Guest

Kære BK panel....

28 indlæg i dette emne

Jeg har et dilemma jeg håber i kan hjælpe mig med:

Jeg er MGP fan, ikke fanatiker, ikke i fan klub og kan ikke påstå at jeg kan vinde en quiz om MGP. Men jeg bliver ramt af MGP feber hvert år og så det danske i boxen sidste år. Da DK vandt så jeg derfor en fantastisk mulighed for at se finalen, nu det er på dansk jord, og en veninde meldte sig straks på banen til at ville med. Vi fik ikke billetter i første runde, ej heller i anden (systemet gik ned) heller ikke i tredje, men i dag fik min veninde fat i 2 billetter wuhuu... Men hun har købt dem til 1800 kr :blink stykket :o altså jeg kan godt lide grand prix men ATTENHUNDREDE KR!!!!

Vi havde snakket om at vi ville købe de billige i første udbudsrunde, men hun skrev at man ikke kunne vælge, man blev nød til at tage dem der var!

Jeg har ikke 1800 kr + til transport fra Herning til Kbh + transport derovre + mad +++ det render hurtigt op i 4000 kr. Og der er altså 1000 vis af ting jeg hellere ville bruge mine penge på!!!

Al kommunikation er foregået pr SMS i bores pauser men jeg har skrevet "Øh... Det er altså over dobbelt så meget som jeg har råd til :( altså jeg vil rigtig gerne af sted men syntes 1800 kr er vanvittigt!!! "

Ærlig talt så har jeg måske slet ikke lyst til at tage af sted, så vigtigt er det VIRKELIG ikke for mig.

Hvad gør jeg? Hun har jo købt dem!!!

Edit: hun er på arbejde til kl 17 hvor hun ringer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ærligt talt så synes jeg godt du kan sige det er mere end du har råd til. Synes det er fuldstændig vanvittigt at bruge så mange af andres penge uden først lige at ringe og forhøre sig om hvad de synes og vil. Og tænker at når i har haft så svært ved at få, kan de vil eventuelt sælges igen relativt nemt?

Veninden bliver muligvis (og sikkert sandsynligvis) fornærmet, men er hendes humør de 4000kr værd?

Øv situation :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nemlig ikke pengene!!!

Jo jeg siger at det kan jeg ikke. Jeg vil foreslå st jeg kommer over til hende en weekend hvor vi kan finde på noget sjovt. Måske endda den weekend og så finde en grand prix fest på en bar eller spise lækker tale away og rå hygge mens vi ser live showet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nemlig ikke pengene!!!

Jo jeg siger at det kan jeg ikke. Jeg vil foreslå st jeg kommer over til hende en weekend hvor vi kan finde på noget sjovt. Måske endda den weekend og så finde en grand prix fest på en bar eller spise lækker tale away og rå hygge mens vi ser live showet!

God ide :kram2 Husk at accepter at hun måske bliver skuffet (hvilket du også gør, det var bare lige en reminder)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God ide :kram2 Husk at accepter at hun måske bliver skuffet (hvilket du også gør, det var bare lige en reminder)

Ja - hader at der er så negativ en udgang på det!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker bare. Hvad havde du regnet med billetten ville koste? 500 kr? 1000 kr? Bare lige for at sætte i perspektiv hvor meget ekstra du reelt må betale end du havde regnet med. For transport, mad m.m skulle I jo betale under alle omstændigheder :)

Men enig. Det er sindsygt mange penge!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker bare. Hvad havde du regnet med billetten ville koste? 500 kr? 1000 kr? Bare lige for at sætte i perspektiv hvor meget ekstra du reelt må betale end du havde regnet med. For transport, mad m.m skulle I jo betale under alle omstændigheder :)

Men enig. Det er sindsygt mange penge!!

Jeg tænkte 5-800 kr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har snakket med hende - virkelig lorte dag hun havde i forvejen, så kom jeg lige og var endnu mere røv :prik

Nå men hun vil give mig halvdelen af billetten i fødselsdags gave, men shit man det er mange penge hun vil bruge på mig, så har det faktisk rigtig skidt med det. Hun er nogle gange lidt for gavmild og får den følelse at hun tror hun skal købe venner (hun blev mobbet som barn). Jeg foreslog at vi sælger billetterne, men hun var rimelig træt af at have brugt 5 timer på at vente på at kunne købe dem :(

Jeg foreslog også at hun fik en anden med!

Nu har jeg fået betænkningstid omkring det med fødselsdagsgaven. Lige meget hvad så syntes jeg det er bæ der findes bare ingen god løsning!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da bare mega sødt af hende med fødselsdagsgave, men jeg kan godt forstå at du synes det er voldsomt :chin Hvis du har fødselsdag nu her, var der måske andre, der havde lyst til at byde med ind i billetten som fødselsdagsgave? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op dyre billetter

Ved du hvad transporten til kbh koster?

det er jo desværre ikke helt billigt herovre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op dyre billetter

Ved du hvad transporten til kbh koster?

det er jo desværre ikke helt billigt herovre

Jeg håber på et par orange billetter (hvis de findes de dage) så ca 600 kr. Ellers render det op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da bare mega sødt af hende med fødselsdagsgave, men jeg kan godt forstå at du synes det er voldsomt :chin Hvis du har fødselsdag nu her, var der måske andre, der havde lyst til at byde med ind i billetten som fødselsdagsgave? :)

Jeg har først fødselsdag 29 maj (MGP er 10 maj).

Så det et langt ude i fremtiden og har slet ikke taget stilling til om jeg holder noget.

Kan i øvrigt oplyse at der stadig er billetter til finale aftenen til knap 3000 kr :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det med købelov og returret med sådan nogle ting? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det med købelov og returret med sådan nogle ting? :chin:

Det ved jeg ikke, men det er ikke aktuelt med returret, vi kan sikkert sagtens komme af med billetterne hvis vi vil. Min veninde ville i hvert fald ikke umiddelbart af med dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er en vanvittig pris. Det ville jeg aldrig gide at give. Synes også det virker underligt at købe så dyre billetter uden først at høre dig ad. Måske har hun misforstået jeres aftale?

Jeg ville sige nej tak og sælge den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er en vanvittig pris. Det ville jeg aldrig gide at give. Synes også det virker underligt at købe så dyre billetter uden først at høre dig ad. Måske har hun misforstået jeres aftale?

Jeg ville sige nej tak og sælge den.

Det er virkelig også det jeg hælder til!

Jeg tror hun har troet at jeg ville det mere end jeg faktisk vil! Hun kalder det "once in A lifetime opportunity" og det er det sikkert, men ikke en jeg ligger søvnløs over!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er virkelig også det jeg hælder til!

Jeg tror hun har troet at jeg ville det mere end jeg faktisk vil! Hun kalder det "once in A lifetime opportunity" og det er det sikkert, men ikke en jeg ligger søvnløs over!

Det er det måske for hende, men hun kan altså ikke forvente at det er det samme for dig uden først at høre ad. Tænk hvor meget man kan få for 1800 kr. :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker lidt at du må jo have sat ca 3000 kr af til transport, billet og mad i forvejen.

Så egentlig er det en mer pris på 1000kr.

Din veninde vil give dig det halve i gave.

Så som jeg ser det har du ikke en mer udgift som sådan.

Men jeg forstår dit dilemma mht din venindes gave. Det er en stor gave, men hun tilbyder det fordi hun vil have denne oplevelse med dig.

Jeg forstår også dit dilemma med den ekstra meromkostning som der er, hvis du ille tager imod din venindes tilbud.

Kunne du ikke ønske dig penge i fødselsdagsgave som kunne bruges til billetten.

Jeg stod i det samme dilemma da der var Robbie Williams sidste år i parken.

Jeg havde købt billetter til min veninde og mig.

Hvor hendes økonomiske situation ændre sig efter billetterne var købt ( hun mistede sit job)

Der valgte jeg at betale billetten, fordi jeg ville have oplevelsen/ weekenden sammen med hende.

Så jeg tror det er en sød/ pæn gestus fra din veninde og muligvis en håndsrækning fra hendes side så du kan komme med.

Måske ligger der ikke noget bagved ( at hun forsøger at købe dig), jeg tror hun gerne vil nyde dit selskab til denne begivenhed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med MLM. Hvis der var en koncert eller lign jeg rigtig gerne vil se med en der ikke har råd, ville jeg også tilbyde at betale hele eller dele af billetten, fordi jeg gerne vil give hende den oplevelse og fordi jeg gerne vil opleve det med hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med MLM.

Jeg gav også min veninde en koncert billet i julegave. Det var noget dyrere end vi normalt giverfor, men jeg vil så gerne ha hende med. De har næsten lige købt hus, så de har ikke så meget at ruffe med.

Jeg ved hun ville gøre det samme for mig.

Uanset mobning eller ej, så kunne det være at hun virkelig sætter pris på dit venskab og ikke bare prøver at købe sig ind.

Personligt ville jeg blive såret, hvis min veninde mente sådan om mig. Jeg kan.også være gavmild, men har aldrig set mig som en der køber venner, men nærmere vil glæde folk.

Måske er du den hun helst vil dele oplevelsen med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte 5-800 kr

var der billetter til finalen til den pris? Min søster vil have været afsted, men hun sagde mindste prisen var 1200kr til finalen... Så hun droppede det også

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

var der billetter til finalen til den pris? Min søster vil have været afsted, men hun sagde mindste prisen var 1200kr til finalen... Så hun droppede det også

Jeg ved det ikke, har ikke set priser, min veninde styrede det, skrev min email på en ventelisten til anden Pre sale runde så jeg skulle bare trykke på et link for at komme i kø til salget, så har aldrig set priser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med MLM.

Jeg gav også min veninde en koncert billet i julegave. Det var noget dyrere end vi normalt giverfor, men jeg vil så gerne ha hende med. De har næsten lige købt hus, så de har ikke så meget at ruffe med.

Jeg ved hun ville gøre det samme for mig.

Uanset mobning eller ej, så kunne det være at hun virkelig sætter pris på dit venskab og ikke bare prøver at købe sig ind.

Personligt ville jeg blive såret, hvis min veninde mente sådan om mig. Jeg kan.også være gavmild, men har aldrig set mig som en der køber venner, men nærmere vil glæde folk.

Måske er du den hun helst vil dele oplevelsen med.

Det er ikke bare denne situation men i mange andre situationer det er svært st forklare og vil ikke udstille hende, hun er et dejligt og godt menneske, men min intuition er at hun har brugt det som "overlevelses strategi" tidligere, men jeg er ikke interesseret i de penge (hun ikke har) men i hende som menneske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker lidt at du må jo have sat ca 3000 kr af til transport, billet og mad i forvejen.

Så egentlig er det en mer pris på 1000kr.

Din veninde vil give dig det halve i gave.

Så som jeg ser det har du ikke en mer udgift som sådan.

Men jeg forstår dit dilemma mht din venindes gave. Det er en stor gave, men hun tilbyder det fordi hun vil have denne oplevelse med dig.

Jeg forstår også dit dilemma med den ekstra meromkostning som der er, hvis du ille tager imod din venindes tilbud.

Kunne du ikke ønske dig penge i fødselsdagsgave som kunne bruges til billetten.

Jeg stod i det samme dilemma da der var Robbie Williams sidste år i parken.

Jeg havde købt billetter til min veninde og mig.

Hvor hendes økonomiske situation ændre sig efter billetterne var købt ( hun mistede sit job)

Der valgte jeg at betale billetten, fordi jeg ville have oplevelsen/ weekenden sammen med hende.

Så jeg tror det er en sød/ pæn gestus fra din veninde og muligvis en håndsrækning fra hendes side så du kan komme med.

Måske ligger der ikke noget bagved ( at hun forsøger at købe dig), jeg tror hun gerne vil nyde dit selskab til denne begivenhed

Jeg havde tænkt 800kr til billet, 600 kr til tog billetter og så mad + bus billetter, så det er nok nærmere 2000-2500 kr jeg havde sat af til hele weekenden.

Måske du har ret i at hun bare gerne vil dele oplevelsen med mig, og det ER en sød tanke, har bare svært ved at tage imod så stor en gave når jeg VED hun ikke har pengene. Jeg vil aldrig kunne gøre gengæld, ligegyldig om hun forventer det (hvilket hun IKKE gør) eller ej, så vil jeg føle mig økonomisk bundet til det, hun har i forvejen givet mig penge, dyre middage, store gaver m.m. Penge mellem venner er :numse

Jeg vil ikke ønske penge til noget jeg reelt ikke selv syntes er det værd i fødselsdagsgave.

Jeg tænker stadig, overvejer om man allerede nu kan bestille orange billetter til midt i maj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt sætte mig ind i dine tanker, men jeg tænker ligesom MLM, at noget af det handler om, at HUN bare rigtigt gerne vil se MGP og allerhelst med dig. Ud fra den vinkel er det i orden, at hun smider noget i puljen, synes jeg. Det kan ganske rigtigt komme til at føles som om, at du så står i gæld, men omvendt kan du virke som en irriterende ubeslutsom veninde, der bremser muligheden for den fedeste weekend. Derfor ville jeg nok hælde til at sige ja tak.

 

I forhold til transport, så mener jeg, at orange billetter sættes til salg 3 måneder før, og det kan bestemt også være en god idé. Derudover så kunne du måske overveje gomore.dk, hvor man kan købe/sælge et lift med bil. Der kan meget vel være nogle, der for en beskeden pris tager et par passagerer med fra Jylland til Kbh den dag.

 

Pøj pøj med beslutningen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER