Nitzen1987

Smalltalk oktober 2014

3,532 indlæg i dette emne

Hold da op for en nat. Små 4 timers søvn blev det til, og kan ikke sove mere foreløbig, fordi vi skal hjem en tur til svigerforældrene.

Typisk at Storm skaber sig lige i nat.

Han græd næsten utrøsteligt mellem de to amninger lidt i midnat og lidt i 03, så selvom manden tog ham, fik jeg ingen søvn.

Hvis bare jeg vidste, hvorfor han er så ulykkelig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold da op for en nat. Små 4 timers søvn blev det til, og kan ikke sove mere foreløbig, fordi vi skal hjem en tur til svigerforældrene.

Typisk at Storm skaber sig lige i nat.

Han græd næsten utrøsteligt mellem de to amninger lidt i midnat og lidt i 03, så selvom manden tog ham, fik jeg ingen søvn.

Hvis bare jeg vidste, hvorfor han er så ulykkelig..

Nu er det KUN et forslag for jeg aner intet om det,

Men har i prøvet at supplere op med en flaske, hvis det er fordi der ikke er nok næring i din mælk og han derfor ikke bliver mæt?!?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det KUN et forslag for jeg aner intet om det,

Men har i prøvet at supplere op med en flaske, hvis det er fordi der ikke er nok næring i din mælk og han derfor ikke bliver mæt?!?!

Har selv tænkt det, men han har altid bøvlet omkring midnatsamningen.

I starten fik han mme, da jeg netop ikke havde nok mælk, og der skete det stadig.

Tvivler på, det er sult, for der er ingen tegn, og han er ellers god til at vise, når han er sulten.

Kan se, han er mega træt men bare ikke vil overgive sig.

Nogle nætter går det fint med at ham til at sove, mens andre virkelig trækker tænder ud.

Jeg har gået og tænkt lidt på at prøve en børnekiropraktor gor ihvertfald at udelukke, der sidder noget og generer ham, som kommer til udtryk sidst på aftenen, for det er kun der, vi har problemet. Ellers er han glad og nem og tilfreds.

Heldigvis kommer sp igen imorgen, så måske hun kan hjælpe.

Men tak for råd :kram

Det er altid rart med andre øjne på det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har selv tænkt det, men han har altid bøvlet omkring midnatsamningen.

I starten fik han mme, da jeg netop ikke havde nok mælk, og der skete det stadig.

Tvivler på, det er sult, for der er ingen tegn, og han er ellers god til at vise, når han er sulten.

Kan se, han er mega træt men bare ikke vil overgive sig.

Nogle nætter går det fint med at ham til at sove, mens andre virkelig trækker tænder ud.

Jeg har gået og tænkt lidt på at prøve en børnekiropraktor gor ihvertfald at udelukke, der sidder noget og generer ham, som kommer til udtryk sidst på aftenen, for det er kun der, vi har problemet. Ellers er han glad og nem og tilfreds.

Heldigvis kommer sp igen imorgen, så måske hun kan hjælpe.

Men tak for råd :kram

Det er altid rart med andre øjne på det :D

Ja okey, I see :)

Men det er bare så frustrerende når man kan se de ex er trætte, men nægter at overgive sig :(

Lad os høre hvad sp siger til det i morgen. Hér kommer sp også i morgen til ekstra besøg for at kontrolveje Sara :) men er nu ikke ét sekund i tvivl om, at hun er steget i vægt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja okey, I see :)

Men det er bare så frustrerende når man kan se de ex er trætte, men nægter at overgive sig :(

Lad os høre hvad sp siger til det i morgen. Hér kommer sp også i morgen til ekstra besøg for at kontrolveje Sara :) men er nu ikke ét sekund i tvivl om, at hun er steget i vægt :)

Her satser vi også på en god vægtstigning, for han spiser godt synes jeg :D

Nej, håber hun har gode råd.

Det har hun haft til andre ting.

Går det godt med Frøken Sara? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her satser vi også på en god vægtstigning, for han spiser godt synes jeg :D

Nej, håber hun har gode råd.

Det har hun haft til andre ting.

Går det godt med Frøken Sara? :)

Det går strålende, tak.. Dog er hun lige startet i det første såkaldte tigerspring og det kan godt give laaaaaaange pa...r!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op for en nat. Små 4 timers søvn blev det til, og kan ikke sove mere foreløbig, fordi vi skal hjem en tur til svigerforældrene.

Typisk at Storm skaber sig lige i nat.

Han græd næsten utrøsteligt mellem de to amninger lidt i midnat og lidt i 03, så selvom manden tog ham, fik jeg ingen søvn.

Hvis bare jeg vidste, hvorfor han er så ulykkelig..

Tror det er helt almindeligt at de er utilfredse om aftenen, i hvert fald så vidt jeg kan læse mig til, det er min Stormbasse nemlig også, og jeg har altså masser af mælk.. Men jeg har lagt mærke til at det tit hænger sammen med at han har en bøvs på tværs, eller har lidt problemer med at få lavet i bleen, det kunne måske være sådan noget for dig også :)?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ka jo også være pga at de umodne tarme er ved at bli modne og det gir lidt bøvl og uro i maven.

Tror at det har været det der var med Laura i forrige uge for nu er der intet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det går strålende, tak.. Dog er hun lige startet i det første såkaldte tigerspring og det kan godt give laaaaaaange pa...r!!!!

:haha Ja, det ser jeg heller ikke frem til, for det falder sammen med, at manden lige er startet på arbejde igen, så skal være alene med bassen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror det er helt almindeligt at de er utilfredse om aftenen, i hvert fald så vidt jeg kan læse mig til, det er min Stormbasse nemlig også, og jeg har altså masser af mælk.. Men jeg har lagt mærke til at det tit hænger sammen med at han har en bøvs på tværs, eller har lidt problemer med at få lavet i bleen, det kunne måske være sådan noget for dig også :)?

  

Det ka jo også være pga at de umodne tarme er ved at bli modne og det gir lidt bøvl og uro i maven.

Tror at det har været det der var med Laura i forrige uge for nu er der intet.

Hmm, synes ikke han virker tik at bøvle, for han ligger altid og prutter løs, når han spiser :)

Men skal da ikke udelukke det.

Men hvor er det træls.

Håber det går over snart,for det er så synd for ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har sundhedsplejersken været her og kørt nogle tests på mig i forhold til humøret... Jeg har desværre en fødselsdepression som der bliver taget hånd om nu :(

Hun mener det er mén af, alle de ting jeg var igennem under graviditeten, dét at vi næsten krævede fertilitetsbehandling samt generelt den omvæltning at blive mor / ny familie :)

Ud over den normale mødregruppe, har de et specielt mødregruppetilbud for mødre med efterfødselsreaktioner i sværere eller mildere grad som jeg kommer med i hurtigst muligt.

Der udover er jeg blevet tilbudt nogle psykolog timer...

Nu må vi se hvor det bærer hen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har sundhedsplejersken været her og kørt nogle tests på mig i forhold til humøret... Jeg har desværre en fødselsdepression som der bliver taget hånd om nu :(

Hun mener det er mén af, alle de ting jeg var igennem under graviditeten, dét at vi næsten krævede fertilitetsbehandling samt generelt den omvæltning at blive mor / ny familie :)

Ud over den normale mødregruppe, har de et specielt mødregruppetilbud for mødre med efterfødselsreaktioner i sværere eller mildere grad som jeg kommer med i hurtigst muligt.

Der udover er jeg blevet tilbudt nogle psykolog timer...

Nu må vi se hvor det bærer hen...

Søde Eva :kram

Dejligt, at der bliver taget hånd om dig nu.

Det er aldrig rart med sådan en diagnose, men det må alligevel være betryggende at vide, at der er en klar årsag til, at du har det som du har det.

Og ikke mindst at der nu er gang i en behandling.

Så vidt jeg husker, havde du haft en depression før?

Så ved du heldigvis også, at man kommer godt ud på den anden side :)

Synes det er så flot, at du reagerede og fik hjælp :)

Håber det snart lysner, så du kan få ro på ovenpå graviditet og fødsel, så du kan slappe af i hovedet og nyde din nye hverdag :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søde Eva :kram

Dejligt, at der bliver taget hånd om dig nu.

Det er aldrig rart med sådan en diagnose, men det må alligevel være betryggende at vide, at der er en klar årsag til, at du har det som du har det.

Og ikke mindst at der nu er gang i en behandling.

Så vidt jeg husker, havde du haft en depression før?

Så ved du heldigvis også, at man kommer godt ud på den anden side :)

Synes det er så flot, at du reagerede og fik hjælp :)

Håber det snart lysner, så du kan få ro på ovenpå graviditet og fødsel, så du kan slappe af i hovedet og nyde din nye hverdag :kram2

Tusinde tak :kram

Jo jeg har for nogle år siden haft en depression i større og værre grad, og dér skal jeg ikke ud igen...

Jeg føler mig lidt blottet lige nu, men det er klart fordi jeg har talt med en vildt fremmed om det.

Hverdagen skal bare bliv god igen og heldigvis tror jeg at Christian forstod ENDELIGT, hvordan jeg har det og at det ikke bare er en "dårlig dag igen"... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha Eva!

Men det er jo ikke sjældent at vi, der tidligere har været nede, ryger ned igen efter at blive en lille familie.

Jeg "forventer" også at ryge ned men ved også at både sp og mand står klar til at gribe mig :)

Tag imod al den hjælp du kan få, blot dig lidt mere og igen for at andre kan lytte og du kan komme igennem det og komme ovenpå igen!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har sundhedsplejersken været her og kørt nogle tests på mig i forhold til humøret... Jeg har desværre en fødselsdepression som der bliver taget hånd om nu :(

Hun mener det er mén af, alle de ting jeg var igennem under graviditeten, dét at vi næsten krævede fertilitetsbehandling samt generelt den omvæltning at blive mor / ny familie :)

Ud over den normale mødregruppe, har de et specielt mødregruppetilbud for mødre med efterfødselsreaktioner i sværere eller mildere grad som jeg kommer med i hurtigst muligt.

Der udover er jeg blevet tilbudt nogle psykolog timer...

Nu må vi se hvor det bærer hen...

:kram

En fødselsdepression er heldigvis helbredelig hvis man skal finde noget positivt.

Jeg synes der bliver gjort rigtig meget for dig og godt du tager i mod tilbuddene.

Jeg havde en fødselsdepression med Felix og fik medicin. Denne gang er der 35% chance for at den kommer igen. Jeg kan dog ikke testes så længe jeg er i krise da der er sammenfaldende symptomer. Men jeg føler mig Ikke ked og har det godt så længe jeg får min søvn.

Jeg synes det er vigtigt man ikke pakker det ind som et tabu. Der er mange der rammes af det.

Rigtig meget god bedring Eva :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har sundhedsplejersken været her og kørt nogle tests på mig i forhold til humøret... Jeg har desværre en fødselsdepression som der bliver taget hånd om nu :(

Hun mener det er mén af, alle de ting jeg var igennem under graviditeten, dét at vi næsten krævede fertilitetsbehandling samt generelt den omvæltning at blive mor / ny familie :)

Ud over den normale mødregruppe, har de et specielt mødregruppetilbud for mødre med efterfødselsreaktioner i sværere eller mildere grad som jeg kommer med i hurtigst muligt.

Der udover er jeg blevet tilbudt nogle psykolog timer...

Nu må vi se hvor det bærer hen...

 

Ved ikke lige hvad jeg skal sige, men du kan i hvert fald få et kram :kram 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev vi en mødregruppe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusinde tak :kram

Jo jeg har for nogle år siden haft en depression i større og værre grad, og dér skal jeg ikke ud igen...

Jeg føler mig lidt blottet lige nu, men det er klart fordi jeg har talt med en vildt fremmed om det.

Hverdagen skal bare bliv god igen og heldigvis tror jeg at Christian forstod ENDELIGT, hvordan jeg har det og at det ikke bare er en "dårlig dag igen"... :)

Ja, man føler sig blottet ved at tale om det, men det er bare noget af den bedste "medicin".

Jeg har også haft depression med angst, og jeg var sygemeldt i halvandet år, så ved hvad du går igennem.

Heldigvis ved du også, det vender, og netop derfor er det så godt, at du tager imod den hjælp, der er at få.

Det er en lorte tilstand at være i, og desværre er det åbenbart stadig tabu at tale om, når livet er svært og gør ondt i en periode.

Forstår ikke hvorfor, for åbenhed virker bare så godt på mange områder.

Du må bruge os herinde, hvis det bliver for meget :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev vi en mødregruppe :)

Skønt :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har sundhedsplejersken været her og kørt nogle tests på mig i forhold til humøret... Jeg har desværre en fødselsdepression som der bliver taget hånd om nu :(

Hun mener det er mén af, alle de ting jeg var igennem under graviditeten, dét at vi næsten krævede fertilitetsbehandling samt generelt den omvæltning at blive mor / ny familie :)

Ud over den normale mødregruppe, har de et specielt mødregruppetilbud for mødre med efterfødselsreaktioner i sværere eller mildere grad som jeg kommer med i hurtigst muligt.

Der udover er jeg blevet tilbudt nogle psykolog timer...

Nu må vi se hvor det bærer hen...

Åh det lyder godt nok hårdt :kram2 men godt at der bliver taget hånd i hanke om det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke dagene går stærkt... 19 dage er min lille engel, som bare er så nem, spiser, sover, skider(meget) og kigger...det svært ikke at være forelsket..❤️Selv synes jeg denne gang kroppen er hurtigere til at komme sig, og trod jeg kun tog 3 kg på i graviditeten, har jeg tabt knap 15 kg.

Så den første tid har jeg været helt høj over mit overskud, og min krop, nu synes jeg hormonerne sniger sig frem og fortæller mig at det ikke helt er godt nok, har i også sådan dage?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke dagene går stærkt... 19 dage er min lille engel, som bare er så nem, spiser, sover, skider(meget) og kigger...det svært ikke at være forelsket..❤️Selv synes jeg denne gang kroppen er hurtigere til at komme sig, og trod jeg kun tog 3 kg på i graviditeten, har jeg tabt knap 15 kg.

Så den første tid har jeg været helt høj over mit overskud, og min krop, nu synes jeg hormonerne sniger sig frem og fortæller mig at det ikke helt er godt nok, har i også sådan dage?

Har ikke hele dage med den følelse, men den kommer og går.

Igår lå jeg i sengen det meste af dagen med hovedpine, og idag tager jeg dagen i sengen med Storm på brystet.

Så har dårlig samvittighed overfor manden, at jeg ikke hjælper til herhjemme men jeg vælger at skyde de tanker, når de kommer i stor stil, for jeg bliver så ked af det, hvis jeg føler, jeg ikke har været nok sammen med sønnen. Og det er værre.

Så tricket må være, at sige til sig selv, man gør det så godt man kan, og at det er nok de dage, hvor overskuddet er i bund :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit er heller ik hele dagen, men det kommer og går... Jeg kan med mit rationelle jeg se jeg gør det godt... Manden har et kæmpe projekt så hjemmet, og unger er mig alene. Og tvillingerne er hjemme syge.. Godt Nova er så nem og sover så meget.. Men trænger nok også til en dag i sengen med hende på brystet.. Det lyder hyggeligt... Godt valgt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også meget nemmere med ét barn lige at rive en dag ud og ligge i sengen.

Har dyb respekt for alle jer med flere børn, som også skal passes og aktiveres :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Juhuuuu tøj med pandaprint på molo lagersalg til min dreng :D love it love it love it :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER