Guest

Hvad ville du gøre?

11 indlæg i dette emne

Nej det tror jeg ikke, at jeg ville kunne rumme :wacko Er det aktuelt da? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det tror jeg ikke, at jeg ville kunne rumme :wacko Er det aktuelt da? :unsure

Ja det er aktuelt.

Selvom jeg nok sku ende hos sygeplejersken, så er jeg ikke 100 % okay med det. Så vil jeg hellere købe en privat scanning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså, der er stor forskel på på hvilken måde det ville være svært.

 

Jeg ville måske ikke tage derhen af moralske grunde, fordi jeg ville afsky den handling han er dømt for og derfor angiveligt har taget sin straf for. Jeg ville bare "straffe" manden dobbelt ved ikke at kunne forholde mig til ham sagligt. Men der er også forskel hvad det angår. Hvis sagen ligger mange år tilbage og der ikke er tilkommet nyt, må man jo også på et eller andet tidspunkt som udenforstående lade manden leve sit liv. Ikke at jeg kan andet end at tage kraftigt afstand fra pædofili. Men der findes vel flere der skammer sig over at have den tendens og ønsker at blive den kvit end der findes "monstre" der er ligeglade... Så det kommer vel an på situationen og om man selv kan abstrahere fra det.

 

Jeg tænker at pædofile ikke ville befamle en voksen kvinde. Så jeg ville ikke være bekymret for den del af undersøgelsen overhovedet. Hvis det var en kendt voldtægtsforbryder var det en helt anden sag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville jeg ikke kunne... Troede i øvrigt han havde mistet sin autorisation?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis han ER dømt kan han så stadig arbejde som gynækolog? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså, der er stor forskel på på hvilken måde det ville være svært.

Jeg ville måske ikke tage derhen af moralske grunde, fordi jeg ville afsky den handling han er dømt for og derfor angiveligt har taget sin straf for. Jeg ville bare "straffe" manden dobbelt ved ikke at kunne forholde mig til ham sagligt. Men der er også forskel hvad det angår. Hvis sagen ligger mange år tilbage og der ikke er tilkommet nyt, må man jo også på et eller andet tidspunkt som udenforstående lade manden leve sit liv. Ikke at jeg kan andet end at tage kraftigt afstand fra pædofili. Men der findes vel flere der skammer sig over at have den tendens og ønsker at blive den kvit end der findes "monstre" der er ligeglade... Så det kommer vel an på situationen og om man selv kan abstrahere fra det.

Jeg tænker at pædofile ikke ville befamle en voksen kvinde. Så jeg ville ikke være bekymret for den del af undersøgelsen overhovedet. Hvis det var en kendt voldtægtsforbryder var det en helt anden sag.

Jeg er fuldstændig enig i, at når en pædofil har udstået sin straf, så bør de "få en chance til st leve et normalt liv" derefter. Jeg er imod pædofili, men har ikke nødvendigvis vrede følelser mod pædofile. De er også mennesker, og som du kommer ind på, så tror jeg at mange skammer sig over tendensen.

Hvis spørgsmålet havde lydt, om man kunne drikke en øl sammen med dem, så havde jeg sagt ja. Men at få undersøgt underlivet i deres praksis, der tror jeg bare ikke, at jeg ville kunne abstrahere fra det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Henvisningen er vel ikke til een specifik gynækolog/klinik - du kan da bare vælge en anden, der er tilknyttet sygesikringen?

 

Jeg ville helt sikkert vælge en anden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Henvisning til Gyn kan man selv bestemme hvor man vil bruge den, oss selvom der står en anden læge på hvis bare den ikke er benyttet endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sagen er maks et år gammel. Hvad jeg kan læse mig til, så blev han dømt sidste år og at pigerne var teenagere, da det stod på.

Han kan åbenbart stadig arbejde, men må ikk ha noget at gøre med nogle under 18 år!

Jeg har valgt en anden klinik - en privat. Henvisningen var specifik for min læge nævnte kun den klinik og så opfatter jeg det som at så er det specifik. Jeg forstår så ikke hvorfor henvisningen ikk gik til sygehuset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det kun er en enkelt gang du skal til scanning, og du er sikker på du ikke kommer ind til ham, så ville jeg nok tage imod tilbuddet. Dette forudsat, at du ikke har mulighed for at vælge et andet gratis tilbud.

 

Hvis du tror det er noget, der kan blive til et forløb, og du dermed ikke er sikker på du kan undgå ham på sigt, så ville jeg nok vælge et andet sted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER