Pumpkins

Normering i vuggestue

14 indlæg i dette emne

Hvordan ser jeres normering i vuggestuen ud?

 

I Karlas vuggestue er de 2 voksne på stuen når vi afleverer hende halv 9- kvart i 9. Kl. 9 møder den 3. 

 

Når børnene er puttede går den første hjem, og kl. 15.30 går den 2. hjem, så der nu kun er en tilbage på stuen. 

 

Jeg brokkede mig over det idag, men fik svaret, at de heller ikke var glade for det, men de havde jo kun de timer de havde. Men det synes jeg bestemt ikke kan være rigtigt. 

 

Så inden jeg går videre med det her, kunne jeg godt tænke mig at stikke fingeren i jorden og høre, hvordan det er hos jer andre. 

 

Der er 11-12 børn på stuen, alle under 2 år (da de der rykker til mellemgruppen)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uden at vide en fis om vs, så tænker jeg, at hvis der er 12 børn, så skal der være 3 voksne fra åben til luk. Det svarer til dp-normering, der har 4 børn (de kan dog få 1 gæstebarn, men ellers). Men om det er total urealistisk/unødvendigt i en vs, det ved jeg ikk noget om :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uden at vide en fis om vs, så tænker jeg, at hvis der er 12 børn, så skal der være 3 voksne fra åben til luk. Det svarer til dp-normering, der har 4 børn (de kan dog få 1 gæstebarn, men ellers). Men om det er total urealistisk/unødvendigt i en vs, det ved jeg ikk noget om :unsure

Nej er der 12 børn er der for det meste 3 til at dække dagen ind. Der er desuden ingenting der hedder minimums normering medmindre kommunen beslutter det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Lucas' vuggestue er der 4 fastansatte på stuen til 13-14 børn. Kl 8 er de 2 voksne, og fra halv 9 eller 9 er de 3, nogen gange 4. Fra middag hvor børnene er puttet er de 3, og fra kl 15 er de 2. Først kl 16 er lukkeren alene tilbage, sammen med lukkerne fra de andre stuer - og der er de alle i alrummet, tit er der max 2 børn tilbage fra hver stue efter kl 16.

Og oveni det kommer så de ekstra personer der i perioder er. Lige nu er der en PAU-studerende og en i løntilskud på stuen , så pt er de faktisk 6 voksne til 13-14 børn :)

Det synes jeg er ret flot normering. Vi er i hvert fald meget tilfredse, og jeg har aldrig oplevet at der ikke var nok personale ifht. antallet af børn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i en vuggestue (modtagergruppe), vi møder ind forskelligt, men er 3 på stuen (til 9 børn) senest kl.9. Vi har en dag om ugen hver, hvor vi går tidligt hjem, dvs. Mellem 1230 og 1330, og ellers er vi der til mellem 1530 - 17, alt efter vores timeantal. Hele husets børn bliver afleveret på én stue når vi åbner, og efterhånden som der bliver fyldt op, åbner vi flere stuer, så der ikke er for mange børn på hver stue.

Kl.9 samles vi til frugt, så i princippet er det først dér vores unger SKAL være på vores stue, eller må de frit rende og lege på de andre stuer.

Er vi kun to på arb. Ved sygdom f.eks. Kan vi trække på de andre i huset, og f.eks. Sende de ældste (1 år og 5 mdr.) ud og lege med de andre, hvis de har lyst.

Lige sådan foregår det om eftermiddag, fra de vågner tilbydes de mad, de vågner meget forskelligt, men når de har spist må de være på de andre stuer hvis de har lyst, og så gør det ikke noget hvis vi kun er to. Men det kan også lige så vel være at nogle af børnehavebørnene er rendt ind til os for at lege..

Ved ikke om det hjalp, prøvede bare at belyse hvordan det fungerer hos os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja, og omkring kl.15 er alle vores unger fløjet fra reden, enten med deres forældre eller ind på en anden stue, så der lukker vi stuen ned, hvis der ikke er andre børn der har lyst til at være der..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej er der 12 børn er der for det meste 3 til at dække dagen ind. Der er desuden ingenting der hedder minimums normering medmindre kommunen beslutter det.

Jeg mente heller ikke, at det var en regel, men det som min mavefornemmelse syntes, at der skulle være :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mente heller ikke, at det var en regel, men det som min mavefornemmelse syntes, at der skulle være :)

DP er faktisk skide godt normeret :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

DP er faktisk skide godt normeret :p

Ja det kan jeg så høre :) Men jeg har ikke andet at vurdere ud fra, jeg har absolut NUL erfaring med vs :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar indtil videre, det hjælper skam :)

Det er desværre lidt mere omstændigt i vores institution at slå stuer sammen, da der kun er det ene spor, og det så betyder at de små skal ud til de større børn, typisk i det store fællesrum, hvor der leges vildt og børnene løber og hopper rundt. Det er simpelthen for voldsomt, og de store kommer til at løbe ind i de små eller lignende.

Der er dog mellemgruppen med børn fra 2-3/4 år, som jeg synes de burde have en ordning med om eftemiddagen. Det er nok ikke så vildt, og lidt mere overskueligt. De har faktisk mulighed for at lukke af nede hos dem, så de adskiller børnehavebørnene fra de 0-3/4 år. Det kunne være jeg skulle foreslå det? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar indtil videre, det hjælper skam :)

Det er desværre lidt mere omstændigt i vores institution at slå stuer sammen, da der kun er det ene spor, og det så betyder at de små skal ud til de større børn, typisk i det store fællesrum, hvor der leges vildt og børnene løber og hopper rundt. Det er simpelthen for voldsomt, og de store kommer til at løbe ind i de små eller lignende.

Der er dog mellemgruppen med børn fra 2-3/4 år, som jeg synes de burde have en ordning med om eftemiddagen. Det er nok ikke så vildt, og lidt mere overskueligt. De har faktisk mulighed for at lukke af nede hos dem, så de adskiller børnehavebørnene fra de 0-3/4 år. Det kunne være jeg skulle foreslå det? :unsure

Jeg syntes det er mærkeligt at de ikke selv har tænkt den tanke!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været i en børnehave hvor der var en vuggestue koblet til. Der havde de også kun en stue med 12 børn, der var der 2 faste pædagoger og en pædagog studerende. Den første personale mødte ind kl 7.15, den næste kl 7.30 og den sidste kl 9.00. Hvis vuggestue børnene blev afleveret før kl 7.30 skulle de afleveres i børnehaven.

 

Den der mødte ind kl 7.15 gik hjem til middag, og så var der to personale til kl 15.30 hvor den næste gik hjem, den sidste havde fri kl 16.30.

kl 16 gik vuggestuen op og var sammen med børnehaven. Der var som regel 4-5 børn tilbage kl 16.

 

jeg tænker at det handler om hvor mange børn der er tilbage, når der kun er en personale tilbage, for det er meget hvis man står alene med en 6-7 børn, men 5 børn er ikke mere end hvad en dagplejer af og til går med og det tænker jeg er okay :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I den institution jeg er har de 1 vuggestuegruppe på 12-14 børn. De er 5; 2 pædagoger, 1 PA, 1 pædagogmedhjælper og 1 PA studerende. Hvor mange timer de hver især har, ved jeg dog ikke, men synes de virker til at være rigtig godt normeret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Theos vuggestue er der 3 voksne til 12 børn.

Fra kl. 8.30-9 er de alle 3 mødt.

Jeg ved faktisk ikke hvornår de går hjem. Vi henter aldrig senere end kl. 15. Men når der kun er én voksen tilbage på stuen, så tager de børnene med ind på nabostuen. Der er ikke én voksen, der er alene.

Sådan var det i øvrigt også i den institution, hvor jeg selv arbejdede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER