Misse23

Ny opdaget graviditet :-) Yaaaay!

50 indlæg i dette emne

iiih, hvor fantastisk at med den tidlige scanning :kuller

Jeg foreslog min kæreste det, og det var vi bestemt ikke enige om, hvorefter vi blev lidt tvære på hinanden, for jeg synes q han er så forsigtig og fornuftig aaaaltid, hvor han synes jeg er liiiige hurtig nok :klap  hæhæ!

spændende med første læge besøg, det skal jeg først d. 24/2... Har du så forberedt en masse spørgsmål??

 

Tusind tak MAP :yay

 

Haha nej min mand og jeg var heller ikke helt enige om tidlig scanning i begyndelsen. Men jeg sagde bare, at det ville jeg altså. Og det er på min fødselsdag, det kommer til at blive, så det skulle han ikke bestemme :D Men nu vil han gerne med alligevel ;)

 

Næh har ikke forberedt spørgsmål til lægen. Er jo heller ikke sååå længe siden, jeg var der sidst i samme ærinde ;) Desuden kan han ikke svare på så meget. Han måler bare blodtryk, vejer dig osv.  Kan huske, at jeg syntes, at lægebesøgene var ret fesne sidst, mens scanningerne var de mest fantastiske :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

iiih, hvor fantastisk at med den tidlige scanning :kuller

Jeg foreslog min kæreste det, og det var vi bestemt ikke enige om, hvorefter vi blev lidt tvære på hinanden, for jeg synes q han er så forsigtig og fornuftig aaaaltid, hvor han synes jeg er liiiige hurtig nok :klap  hæhæ!

spændende med første læge besøg, det skal jeg først d. 24/2... Har du så forberedt en masse spørgsmål??

 

Tusind tak MAP :yay

 

Hehe, altså jeg vil da KLART anbefale at betale sig fra en tidlig scanning hvis det kan give tryghed,  for at vente 12. uger er dælme lang tid og gå at være nervøs. Jeg fik så min scanning på hospitalet pga. overstående.. men DO IT, hvis det kan give dig ro:)

 

Ja, det er meget spændende med lægebesøget imorgen. Nææ.. har egentlig ikke tænkt så meget over nogle spørgsmål, det kommer nok hvis det er - har læst til på nettet om hvad 1. lægebesøg består af, så har selvfølgelig gjort mig nogle tanker f.eks. om der var nogle kroniske sygdomme i familien som vi skal oplyse, eller andre væsentlige ting - men det er der heldigvis ikke! Tror bare der bliver målt blodtryk, bmi, talt om en sundhedsmæssige tilstand osv. Så det skal nok gå :) Det mest spændende efterfølgende, bliver når jeg forhåbentlig om ikke så længe får et brev om dato til nakkefoldsscanningen! :D

 

Forresten, STORT STORT STORT TILLYKKE!!!!! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har godt nok læst at første besøg sku være lidt skuffende, meen jeg glæder mig alligevel helt vildt, for det er et skridt nærmere mod at det er virkeligt. :yay Ja indkaldelse til nakkefold bliver sku også dejligt at komme til , og ikke mindst at komme igennem med forhåbentlig godt nyt. Yaaay :yay

Jeg synes simpelthen jeg er sulten hele tiden, :mam  Det er ret frustrerende, for føler allerede jeg har taget på og har topmave ( mere end jeg plejer) :-)
Selv en beboer (dement) på mit arbejde kaldte på mig den anden aften, og spurgte om jeg gemte en lille baby i maven for hun havde i nogle dage bemærket min strutmave, hmmmmm-... og så græd hun af glæde og jeg græd selvfølgelig med :kram  Meget sødt, men det kan skuda vel ikke passe man allerede kan ane det på mavsen?  Men sød beboer alligevel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes altså også allerede, at jeg kan se forandring på maven ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har godt nok læst at første besøg sku være lidt skuffende, meen jeg glæder mig alligevel helt vildt, for det er et skridt nærmere mod at det er virkeligt. :yay Ja indkaldelse til nakkefold bliver sku også dejligt at komme til , og ikke mindst at komme igennem med forhåbentlig godt nyt. Yaaay :yay

Jeg synes simpelthen jeg er sulten hele tiden, :mam  Det er ret frustrerende, for føler allerede jeg har taget på og har topmave ( mere end jeg plejer) :-)

Selv en beboer (dement) på mit arbejde kaldte på mig den anden aften, og spurgte om jeg gemte en lille baby i maven for hun havde i nogle dage bemærket min strutmave, hmmmmm-... og så græd hun af glæde og jeg græd selvfølgelig med :kram  Meget sødt, men det kan skuda vel ikke passe man allerede kan ane det på mavsen?  Men sød beboer alligevel.

Årrh hvor sødt!! Tjaaa, på mig synes jeg min mave har ændret lidt karakter, så mit mellemgulv buler mere ud, men man kan ikke se på mig overhovedet at jeg venter :) Men tror det er meget individuelt - det er ihvertfald den opfattelse jeg har efter at have læst lidt herinde - nogen får en lille topmave meget hurtigt andre ikke. Jeg er også sulten (næsten) hele tiden.. idag spiste jeg dog et meget sort måltid morgenmad kl. 11 (vi sov lidt længe)... og havde voldsom kvalme i de efterfølgende 7 timer hvor jeg bare følte mig ekstrem mæt, indtil kl. 18 hvor sulten og dermed endnu mere kvalme meldte sig, men det gik fuldstændig væk da jeg spise aftensmad. Men ja, sulten er der og med god grund - der sker jo en masse inden i din krop hvor der bruges ekstrem meget energi :) Arbejder du på et plejehjem? hvor langt er du egentlig henne? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hahaha men meget friskt af den beboer alligevel Tænk, hvis du ikke havde været gravid, så havde den kommentar ikke været lige så sød :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep, er social og sundhedsassitent og fast aftenvagt på et plejecenter.

 

Jeg er 6 uger henne :-) Men tror os min sult stammer lidt fra mit pludselige rygestop for en uge siden, da jeg testede positivt :-)

Hvor i landet bor du Kofoed?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hahaha Malouski :bunny  Ja, hvis jeg ik havde været gravid var jeg reageret anderledes , hæhæ

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep, er social og sundhedsassitent og fast aftenvagt på et plejecenter.

 

Jeg er 6 uger henne :-) Men tror os min sult stammer lidt fra mit pludselige rygestop for en uge siden, da jeg testede positivt :-)

Hvor i landet bor du Kofoed?

 

Okaay - det var da fornuftigt at stoppe ;-) - men ja, det er jo svært at sige om sulten kommer pga det ene eller det andet. - arbejder selv som sygeplejerske som udekørende i hjemmeplejen, så jeg kender jo til vores arbejdsforhold og husk nu at passe godt på dig selv iforhold til tunge løft og ja ergonomi i det hele taget! Synes desværre jeg møder så bange indenfor denne branche som må sygemeldes rimelig tideligt pga. bækkenløsning- så vi må lige passe lidt på os selv :) jeg bor langt langt væk - Bornholm som ikke just lever op til sit navn i øjeblikket ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det meget i hovedet at jeg skal passe på de tunge løft, jeg er også meget mere forsigtig når jeg har med medicin at gøre - bruger meget mere handsker, hvor jeg før var lidt mere "aah" .. Ja jeg passer generelt mere på, med det hele faktisk...

 

Uha, ja det er sq langt væk :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg i dag været til samtale på et andet plejecenter. Havde søgt en stilling i deres vikarkorps, og jeg fik det :bunny  Lækkert, så kan der lige tjenes lidt ekstra inden den lille kommer :yay  Skal så i intro på onsdag - og så fortæller hun at en af beboerne har MRSA , og jeg tænker FUCK! Der skal jeg fan... ikke ind!

Nåå, tænkte så på vej hjem at hvis jeg tager mine forholdsregler og overholder alle procedurene i den sammenhæng, kan det vel ikke gå galt.. Men ringede lige til min læge, som sagde at jeg liiiige skulle komme forbi dem i morgen, hmmm - ja det forstår jeg ikke hvorfor jeg skal ? Mærkeligt, men jeg gør det selvfølgelig.

Men ellers har jeg tænkt lidt på at sige til mine nye kolleger, at jeg lige har haft noget med maven og derfor vil jeg helst ikke derind? Lyder det ikke meget fair at sige sådan? Eller giver jeg dem så indtryk af at være en doven fætter?

 

På den anden side kan jeg jo i realiteten være total ligeglad med hvad de synes, for jeg er jo "bare" vikar - og regner med primært at være det om natten...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke  :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha hvor er jeg dog bare træt i de her dage, og jeg bliver hurtigere irriteret, og har en kortere lunte - i hvertfald i forhold til mine beboere på arbejde, der er jeg sq nød til at tage mig sammen og ikke lade det overtage den jeg egentlig er.... For har det sådan generelt at "bare" fordi man er gravid, er det ikke ens betydende med at det er OK at være sur, tvær og en kælling ind imellem.
Men det bunder jo bare i træthed og selvfølgelig alle de andre ting der sker i kroppen. Plus jeg synes sq det er svært at folk ikke må vide det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke  :yay

Vi printede et billede ud fra TS og pakkede ind og gav min mor, far og min kærestes forældre, så måtte de selv gætte sig til hvad det betød  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle sammen :loveshower

ENDELIG kan jeg oprette en tråd herinde. Jubiiii... Endelig er det blevet min tur til at blive gravid, vi har termin d. 4/10. Det er bare super skønt og MEGA uvirkeligt, synes jeg - ja det synes min kæreste sådan set også.

Jeg har sådan lyst til at fortælle alle, at jeg er gravid - men på den anden side vil jeg jo egentlig også gerne vente til efter NF. Så det vil jeg satse på :-)

Men jeg er jo allerede gået i gang med en masse forberedelser, så jeg tænker på hvordan vi skal fortælle det til vores familie?

Er der nogle der har nogle super gode, søde og/eller sjove ideer?

Så vil jeg også spørge om der er nogle fra Sjælland? Vestegnen måske? Jeg selv bor i Solrød Strand, og synes det kunne være super lækkert med nye bekendtskaber, som man kunne måske følges lidt med, eller mødes og hygge og tage på ture sammen.

Mange glade knus :loveshower :loveshower

:Glad Tillykke :glad

Er selv fra København, nærmere betegnet Frederiksberg... :loveshower

Glemte lige at sige at jeg har formodet termin 9. Oktober 2014...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort Tillykke Evita :-)

Hvor dejligt med en mere...

 

Kunne være hygsomt, (og liiidt mere overskueligt) måske at oprette en facebook gruppe for os der har termin tæt på hinanden, hvis folk er interesserede i det, og interesserede i at lære hinanden dét mere at kende :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad havde din læge at sige mht. MRSA? For jeg kan da ikke umiddelbart se at det skulle have nogen betydning hvis du bruger de foreskrevne værnemidler? Jeg mener, MRSA er jo ikke mere farligt for gravide end for ikke-gravide... Spørger bare af nysgerrighed ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lægen sagde ikke andet end jeg sku ta mine forholdsregler.

 

puuha hvor er jeg dog bare træt konstant, lige meget hvor meget jeg sover.. Jeg får en frygtelig kvalme hvis jeg bliver det mindste sulten, det er lidt træls, for aner jo aldrig hvornår min sult dukker op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort Tillykke Evita :-)

Hvor dejligt med en mere...

Kunne være hygsomt, (og liiidt mere overskueligt) måske at oprette en facebook gruppe for os der har termin tæt på hinanden, hvis folk er interesserede i det, og interesserede i at lære hinanden dét mere at kende :loveshower

Jeg er så meget på... Allerede nu kan jeg mærke at jeg trænger til, at tale med andre gravide og ikke "bare" mine ikke-gravide-men-har-født-tidligere-og-ved-derfor-ALT-om-hvordan-du-har-det-Eva-veninder....

En dag kunne vi måske alle sågar mødes hvis i har lyst :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne være så hyggeligt at møde :) hvor er det du bor Evita?

Eej jeg er altså mega i tvivl.

Jeg er i dag i uge 8,/ 7+0 ... hvad skal jeg sige når folk (primært fagfolk) spørg? Og når man skal til nakkefold uge 12 ... er det så når man er ca. 12+0/uge 13 , eller er det når man er ca. 11+0 / uge 12 ?

Jeg skal have det skåret ud i pap åbenbart:0)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne være så hyggeligt at møde :) hvor er det du bor Evita?

Eej jeg er altså mega i tvivl.

Jeg er i dag i uge 8,/ 7+0 ... hvad skal jeg sige når folk (primært fagfolk) spørg? Og når man skal til nakkefold uge 12 ... er det så når man er ca. 12+0/uge 13 , eller er det når man er ca. 11+0 / uge 12 ?

Jeg skal have det skåret ud i pap åbenbart:0)

Jeg kommer fra Frederiksnerg :-)

Min læge sagde igår mht. NF, at det er fra 11+0 - 13+6 altså fra og med 12. uge til og med 14. uge.. Det er også det der står på det papir jeg har fået udleveret.

Når fagfolk spørger siger du vel bare at du er i 8. uge og vil de vide det mere specifikt kan du sige 7+0, eller hvor langt du nu er...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay :0) dejligt at få det på plads :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der oprettet en facebook gruppe for termin 2014, men den er gjort hemmelig så ens venner og familie intet opdager, derfor skal administratore tilføje folk til gruppen, så hvis du/i vil være med, skriv da en privat besked til mig med dit navn i , så finder jeg dig / jer på facebook :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var hos gynækolog den anden dag(af andre årsager end graviditeten). & sidst jeg var hos ham, sagde jeg til mig selv "ALDRIG om jeg skal hen til ham igen!" Nååå, denne gang var han igen den gyn. der havde tid hurtigst (Wonder why) og valgte derfor ham igen.

 

Nåå, også denne gang er han bare pisse nedladende og følte mig SÅ ydmyget, og da jeg sku ind og ta mine bukser af tænkte jeg bare "Ej, jeg skrider sq bare"

Og kunne bare mærke min underlæbe vibrere :(

Nåå, så siger han "og mens vi lige venter, gør vi liiiiige sådan her" og så stikker han bare den der vaginale scanner op i mig, og jeg tænker bare " ej for helved man, du skal skuda sige når du stikker den op" ´Jeg anede jo ikke det var det han ville.

 

Nå, men han scanner mig jo så, og jeg kan se min baby er 9,7 mm. Og jeg tog mig SÅ meget sammen for ikke at bryde ud i gråd, for blev mega glad for at se der var liv, men vidste bare at lod jeg mine tåre få frit løb, ville det ta overhånd pga. situationen med ham.

 

Var ked af måden han var på, men alligevel vejede det bare SÅÅÅ højt at han scannede mig uden jeg havde bedt om det, men kunne dælme ikke komme hurtig nok ud derfra, så jeg bare kunne tude! :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en ubehagelig oplevelse, forstår da godt du ikke var vild med at skulle ind til ham, er jo en situation hvor man føler sig ret sårbar og blottet...

 

Dejligt at du i det mindste fik den lille spire at se :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER