejdere. Da jeg boede hjemme var det også en fordel at mine forældre var superplus kunder. Jeg har på intet tidspunkt overvejet at skifte. Min mand har også Nordea, han havde en bank der lukkede for nogle år tilbage, og blev mødt velkommen af Nordea. William har også en konto der og en fin sparegris ;)

 

Vi oplever ikke en bank der blander sig, og vi får hellere ikke breve ind af døren fordi vores konto er trukket i minus, som fx min veninde oplever. De er meget grundige og tager sig god tid når vi er deroppe til møder, og de er villige til at hjælpe. Fx køber vi ny bil her til den 1. og vi mangler 30-40.000 til den, i stedet for at oprette et lån, får vi i stedet en konto med bevilliget overtræk som har en MEGET lavere rente.

Hvordan ser det ud I jeres bank i forhold til gebyrer?

 

Nordea er en af de rigtig gode i forhold til gebyrer. Vi har vist nærmest ikke nogle. Kun noget med at hæve i andre banker i lukketid, der koster det vist et par kroner. Nordea har forskellige "kundeopdelinger" (af mangel på det rigtige ord), så man kan være plus kunde, superplus kunde, ungdoms kunde osv. Der er vi i den højeste gruppe, og har nogle fordele, fx gratis mastercard. Det er vist temmelig nemt at komme i de gode grupper. Jeg var ikke superplus før jeg blev gift, fordi jeg ikke ejer hus, men det gør min mand, så da vi blev gift blev jeg også superplus kunde. William er vist junior kunde eller sådan noget.

Har I fælles økonomi? -hvorfor?

 

Ja vi har. Jeg er på SU og tjener jo derfor næsten intet. J tjener fint. Det ville være nonsens for os at have hver vores økonomi. Vi får en sjat lommepenge om måneden (det samme beløb) og dem styrer vi helt selv uden den anden må rynke på næsen. Men vi er altså ikke kritiske over for hinandens valg generelt, bare vi passer på med ikke at shoppe for meget, det har vi nemlig ikke rigtig økonomi til så længe jeg er på SU.

Hvordan har de beregnet i forhold til huskøb og rådighedsbeløb?

 

Det er før min tid, så jeg ved det faktisk ikke. Det var også inden finanskrisen, dengang alt var muligt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fælles økonomi. Vi har ingen specille konto heller ikke lommepengekonto.

Jeg er selvvalgt hjemmegående så jeg har ingen indtægt, men da jeg havde arbejde fungerede det på samme måde med 100 % fælles økonomi.

 

Det har altid fungeret her. Vi taler om større indkøb, men der er ingen der ser skævt til at den ene har købt til sig selv og vi holder ikke regnskab med hvis tur det er til at skulle have noget. Vi køber når vi har behov og ønsker det, men selvfølgelig efter hensynstagen til hvad der står på kontoen.

 

Med hensyn til bank, der har vi en tysk bank så den kan du nok ikke bruge til så meget.

Da vi boede i DK, havde vi danske bank, men det var før de blev dyre i gebyr, men vi var ganske tilfredse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken bank?

Arbejdernes Landsbank

Vi skiftede bank da vi købte hus (2009). Jeg har tidligere haft Danske Bank og Frøs Herreds Sparekasse, min mand har haft Arbejdernes Landsbank og Frøs Herreds Sparekasse.

Vi er rigtig glade for den service og rådgivning vi får, det er også dejligt at de har en filial i den by vi bor i, hvor vi har en fast rådgiver. Vi har aldrig haft problemer med lån eller noget andet, men vi har også generelt en sund økonomi.

Gebyrer?

Jeg aner det ikke, det må ikke være andet standard gebyrerne, for vi ligger ikke så meget mærke til det.

Fælles økonomi?

Fælles budgetkonto og fælles lån. Hver vores lønkonto, vi blander os generelt ikke i hvad den anden bruger sine egne penge til, men spørger dog hinanden ved store køb. Da jeg gik arbejdsløs, blev mit bidrag til budgetkontoen sat ned og min mands op, men jeg havde også et mindre rådighedsbeløb end min mand i den periode (jeg havde personligt ikke et problem med at han kunne købe ting til sig selv, som jeg ikke kunne).

Rådighedsbeløb/huskøb

Vi skiftede fra Frøs til AL da vi købte hus, netop fordi vi ikke kunne blive enige om rådighedsbeløb/lån/budget. Frøs lagde en masse udgifter i vores budget, som vi slet ikke havde - f.eks. 1000kr/mdr. til mobiltelefoni (min mand har fri telefon og jeg bruger måske 400kr/år). Ifølge deres udregninger(budget), havde vi altså ikke det rådighedsbeløb de forlangte og ville desuden ikke låne os mere end 800.000kr til huskøb. Vi tog ned og snakkede med AL og rådgiveren kiggede vores økonomi igennem og hun kiggede på det hus vi havde set på, det var intet problem at låne til det og hos dem var vores rådighedsbeløb væsentligt over grænsen.

Vi endte faktisk med at købe et andet hus, der var lidt dyre, det endelige lån blev på 1,7mio, det var imens jeg var arbejdsløs (dimittendsats).

Da jeg fik arbejde og vi ændrede vores budget, fik vi stor ros for at vi havde kunnet leve uden problemer af den indkomst vi havde, og dette har nok også gjort at vi i dag ikke har problemer med at låne. F.eks. har kommunen forlangt vi skal have ny kloak, der sagde vores bankrådgiver at vi bare skulle komme med regningen, så fik vi ordnet vores lån efter det.

Det skal dog siges at den rådgiver vi har også er den rådgiver mine svigerforældre har haft altid, så familienavnet gør nok også at de har tiltro til os.

Men alle andre jeg kender der har AL er også yderst tilfredse kunder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har Jyske Bank, men jeg har et lidt anstrengt forhold til at anbefale den. Jeg har tidligere været ansat der i over 9 år og endte med at få en rigtig grim behandling i et elendigt arbejdsmiljø (men jeg har tidligere været en meget glad ansat). Så af den grund synes jeg de burde have et spark i rumpen...men det er jo nok nærmere henvendt min tidligere leder. Når det så er sagt, ved jeg at der findes nogle virkelig dygtige, veluddannede og empatiske bankrådgivere i Jyske Bank i hele landet, og at man kan få strikket et engagement sammen, som passer lige præcis til ens økonomi. 

 

Så jeg tror at det langt hen ad vejen kommer mere an på rådgiveren/afdelingen, end hvilken bank man vælger. De fleste "dårlige" banker er efterhånden lukkede.

 

Gebyrer kan altid forhandles, hvis man har fået tilbud fra flere banker, men i øvrigt synes jeg ikke bankernes gebyrer er voldsomme. Tænk på at det hurtigt koster 5-10.000 kr. at få en advokat til at skrive et skøde, og der er ofte langt mere arbejde i det banken udfører ift. boligkøb. 

 

Det er klart en fordel at have fællesøkonomi, hvis I ønsker at købe hus. En bank vil altid være mere tilbøjelig til at hjælpe med finansiering, hvis de har det fulde overblik over jeres samlede økonomi. Det vil sige, at hele familien har den samme bank og i hvert fald en fælles budgetkonto. Personligt synes jeg også at fællesøkonomi giver god mening, når man bor sammen og har børn osv. 

 

I står bedst ift. bankskifte, hvis I har et opdateret budget klar og I har sat jer ind i det. Ha' lønsedler og årsopgørelser klar, og hvis I har forbrugslån, så fortæl om det fra starten (men det er selvfølglig bedst ikke at have dem). En opsparing er et super udgangspunkt for boligkøb. Dels har I til omkostningerne (som der er MANGE af i et boligkøb) og dels beviser I at I kan spare op = betale af på gæld. 

 

Jeg vil mene at en seriøs bank ser på, hvad jeres rådighedsbeløb har været hidtil og tager udgangpunkt i dét for at beregne et huskøb. Der vil formentlig blive lagt ekstra penge til side til rådighedsbeløb, hvis I ikke allerede er boligejere. Det skyldes at der ofte kommer uforudsete udgifter på en bolig, som man lige skal have rum til. Der er ingen grund til at sætte sig så hårdt i det, at det ikke bliver sjovt at bo i huset (for det er en kæmpe og langsigtet investering). Så hvis I er vant til at bruge 10.000 kr. om måneden er dét vel udgangspunktet, hvis I er vant til at bruge 20.000 kr. giver det ingen mening at tage udgangpunkt i 13.500 kr. 

 

God jagt:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken bank har I? - hvorfor?

 

Vi har Nordea. Da vi skulle flytte sammen havde kæresten Danske Bank og jeg havde Sydbank da de havde overtaget min bank Bank Trelleborg(hvor min far arbejdede). Men jeg skiftede så til Danske Bank bare fordi at vi så ku ha' nogle fælles konti  (fælles forbrug, budget og opsparing). 

Da vi så havde boet sammen i 2-3 år og skulle flytte fra Aalborg til København overvejede vi at købe lejlighed i København idet at det jo er ret svært at finde bolig som er til at betale, især som studerende. Men Danske Bank meldte ud at de ville slet ikke overveje at læse os til en lejlighed, så vi bestilte et tilbud fra Nordea.

 

Hvordan ser det ud I jeres bank i forhold til gebyrer?

Eneste gebyr vi nogensinde har betalt er 2 kr. hvis man hæver i andre bankers automater. Alt er sådan set gratis hvis man bare tilmelder sig kun at få kontoudskrifter digitalt. (Er vidst også noget med at det er bedre vilkår fordi at vi er i deres ungdomsgruppe, som er frem til at man fylder 27).

Har flere gange prøvet om jeg ku finde nogle banker som gav højere rente for indlån, men kan ikke sådan lige finde noget på over 1 %, som vi får nu,  medmindre at man vil låse sine penge. 

Har I fælles økonomi? -hvorfor?

Ja vi har fælles økonomi.

De første par år vi boede sammen overførte vi bare et fast beløb til henholdsvis forbrug, budget og opsparing, og beholdte så ca. 500 kr. hvor om måneden som vi ku gøre med som vi ville. 

Efter vi skiftede bank så fik vi fuldkommen fælles økonomi, så alle pengene nu går ind på en konto og bliver fordelt derfra, og som det er lige nu har vi egentlig ikke nogle penge til os selv hvor især, fordi at vi hellere vil spare op til bryllup og hus når vi er færdige med at læse, men regner da med at vi hver især får et beløb om måneden igen når vi begynder at tjene penge rigtigt.

 

Synes det er rart at have et beløb hver så man faktisk kan købe gaver til hinanden uden at den anden kan se det f.eks. :). Vi har ingen problemer med hvis den ene vil købe noget, så taler vi om det og tager det bare fra fælles kontoen, men nok også fordi ingen af os har særlig store forbrug :).

Hvordan har de beregnet i forhold til huskøb og rådighedsbeløb?

 

Nordea ville gerne lade os købe for 1,2 mio, selvom vi begge var på SU (men med forudsætning for at vi fik et studiejob hvor vi ku få udbetalt 2000 kr. om måneden). Dette ville de gå med til da de kunne se vores tidligere forbrug, som er meget lavt, og at vi havde sparet penge op ud fra SUen (og studiejobs) og derfor havde 200.000 kr. til udbetaling. 

 

Vi overvejer nemlig bankskifte, men aner ikke til hvad :/ 

 

Om i skal skifte bank, og i givet fald hvor hen, afhænger jo af jeres bankforretninger. Om i har lån/opsparing og derfor af renterne, samt om i kan klare alt digitalt eller om i er den type som gerne vil ned i banken og lave alt(hvilket man jo så får lov at betale gebyre for de fleste steder) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Sydbank - Før havde vi Tønder Bank,  som krakkede.... og Sydbank overtog så kunderne...  

 

Vi var glade for  Tønder bank, vi har mildest talt aldrig fået nej til vores forespørgsler, da de kikkede på os, kikkede de på hvad vi reeltset havde kunnet klare os for indtil, vi ville låne til vores hus... og ingen problemer der... Jeg havde så også selv til en temmelig god udbetaling, så vi kun har realkreditlån på huset.  Vi ha heller ikke haft problemer med at Låne til bil, og til lidt tilbygning..  Nu er vi så der hvis vi ikke selv har interesse i at sidde strammere... så nu spørger vi ikke mere... og Bil/tilbygningslån er afbetalt om små 4 år.. (Lån til tilbygning er i øvrigt oprettet mens vi har været i Sydbank) 

 

Vi har fælles økonomi.... indtil sidste år engang henover efteråret, havde vi 100 % fælles, men jeg blev ærligt talt lidt træt af at høre på min mans klagen over at jeg brugte alle pengene... Klart jeg gør når det er mig der tanker og mig der køber ind hvad Silas nu mangler, mig der har hest osv...  Så nu har vi tilføjet hver vores opsparing, som vi får lidt penge på hver måned, som står til vores helt egen afbenyttelse... og det fungerer bedre for os.. Min mand beklager sig ikke mere, og jeg synes det er blevet lettere at være mig hvad angår at bruge penge... Det skal lige siges, at det er mig der styrer økonomien og betaler regninger, samt stort set alt andet hushold...Jeg har også haft flest penge med ind i forholdet, fordi jeg har arvet af min far... Jeg købte vores første bil, og jeg har puttet en god udbetaling i huset... og ikke været nærig med at bruge at mine arvepenge på min mand.. så det er ikke fordi han har lidt nød... 

 

Vi betaler renter når vi bruger vores kassekredit engang imellem.. og der er vel et gebyr for at høre i andre automater end sydbanks... sådan de alm. gebyrer... men jeg synes bestemt ikke, vi føler de tager unødige penge fra os... 

 

Jeg kan med god samvittighed sige at jeg Sagtens vil Anbefale Sydbank, vi har ingen problemer med dem, overhovedet... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er premiumkunder i Nykredit.

Det betyder så lidt ekstra service og fordele i og med det lidt store engagement vi har i banken tilsammen. Bl.a. Får vi en del SAS point pr. År lige til at bruge på en weekendtur.

Vi har ikke fælles økonomi, men fælles budgetkonto, og en respektfuld og ansvarlig fordeling af udgifterne i forhold til indkomst.

Men vi har en ægtepagt og et testamente derimod.

Vi er godt tilfreds med nykredit. Jeg oplever ikke gebyrer eller at vi lige skal ses an eller at der skal regnes på vores rådighedsbeløb. Jeg trord et har været direkte uinteressant i vores tilfælde. Men det bunder nok lige så meget i at vi har et stort rådighedsbeløb hver måned. Og at vi begge har fast job og ingen forbrugslån. Vi har nemlig lille huslån, men ofrer rask væk store kontante beløb på renovering af vores hus. Det kan man jo sås e som en slags opsparing via friværdien ;-)

Men det kommer jo en del an på opsparing og friværdi i hus. Og har man det, så er det nok en hel del nemmere uanset hvilken bank der er tale om.

Men i nykredit oplever jeg en personlig rådgiver,d er er opdateret på dagens aktiekurser, velinformeret omkring de nye pensionsmuligheder, og som ser på, hvad der vil være bedst for mig, og hjælper med at træffe velovervejede valg. I forbindelse med omlægning af kreditforeningslån har vi også fået god hjælp.

Det eneste minus der er ved nykredit, er, at de hr få hæveautomater, og man kan ikke gå ind med en stak sedler og sætte dem ind, men skal bruge en boks. Men helt ærligt, jeg har skullet bruge det med at sætte kontanter ind på en konto 1 gang på 2 år og de fleste butikker vil gerne lege hæveautomat, for så har de ikke så store kontante beløb liggende i kassen. Ellers bruger vi jo bare en anden banks hæveautomat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fælles økonomi - fik vi da vi blev gift.

Vi har spar nord bank, men inden vi købte hus havde vi en lokal bank. De ville gerne låne os penge til huset, men til en høj rente, synes vi. Så vi kontaktede 3 andre banker, alle var villige til at låne os pengene, så vi spillede dem ud mod hinanden og valgte den bank med det bedste tilbud.

Inden vores huskøb havde vi dog styr på budgetter mv, hvilket vi også fik ros af banken af. Dog skyldte vi ingen penge væk, havde til en stor del af udbetalingen på vores hus samt en god indtjening, så det med de 13.500 (som nogle nævner) kom aldrig i spil..

Vi havde selv et ønske om ikke at sidde for dyrt, stadig have råd til rejser, 7000 kr i lommepenge mdr (i alt), 4000 til mad, mv, så det er vores budget + huskøb lagt ud fra.

Vi er super tilfredse med vores bank.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har skiftet til Handelsbanken for nylig, det er vi rigtig glade for. Vi havde danske bank, men man blev sat i skemaer og bokse og så kunne vi ikke låne til hus hvis vi fik solgt vores lejlighed, så vi skiftede.

Der er lidt gebyrer på kort osv men de økonomiske fordele ved skiftet er større. Min mand er økonomi chefen herhjemme så hvordan præcis kan jeg ikke huske.

Vi har ikke fælles økonomi.

Vi har nogle fælles konti fx budget, madkonto, lån osv hvor vi indbetaler til hver især efter hvor meget er rimeligt. Anders får en rimelig god løn, jeg får en knap så god løn.

Fælles økonomi kommer aldrig på tale herhjemme! Anders arbejder HÅRDT for sine penge så dem må han bruge som han vil, Han har før betalt mit underskud på kontoen og stukket mig et par 100kr uden det er noget han gider snakke om, men tanken om fælles økonomi er os meget fjernt. Jeg ville føle mig som en snylter der levede for hans penge. Bilen er fx også Anders fordi han bruger den så meget på arbejde - jeg må altid bruge den hvis jeg har brug for det, eller hvis han ikke skal bruge den på arbejde, det er aldrig et problem, han har bare første ret. Men han har selv lånet, står selv for alle udgifter til den osv.

Jeg får børnepengene og bruger klart også flest penge på Mie så det er også fair. Større udgifter fx Autostol mv. Betaler Anders.

Men altså vi snakker om tingene Anders arbejder mest, får flest penge og betaler mest, jeg arbejder mindre, får mindre løn, betaler mindre men laver så mest herhjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fælles økonomi. B har Sydbank og jeg har Nordea :-) B tjener mest, jeg bruger pengene. Ej, he he. Vi har stadig hver vores konti, min bliver alle regninger trukket fra og så styrer jeg det ellers :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres svar, Vi tager på bank shopping snart ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik fællesøkonomi i forbindelse med huskøb. Vi talte med 2 banker. Vi valgte danske bank fordi jeg følte jeg godt kunne finde ud af at købe et hus, da vi havde talt med dem. Da vi havde talt med nykredit var jeg ved at opgive det hele, fordi jeg simpelthen ikke følte mig begavet nok til nogensinde at gennemføre en handel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været kunde i mange banker efterhånden (Nordea, Forstædernes, Danske, Alm. Brand) og har først nu fundet den rette. Vi har Sydbank og har haft det siden det var dem der finansierede vores huskøb og jeg har udelukkende roser til overs for dem.

 

Vi har fuld fællesøkonomi.

Vi har hver vores lønkonto, men vi kan se og har råderet over hinandens og overfører frit mellem dem og diverse lån/budget. Vi bruger ikke mange penge uden at involvere hinanden (som f.eks. da Søren fik ny cykel til 12.000 kr - der var jeg lige med inde over ;)), men ellers har vi altså frie tøjler :) Det er frihed under ansvar og man må godt sige, hvis man er utilfreds med noget - f.eks. blev jeg RET sur, da jeg fandt ud af hvor mange penge Søren havde brugt på 3 dage på Skanderborg Festival (hvor jeg skulle have været med, men valgte det fra, da jeg synes det var mange penge at bruge på meget få dage og jeg var virkelig ked af det IGEN var mig der tog Anna-tjansen. Og så lavede han sådan et stunt - NUJ, jeg var den mopsede kone :prik Og han kunne heldigvis godt se det og var meget ked af det)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke fællesøkonomi- vi har hvert vores, men til lejlighed, amd og udgifter etc. deles vi 50/50.

 

Hvilken bank har I? - hvorfor?

Min mand har Nordea fordi de har ret gode tilbud i fht. erhvervskunder o.lign. Jeg skiftede til Jyske Bank for næsten et år siden, da jeg var grundigt træt af Danske Bank, deres gebyrer og deres dårlige service. Efter at have haft dem hele mit liv vel og mærke.

 

Hvordan ser det ud I jeres bank i forhold til gebyrer?
Jeg sparede flere tusinde i renter ved at skifte til Jyske Bank- herudover har jeg kun fået god, personlig og kvalificeret service, mens jeg har været der.
 
Har I fælles økonomi? -hvorfor?
Nope. Har vi ikke, fordi vi ikke har behov for det. 
 
Tror valget af bank afhænger rigtig meget af, hvem man er, hvad man skal bruge den til- og hvilken service man forventer… jeg er fx mest tilhænger af personlig service aka en fast bankrådgiver, hvor jeg til sidst i Danske Bank blev ret træt af at skulle forklare hele mine økonomiske historie ved bare den mindste kontakt. Det slipper man bl.a. for med en fast bankrådgiver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER